Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#445303
Een poosje geleden heb ik verteld dat mijn hond Jesse leishmania heeft. Ik heb een jaar na be-eindiging medicatie (dus nu) weer een bloedonderzoek laten doen.
Ze is gelukkig negatief getest. (dat wil zeggen dat de parasieten nu niet actief zijn, maar wel dat ze besmet is met leishmania.

Echter het creatine gehalte is iets verhoogd.
(normaal 0,5-1,5 nu 1,66, dit zijn echter spaanse waardes) Een jaar geleden was dit nog gemiddeld.

Men raadde mij aan om een nierdieet te geven, wat ik dus niet doe want ik BARF, nou ja de laatste tijd KVV.

Ik geef wel solidago maar door het eten heen.
Kan iemand mij tips geven wat ik wel en beter niet kan geven? Hoeveel druppels solidago moet ze krijgen?
Ze weegt 23 kg.

Alvast bedankt.

Karin
Door mutsie
#445553
:)Ahum, ik heb inmiddels zelf al wat informatie opgezocht van het forum.

Geen belastende stoffen e.d.

Echter is bot ook belastend?(ruggewervels, ribben)
Er moet natuurlijk aardig wat verteerd worden.

Karin
Door Lizzy
#445794
Volgens mij is een verhoging van creatinine vrij normaal bij een verse voeding. En deze verhoging lijkt me sowieso erg weinig? Overigens kan zelfs uitdroging een verhoogde creatinine waarde veroorzaken.

Maar goed, ik zou lekker niks doen en vooral lekker blijven barfen.

Er wordt trouwens ook aangeraden om minder eiwitten te gaan voeren. Daar zijn de nierbrokkendieeten ook op gemaakt. Maar ik ben er geen voorstander van. Makkelijk verteerbaar eiwit, dat heeft ze nodig (net als iedere hond) en dat is rauw vlees. Zie ook dit:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=14908
Door mutsie
#446353
Ah, dat had ik nog niet gelezen.
En inderdaad de waardes zijn licht verhoogd.
Dan hoef ik me nog niet zo'n zorgen te maken.

Was ook niet van plan om brokken te gaan voeren.
Ze ziet er gewoon gezond uit en doet ook gezond.

Ik ergerde me toch al toen ik een half uurtje bij de DA was.
Mensen die daar aan de balie staan krijgen van alles geadviseerd.
Brokker met chondroitinesulfaat (mijn hond heeft artrose) nierbrokken, brokken voor een te dikke hond, brokken voor een te dunne hond.

zucht,

bedankt voor de informatie Lizzy.(je bent een wandelende voedselvraagbaak ;))

Karin
Door Peet
#446367
"Belastende voeding" wil zeggen: voeding die doordrenkt is met geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveermiddelen.

Barfen of KVV is juist prima voor nierpatienten.

Die eiwitten: het gaat om de kwaliteit van de eiwitten, Dus niet de plantaardige (uit brokken) maar juist de dierlijke zijn goed, hoogwaardig en licht verteerbaar.

En verder: Solidago moet je niet door het eten geven. Juist in een schone bek (dus een half uur voor of na het eten), met een spuitje zonder naald in de wangzak spuiten. Evt iets verdunnen met water.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door