Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#432902
Zojuist lees ik bij "Ten einde raad" dat het goed is om gekookt water over bv de Carnibest te doen, maar Lizzy geeft aan dat je dat niet te lang moet blijven doen. Ik doe dit echter altijd (al sinds mijn honden met Carnibest zijn begonnen, nu een jaar geleden; ze hebben het trouwens nog nooit zo goed gedaan). Ik vraag me nu af of ik niet teveel goede voedingsstoffen kapot maak door dat gekookte water over de Carnibest te gooien? De reden waarom ik het doe is omdat mijn honden niet goed het te koude voer verdragen. Misschien moet ik het water alleen maar warm maken en dus niet meer laten koken? Of toch helemaal geen water meer erop?

Dank je wel alvast.

Groetjes,

Jacquemine
Door tieneke
#433035
Of de verpakking(of deel ervan)in warm water leggen.
Zonde om er nu nog gekookt water over te doen,alle goede voedingstoffen gaan zo verloren.
Ook nooit in de magnetron ontdooien.
Door Lizzy
#433039
Ik denk dat je er verstandig aan doet om hier mee te stoppen en het voer eerder uit de koelkast te halen. Eventueel kun je de kou eraf halen door het voer een in een roestvrijstalen voerbak te doen en deze voerbak in heet water te zetten. Zo wordt het voer snel minder koud maar wordt het voer geen soep en blijven de voedingsstoffen bewaard.
Door Truus
#433041
Of optijd in de bakken doen en op kamertemperatuur laten komen.
Als het te koud is, gaat bij mijn honden de darmen rommelen. Ze kunnen er niet tegen.
Door danielle1980
#433548
Smodiehomer schreef: Hallo'tjes

Als ik mijn bak in warm water zet verwarm is het toch ook??? (net als verwarming)

Gaan er dan geen voedingsstoffen verloren???

Groetjes...
nee dat doe ik ook vaak als het nog te koud is. ;)
wat de laatste tij nogal gebeurd omdat het veel kouder aant worden is nu en onze verwarming in huis nog niet aan staat ::)
Door Smodiehomer
#433577
Hahaha ik weet niet hoe het bij jou is...

maar bij mij staat hij al een tijdje aan.....
Maar ik ben nog al een koukleum... en mijn dochter ook... alleen manlief en zoonlief niet zo... Dus die klagen dan weer dat het te warm is...lol

Maar als het geen kwaad kan.... Dan is het misschien een optie...

Groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door