Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#440549
Nena heeft van de week toen ik niet thuis was vermoedelijk weer een aanvaring met Boef gehad, want toen ik thuis kwam had ze twee krassen op haar neus, waarop zich al een beetje een korstje had gevormd.
De eerste avond en nacht heeft ze wat liggen likken, maar gisteren zat ze er helemaal niet meer aan, dus leek alles in orde.
Vanochtend zat ze er weer aan te likken, dus de neus maar weer eens aan een nadere inspectie onderworpen. Nu blijkt de neus wat ontstoken. Het stonk, dus heb ik een week korstje aan de zijkant van haar neus er af gepulkt. Daaronder bleek een gaatje te zitten, waar wat stinkende pus uit kwam.
En nu twijfel ik wat ik zal doen. Het is geen supergroot gat, maar het zit wel aan haar neus en dat is toch een lastige plek. Het is niet veel pus wat er uit komt, maar het luchtje staat me niet aan. Ik kan naar de da gaan, maar dat draait dan geheid uit op ab en daar reageert ze nooit zo lekker op. Liever zou ik het nog heel even aankijken, maar we gaan natuurlijk wel het weekend in. Wat is nou wijsheid?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#440552
Geheid dat je een abkuur krijgt. :-\
Ik zou het wondje vakkundig schoonhouden en openhouden, Eventueel wat ontstekingsremmende dingetjes erbij geven zoals echinecea, probiotica.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#440566
Ik heb het wondje schoongemaakt en gedesinfecteerd met propolistinctuur. Het enige nadeel is wel dat dat gaatje dus aan de zijkant van het zwart van de neus zit, net waar het neusvleugeltje begint. En alles wat ik er aan desinfectie op doe, kieper ik ook gelijk haar neusgat in, waardoor ze lekker loopt te snuiven en te proesten. En ze likt alles er meteen af, hè?
Door Tarek
#440569
Zou je het niet een paar keer per dag kunnen spoelen met soda of biotex in een pipetje?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#440615
Ik zou het schoonhouden met iets wat een beetje ontsmet en het zo laten. Ze likt inderdaad alles er ogenblikkelijk weer af.
Als ze sloom wordt en/of koorts krijgt moet ze wel antibiotica maar tot die tijd kun je haar zelf de kans geven te genezen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#440619
Ze ligt nu te slapen op de bank, maar ze is wel de hele ochtend buiten geweest, en dan doet ze altijd wel graag een tukkie.
Zal zo even temperatuur opmeten.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#442458
We zijn het weekend doorgekomen en Nena's neus zit er nog aan. Het is nog niet helemaal jofel, maar er komt minder vuiligheid uit en het stinkt minder. Ik houd het gaatje nog maar wel open, omdat het korstje dat er iedere keer op komt een beetje viezig en week is. Komt misschien ook doordat ze steeds over haar neus likt.
Ga gewoon mar door met de propolis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door