Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#430431
Ik ben zelf al een tijdje enthousiast aan het joggen. Toen ik net begon nam ik Zorro nog mee, ik liep toen 5 x 5 minuten ofzo. Nu zit ik inmiddels op de 20-10-10 minuten, of 2x 20 minuten. Zou ik Zorro met dit schema ook weer gewoon mee kunnen nemen? Hij is anderhalf. gewoon gezond en fit en een jack russell. Het is niet de bedoeling dat hij losloopt en zijn eigen tempo kan bepalen maar hij moet aan de riem. Wat denken jullie?
Ik kan op allerlei cani cross sites wel opbouwschema's voor mensen vinden maar niet echt voor de hond ;)
Door Helen
#430434
Marion schreef: Ik ben zelf al een tijdje enthousiast aan het joggen. Toen ik net begon nam ik Zorro nog mee, ik liep toen 5 x 5 minuten ofzo. Nu zit ik inmiddels op de 20-10-10 minuten, of 2x 20 minuten. Zou ik Zorro met dit schema ook weer gewoon mee kunnen nemen? Hij is anderhalf. gewoon gezond en fit en een jack russell. Het is niet de bedoeling dat hij losloopt en zijn eigen tempo kan bepalen maar hij moet aan de riem. Wat denken jullie?
Ik kan op allerlei cani cross sites wel opbouwschema's voor mensen vinden maar niet echt voor de hond ;)
Joh, makkelijk. Die terriers hebben zo'n gigantische basisconditie. Balou loopt ongetraind (wel met grote wandelconditie)rustig 15km aan de fiets. Ze raakt pas op het eind ietsjes buiten adem en haar harslag en ademhaling zijn binnen een minuut of 2 weer normaal.
Door Marion
#430445
Zo'n vermoeden had ik al wel, maar ik twijfelde toch ;) Ik ga hem zondag gewoon meenemen en hem goed in de gaten houden. Ik had hem een keer een uur van te voren eten gegeten (dom) en toen ging hij na een tijdje ook echt steeds langzamer lopen en de rem erop zetten. Dus ik denk dat als het hem teveel wordt ik het wel aan hem zal merken.
Door judith1967
#431300
Ik heb ook een tijdje gejogd met mijn hond(oke,hij is wel een stukkie groter)maar dat ging echt gewoon goed.Het opbouwen ging eigeniljk gelijk met mij.ik was ook een beginnede jogger.En nooit geen problemen gehad.

Trouwens met mijn York ging ik vroeger ookstukken fietsen,en daar had ie helemaal geen problemen mee,lekker naar het bos en bos door.Nee,die Terriers hebben echt zo gigantische condintie(mits goed opgebouwd)maar ik deed G&G,flyball en behendigheid en dan nog is de nodige fiets stukken.
Door tom
#434529
Je zal er Zorro zeker een plezier mee doen.
Als we in een periode veel gingen lopen - lang geleden helaas ::) :P- keek ik wel de kussentjes na. Als ze uitgedroogd waren en/of ze begonnen met kloven smeerde ik ze (preventief) in.
Ik weet niet goed hoe lang het duurt eer een JR uitgegroeid is. Tot dan wel niet té veel en té frequent gaan lopen, ook al zie je niet direct iets aan hem tijdens het lopen.
Door Syllie
#436472
Jack Russels kunnen echt heel veel aan als ze een beetje conditie opgebouwd hebben.
Lekker meenemen dus zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Syllie op za 03 dec 2005, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#436881
Ik loop wel een uur hard met mijn honden.
Oke ze zijn groter (pointer/duitsestaande), maar ze kunnen daarna nog wel een rondje hoor, terwijl ik uitgeput ben.
Ze lopen dan wel los. Kan je hem niet los laten lopen?
Dat lijkt me wat makkelijker lopen. Mijn honden houden me heel goed in de gaten en af en toe moet ik ze even roepen en dan komen ze aangesjeesd.

Ze hebben gewoon een superconditie en zijn zichtbaar gespierd, als je in het bos loopt dan is dat ook beter voor de pootjes.

Als het zo heel warm is dan loop ik of 'smorgens of aan het einde van de dag en zorg dat er veel water in de buurt is. of ik loop niet want te warm weer is nou ook weer niet zo goed voor de honden.

Karin
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door