Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#459473
Als ze zelf bij de trap lag zit er volgens mij lichte verbetering in,er zijn inderdaad honden die een week of langer nodig hebben voor ze echt weer op de been zijn...
Door conleeuw
#459490
nou zelf tot de trap lopen is toch al wat, ik zou denken dat je juist niet wil dat zij zich momenteel op de trap waagt. Stel dat zij halverwegen het niet meer haalt en van de trap afvalt (hier met Bess gebeurt gelukkig blijf ze nu beneden). De achterpoot masseren en loopbewegingen maken kan echt helpen volgens mij. Ik heb het ook gedaan en zelfs in een bad (water temp 38 - 39 graden) het lijkt of hun spieren soepeler worden erdoor. Ik hoop zo voor jou dat ze opknapt, moet kunnen ;)
Door jon
#459512
Jeetje, k lees dit nu pas. Ik hoop dat het snel nog beter gaat, maar van niet op kunnen staan tot aan tot de trap lopen is al een verbetering toch?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459591
conleeuw schreef: nou zelf tot de trap lopen is toch al wat, ik zou denken dat je juist niet wil dat zij zich momenteel op de trap waagt. Stel dat zij halverwegen het niet meer haalt en van de trap afvalt (hier met Bess gebeurt gelukkig blijf ze nu beneden). De achterpoot masseren en loopbewegingen maken kan echt helpen volgens mij. Ik heb het ook gedaan en zelfs in een bad (water temp 38 - 39 graden) het lijkt of hun spieren soepeler worden erdoor. Ik hoop zo voor jou dat ze opknapt, moet kunnen ;)
Nee ze kan amper over een drempel heen maar ze is dus wel zelf opgestaan, als ze eenmaal staat kan ze wel blijven lopen hoor het is alleen als ze zit of ligt komt ze niet meer omhoog. Maar omdat ze graag naar boven wil heeft ze dus vannacht wel de motivatie gevonden om dus op te staan. Positief is ook wel dat ze daarnet de aanstichter was van een blafpartij, ze dacht dat er iemand aan de deur stond of dat er iemand zou komen, dus die interesse is er ook al weer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459592
Rovanna schreef: Ach jemig wat een triest verhaal Syl :'(
Ja kl*te he :-\

Ze moet volgens haar contract toch nog minstens 7 jaar mee
Door conleeuw
#459608
sylvia schreef: Nee ze kan amper over een drempel heen maar ze is dus wel zelf opgestaan, als ze eenmaal staat kan ze wel blijven lopen hoor het is alleen als ze zit of ligt komt ze niet meer omhoog. Maar omdat ze graag naar boven wil heeft ze dus vannacht wel de motivatie gevonden om dus op te staan. Positief is ook wel dat ze daarnet de aanstichter was van een blafpartij, ze dacht dat er iemand aan de deur stond of dat er iemand zou komen, dus die interesse is er ook al weer.
Syliva, dat is echt hoopvol, Bess kan trouwens bij vlagen ook zelf niet echt opstaan, ik til haar dan en zet haar op haar poten, en dan gaat mevrouw vrolijk mee, maar ik moet wel zeggen, ze wordt binnekort 15, dat is nog eens een leeftijd, dan mag je verwachten dat het minder gaat toch? Ik hoop dat de steroids helpen, gebruikt ze nog ander medicijne? Ik heb niet helemaal begrepen wat er precies mis is met haar?
Door conleeuw
#459616
sylvia schreef: Haar zenuwbanen kunnen geen of moeilijk prikkels ontvangen of afgeven.
bummer, dan is inderdaad de hoop dat steroids helpen, heb jij of de da overwogen om prednison te proberen?
Door Peet
#459624
conleeuw schreef: bummer, dan is inderdaad de hoop dat steroids helpen, heb jij of de da overwogen om prednison te proberen?
wat zou pred moeten doen dan?
de zenuwen zijn beschadigd...daar doe je met pred niks aan hoor..
Door conleeuw
#459777
Peet schreef: wat zou pred moeten doen dan?
de zenuwen zijn beschadigd...daar doe je met pred niks aan hoor..
nou omdat bij MS ook wel eens prednison helpt, en omdat het daar ook gaat om zenuwen (omhulsels) die ontstoken/beschadigd zijn, het is maar een vraag hoor...... Ik had niet begrepen dat de zenuwen volledig naar de knoppen waren, alleen dat ze moeilijk of of geen prikkels kunnen doorgeven :-\
Door crutz
#459848
is in elkgeval wat positief nieuws Syl, dat ze tot an de trap gekomen is, idd wel oppassen dat ze niet te overmoedig wordt en dat t dan halverwege de trap fout gaat......want daar moet je echt niet aan denken......hoop dat t gewoon aan gaat slaan en dat ze nog ff mee kan....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#460241
crutz schreef: is in elkgeval wat positief nieuws Syl, dat ze tot an de trap gekomen is, idd wel oppassen dat ze niet te overmoedig wordt en dat t dan halverwege de trap fout gaat......want daar moet je echt niet aan denken......hoop dat t gewoon aan gaat slaan en dat ze nog ff mee kan....
Ze kan haar voorpoten niet eens op de eerste tree krijgen , de buitendeur drempel is al een hindernis van olympisch formaat :-\
Door tvs
#460262
sylvia schreef: Ze kan haar voorpoten niet eens op de eerste tree krijgen , de buitendeur drempel is al een hindernis van olympisch formaat :-\
wat ga je nou doen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#460392
tvs schreef: wat ga je nou doen?
Nog even afwachten, en desnoods nog een injectie laten geven. Ze heeft geen pijn en vanmorgen liep ze kwispelend naar buiten dus ze heeft er zelf nog gewoon zin in. Maar de injectie is pas deze week gezet dus we wachten eerst nog rustig af en de hom. middelen moeten ook nog binnen komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door