Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monky555
#435717
jammer genoeg is het weer zover :'(monky heeft nu zijn rechter kruisbanden gescheurt vorig jaar de linker :( waarschijlijk wordt hij dus volgende week geopereerd ik heb een paar DA's gebeld voor info aangezien ik hem weer op de TPLO manier wil laten helpen maar nu in nederland ;) vorig jaar zijn we naar belgie gegaan maar dan krijg ik niks vergoed (monky is verzekerd bij dier & zorg) en aangezien hij ook gecastreed wordt ::) (voor een groot deel voor zijn poten) en ik dus ruim 1500 euro kwijt ben is het toch ook wel fijn dat je een gedeelte terug kan krijgen ;)

nu dus mijn vraag wat kan ik hem als ondersteunig geven ??? omdat hij artrose heeft geef ik hem 2 x daags 1,5 tablet clucosamine van het kruidvat & 1 x daags 1 capsule visolie van de hema moet ik dit verhogen ??? maar wat kan ik geven nu voor de operatie en iets wat hem kan ondersteunen tijdens de revalidatie die zo'n 6 maanden in beslag nemen ::) hij krijgt nu rymadil en na zijn operatie zal die voor minimaal 4 maanden kalmeringsmiddelen krijgen anders komt het echt niet goed :( (hij is echt druk vorig jaar kreeg hij combi stress voor een hond van 60 kg hij weegt zelf 34 kg en nog was hij te druk en dat mag echt niet na zo'n zware operatie)
Laatst gewijzigd door monky555 op vr 02 dec 2005, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#435719
shit zeg, denk je net dat t wat beter gaat, is de andere kant aan de beurt................. :'(
kan je verder niet helpen, maar hoop dat ie de operatie weer goed doorkomt en dat t dan ff afgelopen is met alle ellende voor hem,
geef hem maar een knuffel.......
Door monky555
#435723
crutz schreef: shit zeg, denk je net dat t wat beter gaat, is de andere kant aan de beurt................. :'(
kan je verder niet helpen, maar hoop dat ie de operatie weer goed doorkomt en dat t dan ff afgelopen is met alle ellende voor hem,
geef hem maar een knuffel.......
knuffel is gegeven ;D ja en ik vindt het echt kl*te dat hij weer wat heeft het mag nu echt wel eens een keer afgelopen zijn :'( maar eens een kneus altijd een kneus ;)
Door Ike
#435746
Da's mooi kl*te joh, kan je helaas geen advies geven maar wil je veel sterkte wensen en een extra :-* voor Monky.
Misschien een domme vraag maar wat hebben z'n poten met castratie te maken?
Door monky555
#435760
Ike schreef: Da's mooi kl*te joh, kan je helaas geen advies geven maar wil je veel sterkte wensen en een extra :-* voor Monky.
Misschien een domme vraag maar wat hebben z'n poten met castratie te maken?
meer zijn karakter ;) hij heeft nogal en explosief karakter, heel druk, snel gestresst, snel opgefokt en vooral als hij pijn heeft ;) als dat een stukje weg zou vallen dan zou dat alleen maar beter zijn voor zijn poten in de toekomst (voorpoten heeft hij artrose, links achter is nu goed maar ja nooit beter als natuurlijke kruisbanden en nu dus rechts achter naar de knoppen) ik en onze DA denkt dat het voor hem een stuk beter is om hem te castreren ik zit er al heel lang aan te denken hoor ;) maar nu zijn we het allemaal eens met elkaar mijn vriend, ik en onze DA
Door conleeuw
#435826
oh wat erg zeg, balen natuurlijk, sterkte ermee, en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat je snel weer een vrolijk hond thuis heb ;)
Door tieneke
#435861
Schiet niet echt op,echt balen zeg.
Heel veel sterkte en beterschap voor na de operatie,hopelijk is het dan eens een keer over voor het hondje.
Door James
#439149
Bah bah bah... Ja, hier ook iemand met een hond met Carbon kruisbanden. Je kunt beter geen Glucosamine geven die voor mensen bedoelt is. Voor mensen zijn de richtlijnen zo streng dat er maar minimale hoeveelheden in zitten.

Volgens mijn veearts en ik heb toch wel de meest bekende holistische veearts in Nederland (ook een echte DA) en die zegt altijd Glucosamine van De Groene Os en geen andere.

En ik moet zeggen ze doet het er goed op. Nu ze wat ouder is krijgt ze helaas veel meer problemen, maar ik kon heeeeel duidelijk verschil merken tussen de ene Glucosamine en die van De Groene Os.

O ja, ik werk niet bij De Groene Os hoor... en ook hij heeft er geen aandelen in...

Heeeeeel veeeeel succes!!!
Door Thunder
#439160
James schreef: Bah bah bah... Ja, hier ook iemand met een hond met Carbon kruisbanden. Je kunt beter geen Glucosamine geven die voor mensen bedoelt is. Voor mensen zijn de richtlijnen zo streng dat er maar minimale hoeveelheden in zitten.

Volgens mijn veearts en ik heb toch wel de meest bekende holistische veearts in Nederland (ook een echte DA) en die zegt altijd Glucosamine van De Groene Os en geen andere.

En ik moet zeggen ze doet het er goed op. Nu ze wat ouder is krijgt ze helaas veel meer problemen, maar ik kon heeeeel duidelijk verschil merken tussen de ene Glucosamine en die van De Groene Os.

O ja, ik werk niet bij De Groene Os hoor... en ook hij heeft er geen aandelen in...

Heeeeeel veeeeel succes!!!
Een nadeel aan de gluco van de Groene Os vind ik persoonlijk toch wel de toevoeging van calcium. En ik neem aan dat dat geen gemalen bot is.
Door James
#439394
Tsja, staat alleen "uit citraat" achter. En voor een paard heb ik me daar nooit druk over gemaakt. Een paard eet tenslotte geen botten...

Hier wat erin zit per 9 gram (1 maatschep voor paard)

Glucosaminesulfaat 1000 mg
Chondroitinesulfaat (90%) 500 mg
Calcium 800 mg per 9 gram
Magnesium 400mg
Vitamine (ascorbinezuur) 1000 mg
MSN (organische zwavel) 500 mg

Maar waar het van is??? Dat zou ik je ook niet kunnen vertellen. Die van mij doet het er in elk geval erg goed op. En ik vertrouw niet op elke veearts, maar Eric Laarakker is wel een hele grote naam hoor. Heeft ook zelf een paardenvoer samen gesteld wat heel anders in elkaar zit als de andere voeders.

Steffie van der Laarse (ook zeer kundig holistisch veearts) adviseerd het ook. Een wat minder grote naam, maar iemand die ik 100% vertrouw. Die zei mij ook dat ik dit het beste kon geven voor mijn hond. En als ik zelf gewrichtsklachten zou hebben, dat ik het ook best zelf kan nemen, omdat dit veel hoger geconcentreerd is.

Ze heeft mijn paard na 5 jaar kreupel lopen weer helemaal op orde gekregen. Via alternatieve methoden waar reguliere veeartsen faalden. Nou ja, samen met zelf dokteren dan, want op gebied van paarden ben ik ook nogal op natuurlijke wijze bezig.

Maar ja, zoals ik al zei een paard is geen hond. Zou het zoveel uitmaken dan waar de calcium van gemaakt is?
Door Helen
#439415
James schreef: Tsja, staat alleen "uit citraat" achter. En voor een paard heb ik me daar nooit druk over gemaakt. Een paard eet tenslotte geen botten...

Hier wat erin zit per 9 gram (1 maatschep voor paard)

Glucosaminesulfaat 1000 mg
Chondroitinesulfaat (90%) 500 mg
Calcium 800 mg per 9 gram
Magnesium 400mg
Vitamine (ascorbinezuur) 1000 mg
MSN (organische zwavel) 500 mg

Maar waar het van is??? Dat zou ik je ook niet kunnen vertellen. Die van mij doet het er in elk geval erg goed op. En ik vertrouw niet op elke veearts, maar Eric Laarakker is wel een hele grote naam hoor. Heeft ook zelf een paardenvoer samen gesteld wat heel anders in elkaar zit als de andere voeders.

Steffie van der Laarse (ook zeer kundig holistisch veearts) adviseerd het ook. Een wat minder grote naam, maar iemand die ik 100% vertrouw. Die zei mij ook dat ik dit het beste kon geven voor mijn hond. En als ik zelf gewrichtsklachten zou hebben, dat ik het ook best zelf kan nemen, omdat dit veel hoger geconcentreerd is.

Ze heeft mijn paard na 5 jaar kreupel lopen weer helemaal op orde gekregen. Via alternatieve methoden waar reguliere veeartsen faalden. Nou ja, samen met zelf dokteren dan, want op gebied van paarden ben ik ook nogal op natuurlijke wijze bezig.

Maar ja, zoals ik al zei een paard is geen hond. Zou het zoveel uitmaken dan waar de calcium van gemaakt is?
Ja natuurlijk zegt Laarakker dat je de Groene Os producten moet gebruiken...Het is zijn bedrijf.....Trouwens de hoeveelheden staan toch op de verpakking....
Door James
#439770
Daar stond ik even met mijn mond vol tanden ;D Dus maar even gebeld naar de firma De Groene Os en het is nogal een klein bedrijf, ik kreeg gelijk de directeur aan de lijn, meneer De Os :D

Eric Laarakker is dus niet de directeur van dit bedrijf, noch aandeelhouder. Wel heeft hij veel contact met een aantal veeartsen, omdat hij graag feed back wil hebben over de producten.

Steffie van der Laarse is er overigens geen van. Zij heeft wel ooit gewerkt in zijn praktijk, maar is al een tijdje zelfstandig en nog steeds zegt zij dat dit het juiste middel is.

Gelukkig maar, want ik voelde me even heel erg genaaid. Zou toch wat zijn dat ik wat aan het "promoten" ben wat mij aangesmeerd is om commerciele redenen. Ok, het werkt heel goed, dus het doel is wel bereikt. Maar als er iets goedkopers is met hetzelfde of wellicht een beter effect stap ik net zo goed over natuurlijk, want het is behoorlijk prijzig. Zeker als je het in hoeveelheden voor een paard moet geven...
Door Helen
#439773
James schreef: Daar stond ik even met mijn mond vol tanden ;D Dus maar even gebeld naar de firma De Groene Os en het is nogal een klein bedrijf, ik kreeg gelijk de directeur aan de lijn, meneer De Os :D

Eric Laarakker is dus niet de directeur van dit bedrijf, noch aandeelhouder. Wel heeft hij veel contact met een aantal veeartsen, omdat hij graag feed back wil hebben over de producten.

Steffie van der Laarse is er overigens geen van. Zij heeft wel ooit gewerkt in zijn praktijk, maar is al een tijdje zelfstandig en nog steeds zegt zij dat dit het juiste middel is.

Gelukkig maar, want ik voelde me even heel erg genaaid. Zou toch wat zijn dat ik wat aan het "promoten" ben wat mij aangesmeerd is om commerciele redenen. Ok, het werkt heel goed, dus het doel is wel bereikt. Maar als er iets goedkopers is met hetzelfde of wellicht een beter effect stap ik net zo goed over natuurlijk, want het is behoorlijk prijzig. Zeker als je het in hoeveelheden voor een paard moet geven...

Volgens mij heeft hij wel aardig wat te maken met de Groene Os. Ik las het laatst ergens. Ik zal het proberen terug te vinden.
Kijk eens op http://www.glucosamine.com bijv.
Zelf geef ik gluco en chondro van http://www.orthovitaal.nl Ben er zeer tevreden over en ken ook meerdere mensen die het gebruiken en er zeer tevreden over zijn. Het is nl wel kul dat er maar 1 merk gluco en chondro is die goed is ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door