Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SemBo
#38113
Bo heeft altijd al een droge neus gehad. Weet iemand wat dat betekent? Ze is niet ziek volgens mij. Ze eet goed, speelt, is lekker ondeugend, slaapt goed, de vacht glanst mooi, ontlasting is goed, is gewoon een lekkere pup.

Sem heeft altijd een vochtig neusje. Dus ik verwacht dat bij Bo eigenlijk ook...iemand ervaring mee?

Verder vind ik haar ademhaling wat oppervlakkig en snel. Soms, als ze ligt te slapen, heeft ze een piepende ademhaling. Dit duurt dan maar een minuut ofzo maar ik vind het raar. Zijn dit redenen om naar de DA te gaan of is dit typisch overbezorgd gedrag van het baasje? :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38123
SemBo schreef: Bo heeft altijd al een droge neus gehad. Weet iemand wat dat betekent? Ze is niet ziek volgens mij. Ze eet goed, speelt, is lekker ondeugend, slaapt goed, de vacht glanst mooi, ontlasting is goed, is gewoon een lekkere pup.

Sem heeft altijd een vochtig neusje. Dus ik verwacht dat bij Bo eigenlijk ook...iemand ervaring mee?

Verder vind ik haar ademhaling wat oppervlakkig en snel. Soms, als ze ligt te slapen, heeft ze een piepende ademhaling. Dit duurt dan maar een minuut ofzo maar ik vind het raar. Zijn dit redenen om naar de DA te gaan of is dit typisch overbezorgd gedrag van het baasje? :-[
Sommige honden hebben nou eenmaal niet een natte neus.Ik heb er hier met en zonder natte neus,en de droge neus blijft net zo mooi als de natte neus.
Dat oppervlakkige piepende ademhalen wat tijdelijk voorkomt in de slaap hoort bij dromen.
dus de laatste zin in je post gaat wel op denk ik ;D maar beter bezorgd dan te laat.
Door jeanne
#38228
Beter ovebezorgd, dan helemaal niet bezorgt toch?

Freule maakt ook de meest gekke geluidjes als ze ligt te slapen, hihi, zou ik eigenlijk een keer moeten opnemen. :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#38241
Van de poedels heeft er een een natte neus en een een droge neus. Niets mis mee.
Door Jolly
#38672
Chasey heeft dan weer eens natte neus en dan weer heel lang droog. vaag , maar ik denk ddat dat kotm doordat meneer altijd naar china graaft
Laatst gewijzigd door Jolly op za 10 jan 2004, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SemBo
#38738
sylvia schreef:

Sommige honden hebben nou eenmaal niet een natte neus.Ik heb er hier met en zonder natte neus,en de droge neus blijft net zo mooi als de natte neus.
Dat oppervlakkige piepende ademhalen wat tijdelijk voorkomt in de slaap hoort bij dromen.
dus de laatste zin in je post gaat wel op denk ik ;D maar beter bezorgd dan te laat.
Dat dromen dat ken ik en is echt heel erg grappig om te horen....Dat bedoel ik dus niet. Het lijkt een beetje alsof ze astmatisch ademhaalt. Zacht piepend door haar neus....Ik weet dat een pup een snellere ademhaling heeft en dat dat meegroeit zeg maar. Toch vind ik dit piepen enigszins verontrustend. Afgezien van het feit dat ik me nogal snel zorgen maak om Bo (Duitse Herder....) vind ik dit een beetje raar klinken. Ook is me opgevallen dat Bo, in vergelijking met Sem nogal snel buiten adem is. Sem springt, vliegt en rent de hele afstand wel 3 x op en neer. Bo probeert haar bij te houden en is na 10 minuten echt aan het hijgen terwijl Sem nog loopt te springen en te doen. Is dat dan ook puppyeigen?
Door Lizzy
#38741
Ik zou gewoon even naar de dierenarts gaan, als ik jou was. Gewoon even naar hart, longen en ademhaling laten luisteren en dan weet je wat (en kun je waarschijnlijk zelf weer rustig ademhalen! ;)).

Groetjes, Lizzy
Door willy
#38761
Hoi,
Zou ik ook doen (wat Lizzy) aanraadt. Mijn hond heeft dat ook (gehad) Hij is nu 10 maanden, maar toen hij een maand of 4 was en zich (op het veld) te veel ingespannen had, viel hij soms gewoon om. dat duurde maar heel even, maar toch. Bovendien liep hij altijd te (ik noem het maar) astma-en (schrapen en piepen) dat vond ik echt niet normaal. Deed hij ook weleens als hij sliep. Ben er ook mee naar de (homeopathisch) dierenarts gegaan. Kon niets vinden. Wat betreft het omvallen, als dat zo bleef, moest ik met 10 maanden terugkomen. Het is nu over.
Als hij erg trekt, maakt hij nog weleens van die benauwde geluiden, daar laat ik straks wel weer naar kijken als hij naar de Da moet voor de weil injectie.
Gr. Willy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#39337
Hoe oud is Bo? Een wat oudere pup hoort zo goed als onvermoeibaar te zijn.
Toch maar even hart en longen na laten kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door