Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#444846
Een tijdje geleden heb ik hier gepost dat Sam's bovenste achterste kiezen zo vies waren aan de buitenkant, en of ik daar de DA op moest loslaten of dat ze die zelf zou kunnen reinigen dmv barfen. Natuurlijk was dat laatste het meest wenselijk, maar omdat er echt een hele dikke laag plak op zat, had ik er een hard hoofd in dat het op een natuurlijke manier nog goed zou komen.

Net hebben ze kopvlees met een kalfsrib gegeten en daar moest flink aan gewerkt worden. Dus ik dacht: 'ns effe kijken hoe het er nu mee staat na een paar maanden. En ja hoor: ZE ZIJN BIJNA HELEMAAL SCHOON!!!! :D :D :D :D.

IJzersterke methode... :-* :-* :-*
Laatst gewijzigd door - Judith - op do 15 dec 2005, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#444848
YES YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is goeeeed!!!!!!

Mooi he, dat natuurlijk voer dit soort problemen oplost.... Ik ben nog iedere dag dankbaar dat ik er kennis mee gemaakt heb.....
Door diana
#445041
op de tanden van Boy zat toen we hem kregen amper nog wit op
met mijn d,a had ik destijds afgesproken om wanneer het niet minder zou worden het ergste door de tandarts te laten verwijderen , maar dat is niet meer nodig
hahaaaaaa.
hooguit de achterste kiezen , maar ik laat hem niet een roesje geven voor een paar kiesjes,
Gebruikersavatar
Door Sonja
#445189
Ook Boefs tanden waren toen ik haar kreeg helemaal bruin. Nu brak ze kort daarna een tand waarvoor ze toch naar de tandarts moest. Ik heb toen het gebit maar gelijk helemaal laten reinigen. Dat is nu dik 3 jaar geleden maar haar tanden zijn daarna lekker schoon gebleven.
Door tieneke
#445191
Kobus zijn gebit had ook aardig wat tandaanlag,na enkele maanden kvv en soms een vers bot waren ze in een paar maanden tijd echt superschoon.
En dat na ruim 7 jaar brokken eten ;)
Door K@rin
#445200
Sheddies gebit heb ik vorig jaar laten schoonmaken ......
Hij eet alleen maar CB, wil geen echte botten kluiven .....

zijn kiezen zijn weer smerig :'(
HOE krijg ik die nu schoner ?

Hij is bijna 12 en voor zulke kleine hondjes is het probleem wat hardnekkiger, maar om hem nu weer onder narcose te brengen .........
Door tieneke
#445217
Karin & Pyrs schreef: Sheddies gebit heb ik vorig jaar laten schoonmaken ......
Hij eet alleen maar CB, wil geen echte botten kluiven .....

zijn kiezen zijn weer smerig :'(
HOE krijg ik die nu schoner ?

Hij is bijna 12 en voor zulke kleine hondjes is het probleem wat hardnekkiger, maar om hem nu weer onder narcose te brengen .........
Laat hij het toe met een electrische tandenborstel?
Tinus is er helemaal wild van met de electricke plus tandpasta,heeft hij dus absoluut niet nodig maar vindt vooral de pasta lekker... ach...hij is nu eenmaal nogal speciaal ::)
Of in het uiterste geval zelf de aanslag weghalen tussen de kiezen/tanden en het tandvlees, met een speciaal schrapertje...moet de hond dit natuurlijk zelf wel toelaten he?
Is het ec ht heel erg met zijn tandsteen/aanslag?
Zou zelf ook niet mijn hond onder narcose of lichte roes laten brengen,maar als het echt moet...tsja... :-\
Onze vorige katten kon ik na veel gewen eens in de zoveel maanden verlossen van hun tandsteen,moet de hond of zeker kat wel een vreselijke goedaardige bui hebben die dag.
Door K@rin
#445251
tieneke schreef: Laat hij het toe met een electrische tandenborstel?

Weet jij hoe KLEIN zo'n Kezen-bekkie is ........... ::) ;D
Ik heb een schrappertje en ga het daar maar eens mee proberen.
Ik hoop, dat zijn tanden en kiezen dan wel vast blijven zitten :o
Door Lizzy
#445324
Karin & Pyrs schreef: Sheddies gebit heb ik vorig jaar laten schoonmaken ......
Hij eet alleen maar CB, wil geen echte botten kluiven .....

zijn kiezen zijn weer smerig :'(
HOE krijg ik die nu schoner ?

Hij is bijna 12 en voor zulke kleine hondjes is het probleem wat hardnekkiger, maar om hem nu weer onder narcose te brengen .........
Misschien ook de gin-truc proberen?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17322

En ik zou hem grote lappen vlees geven ipv CB. Dus kopvlees, pens, grote lappen lamsvlees.
Door K@rin
#445328
Lizzy schreef: Misschien ook de gin-truc proberen?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17322

En ik zou hem grote lappen vlees geven ipv CB. Dus kopvlees, pens, grote lappen lamsvlees.

Ja, ik had hem van de week ook een lap(je) à la Kezen-formaat gegeven ...........
ff later kotst die alles weer uit, omdat hij het in 1x doorgeslikt had ........... ::) ::)
Door Lizzy
#445340
Karin & Pyrs schreef: Ja, ik had hem van de week ook een lap(je) à la Kezen-formaat gegeven ...........
ff later kotst die alles weer uit, omdat hij het in 1x doorgeslikt had ........... ::) ::)
Lastig portretje he ;D. Maar dat moet misschien even wennen, lappen vlees. En misschien moet je het lapje ook net toch wat groter geven. Bij voorkeur ook lekker taai vlees zoals kopvlees.
Door tieneke
#445402
Karin & Pyrs schreef: Weet jij hoe KLEIN zo'n Kezen-bekkie is ........... ::) ;D
Ik heb een schrappertje en ga het daar maar eens mee proberen.
Ik hoop, dat zijn tanden en kiezen dan wel vast blijven zitten :o
O...vergeten dat ie nogal klein is :-[ ;D
Door K@rin
#445461
Lizzy schreef: Lastig portretje he ;D.
Ja en super eigenwijs (het zou een Pyr kunnnen zijn) ;D

Grotere stukken vertikt hij ook te eten, dan neemt hij ze mee op de bank en gaat ze daar de hele dag liggen bewaken ....... ::)
Volgens mij omdat hij die niet goed KAN eten met dat kleine krakkemikkerige muizengebitje ....

Ik ga vanmiddag maar eens beginnen met het schrapertje ....
gedroogde pensstaafjes zouden die een beetje gunstig effect kunnen hebben ?
Daar is meneertje WEL dol op :-\
Door Tarek
#445509
Ik deed altijd al met enige regelmaat tanden en kiezen schoon maken met een schrapertje( de mijne is een bot aardappelschilmesje,de achterkant dan he)
Als je hier jong mee begint heb je misschien niet zoveel problemen.
Hier moten ze op hun zij liggen en dan ga ik 1 kant doen dan omrollen en de andere kant ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door