Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#453772
Van de week is er een bericht verzonden via Omroep Brabant over de Dintelse Gorzen en de teken die daar een luizenleventje hebben.Vorige maand zijn de 80 Shetland pony's en de Schotse Hooglanders geent en gepilt voor wormen en nog wat.De teken die van hun huid gehaald zijn,zijn opgestuurd naar Utrecht voor nader onderzoek.Ik loop daar bijna elke dag met mijn vriendin om naar de schapen te gaan.Er wordt aangeraden elke teek bij de DA af te geven,en die zorgt dat de teken in Utrecht komen voor onderzoek.Ik plukte er vorige week nog 1 van Saray af,niet wetend van hoe of wat.Wij zijn helemaal niet gewaarschuwd voor deze lekkertjes,terwijl de DA ons daar zag lopen.Volgende teek krijgt een enkele reis naar de DA. ;)
#454587
ik las in de krant van de week, dat er in west brabant en zeeland van die nare teken waren gesignaleerd, die die nare ziektes kunnen overbrengen, ben de naam even kwijt.
nadat ze die teken hadden opgestuurd naar Utrecht zijn er direct een hele ploeg onderzoekers naartoe gegaan en hebben bij al die beesten die middelandse zee teken gevonden, er moest opgelet worden door mensen die daar met honden liepen. zodra er een teek op de hond gevonden wordt, direct bij de dierenarts brengen
#454968
Netty schreef: ik las in de krant van de week, dat er in west brabant en zeeland van die nare teken waren gesignaleerd, die die nare ziektes kunnen overbrengen, ben de naam even kwijt.
nadat ze die teken hadden opgestuurd naar Utrecht zijn er direct een hele ploeg onderzoekers naartoe gegaan en hebben bij al die beesten die middelandse zee teken gevonden, er moest opgelet worden door mensen die daar met honden liepen. zodra er een teek op de hond gevonden wordt, direct bij de dierenarts brengen

Die ploeg waren: 1 DA 3 helpers om de Schotten en pony's te leiden en 1 persoon uit Utrecht.En nadat alles geent en gepilt was en diverse teken in potjes gestopt waren,zijn ze losgelaten en daarna is er niemand meer geweest.
#454972
Unique schreef: Die ploeg waren: 1 DA 3 helpers om de Schotten en pony's te leiden en 1 persoon uit Utrecht.En nadat alles geent en gepilt was en diverse teken in potjes gestopt waren,zijn ze losgelaten en daarna is er niemand meer geweest.
en dan nergens een bordje waar er iets op vermeld staat ??? :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door