Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#469264
Ik ben op zoek naar een 2e fbull pup. Nu heb ik al ervaring met een reu, maar een teefje erbij lijkt mij wel heel leuk.
Echter, ik heb het gevoel dat teefjes kwetsbaarder zijn. Hiermee doel ik op dingen als baarmoederontsteking, blaasontsteking, mamatumoren en al dat soort dingen. Aan een reu kan wat dat betreft niet zoveel 'kapot' zeg maar, en het hangt ook nog eens aan de buitenkant waardoor je dingen sneller ziet.
Op het fbull forum lees ik bv. vaak over problemen met een teef, bloed plassen, slijm uit de vagina enz. over reuen lees je niet meer als voorhuidontsteking.
Zijn dergelijke dingen te voorkomen door een goede algehele gezondheid (goede voeding ;)) of is dit puur pech hebben? Is mijn gevoel reeel?
Door tieneke
#469295
Hier ook een reu en teef,het enige dat ik minder vind is de loopsheid.
Sterilisatie zal echter niet gebeuren behalve als ze veel last van schijnzwangerschap oid zou hebben.
En verder is het een kwestie van geluk hebben denk ik.
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 16 jan 2006, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#469299
Ik heb twee teefjes en 1 reutje. Pinkel is gecastreerd dus zij kan geen last meer krijgen van baarmoederontsteking/baarmoederkanker. Wel van mammatumoren, want zij is pas op 4 jarige leeftijd gecastreerd. Maar dat zit toch ook aan de buitenkant? Je kunt bobbeltjes toch heel snel ontdekken? Komt borstkanker vaak voor bij de FBull? Als dat het geval is, dan is het misschien raadzaam om haar te laten castreren na de 1ste en voor de 2de loopsheid. Blaasontsteking hebben ze hier (afkloppen) nog nooit gehad dus ik geloof er niks van dat dat vaker bij vrouwtjes voor komt. Reuen kunnen trouwens testikelkanker en prostaatkanker krijgen....

Nee, volgens mij is reu/teef om het even. Er zijn nog zooooveel andere dingen waar honden last van kunnen krijgen, buiten hun geslachtsorganen. Als ik terug zou gaan zitten rekenen, dan weet ik ook zeker dat ik met Brutus vaker bij de DA heb gezeten als met Pinkel....
Door Salty
#469392
Ik heb dus een reu (Olllie)en teef(Salty),maar ze komen nooit bij de dierenarts.Salty heeft ook nog nooit last van een blaasonsteking gehad.Ze krijgen hier allebei vanaf pup zijnde kvv.Maar of dat het daar aan ligt weet ik niet,ik denk dat het net als bij mensen is sommige mensen zijn bijna nooit ziek en andere vaak.
Door Lizzy
#469394
Ik ben er zelf heilig van overtuigt dat brokken DE veroorzaker nummer 1 van blaasontsteking zijn!
Door Peet
#469402
Maar dat zou dan toch voor practisch elk ras gelden, dus niet zo zeer voor alleen franse bullen?

Mijn reu (koningskind, prachtige stamboom, kampioenouders bla bla bla) heeft dus tot zijn 6e lopen tobben met allerlei aandoeningen en ziektes...(tot ik het goddelijke "vers" ontdekte :D)

Mijn teefje, import-zielepoot uit Oost Duitsland is dus echt ijzersterk . :o...in de 2,5 jaar dat ik haar heb heeft ze nog niet eens een keertje diarree oid gehad.....terwijl je juist precies het omgekeerde zou verwachten ;)...

Dus teefjes kwetsbaarder? Nee...ik denk dat elk dier een individu is, net als de mens...de een is voorzien van een sterker afweersysteem dan de ander....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door