Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#433053
Kent iemand dit bij zijn/haar hond: de tong van Dara gaat verkleuren van lichtroze naar echt rood/bruin. Zegt iemand dit iets? Komt dat doordat ze nu ander vlees krijgt? Heeft het uberhaupt iets met vlees voeren te maken? Heeft ze een tekort aan iets? Ze drinkt wel (nietveel, maar ze drinkt wel wat. Ze is gewoon geen grote drinker, en dat is wel jammer in temperaturen die hier normaal zijn :()

Ik hoop op veel reacties ;D
Gebruikersavatar
Door Laika
#433381
Sorry, heb er ook nog nooit van gehoord.

Misschien heb ik wel een tip voor je om je hond meer te laten drinken. Probeer eens wat sterk verdunde kipbouillon of diksap.

Mariska
Gebruikersavatar
Door Hitam
#433426
De Chinezen gebruiken de kleur van de tong om iets te weten te komen over de toestand van de hond/mens.

Een bleke tong wil zeggen dat er een tekort aan energie is, een roze tong is goed en een rode tong wil zeggen dat er teveel energie (hitte) is.
Door geer
#433429
Hitam schreef: De Chinezen gebruiken de kleur van de tong om iets te weten te komen over de toestand van de hond/mens.

Een bleke tong wil zeggen dat er een tekort aan energie is, een roze tong is goed en een rode tong wil zeggen dat er teveel energie (hitte) is.
En daar is een heel leuk boek over geschreven :-X ;D
Door herder_lover
#433469
Hitam schreef: De Chinezen gebruiken de kleur van de tong om iets te weten te komen over de toestand van de hond/mens.

Een bleke tong wil zeggen dat er een tekort aan energie is, een roze tong is goed en een rode tong wil zeggen dat er teveel energie (hitte) is.
teveel energie? Dat zo wie zo ;D
Ik zal eens proberen wat meer te laten drinken. Ik doe soms ook de bloedsappen in het water, dan gaat het ook sneller op :P
Gebruikersavatar
Door Hitam
#433493
herder_lover schreef: teveel energie? Dat zo wie zo ;D
Ik zal eens proberen wat meer te laten drinken. Ik doe soms ook de bloedsappen in het water, dan gaat het ook sneller op :P
Vooral kip werkt verhittend. Rundvlees is neutraal.
Door herder_lover
#433498
Hitam schreef: Vooral kip werkt verhittend. Rundvlees is neutraal.
O? Eet ze dan teveel kip? Het is wel favoriet bij haar, maar ze krijgt ook geit en rund hoor, ik heb ook nu een heel konijn in de vriezer liggen, moet ook eens zien wat ik daarmee kan...
Door Jolly
#433731
zo vies is dat boek nou ook weer niet hoor, tenminste dat vond ik, oke er staat zo af en toe wel eens wat tongen in dat je denkt, jekkiebah.
(denk trouwens dat ik dat boek voorlopig maar ff niet inkijk, wil graag alles binnen blijven houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door