Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Michelle Vrolijk
#441264
Dag, ik ben via via aan deze site gekomen en val maar meteen met de deur in huis. Mijn hond is ca 1 a 2 jaar oud, ik heb 'em sinds juni dit jaar, is groot (schofthoogte 70, type Hovawart/Collie/Herder), en is vréselijk slungelig. De dierenwinkel raadt me Hokamix30 en Hokamix30 Skin&Shine aan.

Heeft iemand ervaring met Hokamix dan wel heeft iemand een suggestie ?

Qua voeding krijgt hij Hills brokken (L&R) en Nature Diet (L&R). Hij stond op C.Best maar dat at hij met lange tanden en hier is hij heel happy mee.

Ik hoor graag van iemand/jullie.

Met vrgr
Michelle
Door Peet
#441274
Goh...een hond die geen Cb lust, dat hoor je niet vaak :P.

Ik ben zelf niet zo dol op Hokamix, ik vind dat mijn honden er nogal van gaan stinken. Maar als jouw hond ca 1,5 is, is het normaal dat hij wat slungelig is, hij is nog in de groei en in de puberteit.

Heb je wel eens een andere kvv (komplete vers vlees maaltijd) geprobeerd? Zoals Rodi, of Bibi of Smuldier? Of stel je wel eens zelf wat samen? Ik durf te wedden dat hij dan geen lange tanden laat zien, en het is veel gezonder dan die Hill's brokken.

Heb je het idee dat hij last heeft van groeipijnen? Dan zou je wat visolie capsules kunnen geven, samen met een goede Glucosamine+Chondroitine+ MSM combi-pil (te koop bij drogist).
Door Michelle Vrolijk
#520256
Hoi, het heeft even geduurd maar ik ben aardig op weg :)) Mn hond eet de laatste maanden fantastisch goed; ik denk dat hij moest wennen aan zn nieuwe huis, nieuwe baas etc. Ondanks zn jonge leeftijd heeft hij -voordat hij bij mij kwam- al het eea achter de rug, vandaar. Hij is nu perfect op gewicht en staat sinds 2 maanden op Hills Sensitive Skin ipv L/R ivm jeuk rondom snoet en dit lijkt goed te gaan. Rodi (en div. andere merken) heb ik ook geprobeerd maar meneer vond 't allemaal niks.

Inmiddels is hij minder slungelig aan het worden, deels spieropbouw en deels dankzij (denk ik) Gluco/Chondr. waar ik in jan. dit jaar mee begonnen ben. Wat versta jij onder een goede gluco ? Hij staat op de Groene Os - is dit OK ? Ik vond 't ontzettend moeilijk om te kiezen uit al die merken, het lijkt allemaal op elkaar maar is toch net weer allemaal iets anders qua samenstelling. En zegt Sasha's Blend jou iets ? Ik heb begrepen dat dit Nog Beter is ? Maar om nou alles te proberen en het laat zich ook blijken binnen een paar weken.
Door Peet
#520621
De Groene Os is prima.

Sasha's Blend wordt gemaakt van haaiekraakbeen. Is verder precies het zelfde als andere Chondroitine bronnen, alleen dan op een zeer dier-onvriendelijke manier gemaakt. Waarom ze daar nou haaien voor moeten afmaken, als het ook gewoon uit de reguliere slacht kan komen, is mij echt een raadsel. :(
Door tieneke
#520637
Je hond eet brokken en je vraagt hier om advies welke brokken het beste zijn ???
Dit is een versvleesforum waar alle honden rauw eten ;)
Door Peet
#520640
tieneke schreef: Je hond eet brokken en je vraagt hier om advies welke brokken het beste zijn ???
Dit is een versvleesforum waar alle honden rauw eten ;)
Nee, ze vraagt over Hokamix en een goede Glucosamine product. ;)
Door Laura2004
#520708
Ik heb begrepen dat Hokamix echt troep is. Het is totaal niet duidelijk wat er in zit en volgens de tekst op het potje is het voor bijna alle klachten te gebruiken, want het is mij ook aangeraden tegen schilfers in de vacht van mijn hond. Toen ga ik nog brokken en geloofde ik wat ze me in de dsz vertelden :-[ En het hielp trouwens voor geen meter. Ik geloof er niet zo in.
Maar wat mij niet helemaal duidelijk is. Raadt de dierenwinkel je Hokamix aan, omdat je hond slungelig is? ??? Dat snap ik niet echt, dus het helpt ook tegen slungeligheid ::)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 30 mar 2006, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Michelle Vrolijk
#520725
Hoi, ik heb idd vragen over Hokamix en Gluco. Hokamix is me aangeraden ivm zn slungeligheid: ter versterking van banden, pezen etc. Nou merkte ik wat dat betreft weinig verschil, z'n vacht werd er echter wel zeer fraai door. Maar goed, dat is niet waar t om ging, dus ben ik in jan. begonnen met gluco/chondr en heb ik zojuist een proefje van Multimilk (G.O.) gehaald om ns te kijken wat dat doet. Omdat er ontzettend veel verschillende producten zijn, vind ik het best lastig. Je moet een product toch 1 tot 2 maanden gebruiken voordat je een beetje een beeld krijgt.

En waarom ik brokken voer, voor de nieuwsgierigen :), hij eet vers vlees heel slecht. Ik heb oa Duck, CB en Rodi geprobeerd (weken lang) en hij lust het niet. Brokken gaan dr wel goed in dus dat laat ik voorlopig zo.
Door Laura2004
#520758
Michelle M. schreef: Hoi, ik heb idd vragen over Hokamix en Gluco. Hokamix is me aangeraden ivm zn slungeligheid: ter versterking van banden, pezen etc. Nou merkte ik wat dat betreft weinig verschil, z'n vacht werd er echter wel zeer fraai door. Maar goed, dat is niet waar t om ging, dus ben ik in jan. begonnen met gluco/chondr en heb ik zojuist een proefje van Multimilk (G.O.) gehaald om ns te kijken wat dat doet. Omdat er ontzettend veel verschillende producten zijn, vind ik het best lastig. Je moet een product toch 1 tot 2 maanden gebruiken voordat je een beetje een beeld krijgt.

En waarom ik brokken voer, voor de nieuwsgierigen :), hij eet vers vlees heel slecht. Ik heb oa Duck, CB en Rodi geprobeerd (weken lang) en hij lust het niet. Brokken gaan dr wel goed in dus dat laat ik voorlopig zo.
Mijn hond wilde eerst ook een tijdje geen vlees eten, maar ik heb gewoon volgehouden en nu vindt hij het heerlijk. Het lijkt me gewoon het beste om je hond kvv te geven of Barf (dat is nog beter) en dan zal je hond ook veel gelijkmatiger groeien.
Heb je geprobeerd je hond pens te geven of kippennekjes? Of een lamshart of geitenribben? Misschien dat je hond dat wel lekker vindt. Je moet je hond ook wel de kans geven om er aan te wennen. Mijn hond wilde ook een tijdje niet eten. Hij wilde ook liever brokken, maar dan had hij gewoon pech. Dan at hij niet.
Door Michelle Vrolijk
#520773
Ik heb 't werkelijk wekenlang volgehouden, maar met een hond die echt te mager was (heb 'em mager in mn 'bezit' gekregen) is dat heel moeilijk ! Heb zelfs bij de dierenarts zn gebit laten nakijken om t kijken of 't probleem daar soms zat. Niet dus.

Ik ben foto's aan het uploaden, als het lukt kunnen jullie Slungeltje ;) zometeen bewonderen.

Ik heb in mei een afspraak met een hol. dierenarts die veel met de G.O. werkt en die mijn hond ook kan doormeten, inclusief zn voer. Ik heb geen idee wat ik daaronder moet verstaan, maar daar kom ik dan vanzelf achter. ns Kijken waar hij mee komt. Heeft iemand daara trouwens ervaring mee ?
Door tieneke
#520798
Peet schreef: Nee, ze vraagt over Hokamix en een goede Glucosamine product. ;)
Dacht dat Hokamix een brok was ;)
Door Peet
#520800
tieneke schreef: Dacht dat Hokamix een brok was ;)
aha...nee, Hokamix is een soort supplement, maar niet echt duidelijk wat het nou is...een soort koek met allerlei kruiden erin...

@ Michelle: goed idee van die holistische DA. Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Hier op het forum zit ook een holistische DA: Hitam. :D
Door tieneke
#520804
Peet schreef: aha...nee, Hokamix is een soort supplement, maar niet echt duidelijk wat het nou is...een soort koek met allerlei kruiden erin...
Kruidkoek ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door