Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#36397
Nou...ik heb van Angelique haar "angst en vuurwerk" stappenplan gekregen, en het lijkt te werken!!! Ze heeft een behoorlijke dosis rust-compositum op, puur knal druppels, maar vooral: de Rescue.. Toen ik dat gaf besloot ze toch een hele tijd dat het misschien leuker was om onder de tafel te gaan liggen slapen dan om de hele buurt bij elkaar te loeien... We gaan vooruit ;D
Door tieneke
#36399
Kobus is ook als de dood voor vuurwerk!
Vanavond om 21.00 gaan wij voor het eerst sinds 8jaar oud en nieuw vieren bij ons eethuis verder op de dijk.
Om even na 24.00 snel even naar huis voor Kobus.
Uit voorzorg laten wij het rolluik dicht en een muziekje aan voor hem.
Vaak neem ik hem tijdens de knallen mee naar buiten en doe of er niets aan de hand is.
Na een tijdje is hij er dan geruster op.
Gelukkig wordt er bij ons heel weinig afgestoken,meer siervuurwerk dan harde knallen.
De paarden zijn er allevier absoluut niet bang van.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#36407
Als een hond echt in paniek is, helpt niets. Zelfs echte slaapmiddelen van de dierenarts breken ze doorheen. Oordopjes?
Door avalon
#36438
Hitam schreef: Als een hond echt in paniek is, helpt niets. Zelfs echte slaapmiddelen van de dierenarts breken ze doorheen. Oordopjes?
Laat ik die nu net niet hebben :-\ Ga voorlopig nog door met RR elkhalf uur geef ik nu wat, ze heeft al een overdosis rust compostium gehad en momenteel ligt ze redelijk rustig op een dekbed hier in de huiskamer. Er wordt momenteel ook minder geknald. Wij gaan nu gourmetten en de hondjes mogen meedoen (maar dan rauw ;D). teminste voor zolang het goed gaat. Vorig jaar wilde ze echt nix eten ook geen biefstuk.
Door avalon
#36623
Angie heeft de jaarwisseling zonder stress doorstaan, ze heeft wwel heel veell rustcompostium en RR, Ze ging zelf bij de verdamper liggen. Avalon daarentegen was nu gestrest ze heeft ruim een uur stevig zitten hijgen en haar hertje ging als een bezetene te keer (arm schaap). Toen heb ik gewoon een paar schepjes rust in haar bek gemikt en elk half uur wat RR, maar ze was niet tot rust te helpen. Nu gaat het stukken beter alleen zo af en toe is er nog een knal, maar daar raken ze niet meer van in de stress. Heb avalon inmiddels ook star of betlehem gegeven. Volgend jqaar geef ik ze het gewoon al bij voorbaat allebei.
Door jeanne
#36639
sjonge jonge, arme hondjes allemaal zeg :'(
Zijn ze inmiddels alweer gekalmeerd?
Geef ze maar allemaal een dikke knuffel van Freule :-*
Door avalon
#36665
jeanne schreef: sjonge jonge, arme hondjes allemaal zeg :'(
Zijn ze inmiddels alweer gekalmeerd?
Geef ze maar allemaal een dikke knuffel van Freule :-*
Binnenshuis zijn ze rustig,mmaar Angie krijgen we de deur nog niet uit zonder haar van de bank te plukken, zodra ze hoort dat ze mee mar krijgt ze last van bibberrites en raakt weer gestresst. Zelfs een harde klap (van een deur) is haar nu te veel :(
Door avalon
#37320
jeanne schreef: Je komt morgen toch wel wandelen met beide hondjes?
Tuurlijk kom ik wandelen, afleiding is goed voor ze. Ze ging vanmiddag weer voor het eerst uit zichzelf naar de gang om mee uit te gaan. Dus er is al vooruitgang
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door