Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#473282
blij voor je dat het weer goed gaat
best spannend de eerste dagen daarna.
Door judith1967
#473332
Jaa,het was een spannend weekje zowel voor Cairo als voor ons.
Woensdag gaan de hechtingen eruit en dan gaan we even met de d.a. babbelen hoe we nu verder gaan.
Door judith1967
#476117
Nou het gaat eigenlijk best goed met Cairo.Hij wordt steeds meer zichzelf,wil buiten met stokken spelen,of steentjes.

Het enig wat ik wel zielig vindt,hij is zo ontzettend mager geworden.Normaal woog Cairo 35 kilo,ik denk nu 31 of 32 kilo.Met deze kou buiten loopt hij buiten met zijn fleecejas aan.

Vannacht toen ben ik even naar de wc geweest en Caior stond naast zijn mand,ik aaide hem en voelde Cairo gewoon rillen.Volgens mij van de kou,want hij ging daarna gelijk weer een kuiltje graven in zijn mand.
Normaal kreeg Cairo 700 gram CB rauw,maar nu geef ik Smuldier kip met rijst en koolvis filet met rijst. gekookktHeb het de laatste dagen afgewogen gegeven aan Cairo en elke x was het toch ong 250 gram,dus 4x dan kom ik toch op 1 kilo per dag..Dit eeet hij nu al 1 week,maar hij is niet echt aangekomen.Zit er verschil tussen het rauw en gekookt geven??Want met rauw voeren zat hij mooi op gewicht.

Nou,ik weet niet waneer ik weer rauw mag gaan voeren.
Door *Axel*
#476120
Kan je met je vraag niet helpen, maar in elk geval ik vind het super dat hij weer beter is :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#476128
Fijn dat het weer beter gaat!
Wanneer je weer rauw mag voeren, durf ik niet te zeggen.
Je geeft nu wel wat meer voer wat betreft gewicht, maar het is natuurlijk wel erg mager vlees, lijkt me. Misschien dat het daardoor komt dat hij nog niet weer aankomt.
Daarbij moet hij natuurlijk ook nog herstellen van de operatie, dus zal hij wellicht ook wat meer verbruiken?
Door judith1967
#476148
isabel debacker schreef: Kan je met je vraag niet helpen, maar in elk geval ik vind het super dat hij weer beter is :)
Jaa,goed he,ik ben echt blij,alhouwel ik soms ook nog met angstige gevoelens zit van als hij het niet nog een keer krijgt.Met water drinken let ik ook erg op,ik oel ook best wel vaak aan zijn maag of het niet opgezet is.Maar die angsten zullen vanzelf wel slijten
Door judith1967
#476149
mb schreef: Fijn dat het weer beter gaat!
Wanneer je weer rauw mag voeren, durf ik niet te zeggen.
Je geeft nu wel wat meer voer wat betreft gewicht, maar het is natuurlijk wel erg mager vlees, lijkt me. Misschien dat het daardoor komt dat hij nog niet weer aankomt.
Daarbij moet hij natuurlijk ook nog herstellen van de operatie, dus zal hij wellicht ook wat meer verbruiken?
Ja,dat klop,heb je gelijk in,Kip en koolvis is idd erg mager.
Ik vraag het morgen ook even aan de d.a,morgen gaan ze hechtingen eruit. :)
Door jon
#476152
Volgens mij vreet herstel inderdaad behoorlijk wat energie. Maar wat fijn dat de hechtingen er morgen uit mogen. Veel beterschap verder!
Door diana
#476211
ik weet niet hoe dat dat zit met een maagtorsie, mijn Lady is een keer aan haar darmen geopereerd wat ook een zware operatie was en de eerste dagen daarna was het wat eten geven betreft heel bepalend of de afloop goed zou blijven .
Ik heb haar 1 dag gekookte kip gegeven ,
en daarna gewoon haar eigen carnibest weer
maar verdeeld over 6 porties ipv 2.
Door judith1967
#476730
Dankjewel Jon, :)

Nou,vanavond zijn bij Cairo de hechtingen eruit gehaald.De d.a was zeer tevreden over Cairo.Over een week of 3 wilde hij graag dat ik hem nog even bel(hij gaat dan nml op vakantie en dan is hij gerustgesteld)Even ook nog wat advies gekregen omtrent Cairo's voeding.De rijst mogen we nu in 14 dagen afbouwen zodat hij daarna weer op zijn eigen vlees voedingen zit.We moesten voortaan wel het vlees in kleine stukjes geven,geen grote stukken dus.En eventjes een beetje gekookt(of lauw) water eroverheen gooien,zodat hij na het eten niet zoveel water hoef te drinken.
Ik dacht dat Cairo een kilo of 32 was,maar de weegschaal bij de d.a gaf 30.5 aan,normaal weegt Cairo 35 kilo. Maargoed hij komt wel weer bij in de komende weken,de porties moeten we ook verdelen over 3 x per dag. En als ik vrij ben verdeel ik het over 4 x .
Maar Cairo herstelt eigenlijk best wel heel goed.Het fietsen dat mag ik over 4 weken weer gaan opbouwen,ik had ook nog gezegd dat ik speur met Cairo,en hij had eigenlijk liever dat ik ging speuren dan fietsen,dus over 4 weken mag ik ook weer een zondag gaan speuren,even kijken hoe Cairo daarop reageerd.
Dus eigenlijk allemaal goed nieuws.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 25 jan 2006, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#476732
diana schreef: ik weet niet hoe dat dat zit met een maagtorsie, mijn Lady is een keer aan haar darmen geopereerd wat ook een zware operatie was en de eerste dagen daarna was het wat eten geven betreft heel bepalend of de afloop goed zou blijven .
Ik heb haar 1 dag gekookte kip gegeven ,
en daarna gewoon haar eigen carnibest weer
maar verdeeld over 6 porties ipv 2.
De porties verdelen over 3 of 4 x per dag is idd beter nu voor Cairo.En dan een beetje gekookt of lauw water eroverheen gooien zodat Cairo daarna niet teveel water gaan drinken
Door diana
#476788
speuren is toch niet zo,n grote belasting?
Ik zou dat gerust doen ,
dan zijn ze lekkerbezig ook .
Door Nelly
#476820
Ik weet precies wat je hebt doorgemaakt; jaren geleden heb ik dit ook meegemaakt met m'n DH Berry. Hij is toen ook geopereerd en heeft het overleefd. Al met al is hij ruim 11 jaar geworden. Overigens moest ik toen van de DA brokken gaan voeren :-\ Heb dit ook jaren braaf gedaan :-[ Sindsdien heb ik ook heel lang 3x daags gevoerd, en nu al een tijdje 2x daags.
Maar de angst blijft, nu nog voel ik regelmatig de buik van m'n honden of die niet is opgezet. Net voor en net na het eten wordt er verplicht gerust en gelukkig drinken mijn honden maar heel weinig.
En echt, niemand moet denken dat het zijn/haar hond niet kan overkomen, want het kan iedere hond overkomen.
Veel sterkte, hij komt er wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door