Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#427663
Graag advies in het volgende.

Jesse is ruim 2 weken geleden bij Maarten Kappen geopereerd aan haar schouder waarbij hij de pees biceps brachii losgehaald heeft. Nu het volgende sinds vorige week maandag laat ze zo nu en dan haar plas lopen. Het zijn geen echte plassen maar eerder druppels waardoor haar broek en staart nat van de urine zijn. Dit heeft ze nog nooit eerder gehad. Er is vooralsnog geen patroon in te vinden. Ook knabbelt ze veel aan haar poten wat ze nog nooit gedaan heeft en huiduitslag tot bloedens toe. Kan dit allemaal een nasleep zijn van de operatie en de narcose rotzooi? Jesse krijgt carnibest natuur/light te eten.

Hopenlijk hebben jullie nog suggesties. Maarten wilde het even aankijken voordat hij er al dan niet wat voor ging voorschrijven.

Groetjes,
Cindy
Door amber13
#427680
Waarom wil Maarten het nog even aankijken als Jesse de poten bijt en tot bloedens toe uitslag heeft? Komt dit vaker voor na operatie's ofzo? Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar ik snap niet helemaal waarom hij nog niks doet. Na twee weken moet het toch niet meer zo sterk werken (die narcose bedoel ik)?

Hopelijk gaat het snel weer wat beter met Jesse, heel veel sterkte verder.
Door Cindy de Wolf
#427682
Hij wilde wat betreft de incontinentie nog even wachten omdat het absurd is voor Jesse en omdat het (nog) geen hele plassen zijn. Hij hoopt eigenlijk dat het binnen korte tijd weer weg gaat. Daarnaast het poten bijten is nog niet tot bloedens toe maar de huiduitslag wel, zo een 5 pukkeltjes. Niet echt onwijs groot en veel maar wel duidelijk genoeg om te vermelden. Maarten, zo als ik hem heb leren kennen, grijpt niet onwijs snel naar medicatie. Hij vind dat het lichaam ook de kans moet krijgen om zelf te herstellen. Wat op zich natuurlijk wel een goede gedachte is.

Groetjes,
Cindy
Door amber13
#427686
Dat is waar, je moet ook niet te snel naar medicatie grijpen, maar zoals ik het las, leek het vrij ernstig. Gelukkig is dat dan niet zo en geneest het snel weer vanzelf.
Door Sas
#427712
Hoi Cindy,

leuk om je ook hier te zien ;D
Voordat alle narcose middelen uit het lijf van je hond zijn ben je zo'n 6 weken verder! De grootste bijwerkingen zijn vermoeidheid en leverenzym stoornissen. Normaal gesproken merk je van de laatste bijwerking dus niet veel.
Plassen/druppelen ken ik zelf niet als bijwerking van de narcose... misschien blaasgruis/blaasontsteking?

groetjes saskia
Gebruikersavatar
Door Hitam
#428204
Is Jesse gesteriliseerd? Incontinentie na sterilisatie is meestal geen grote plassen maar druppeltjes.
Je kunt haar een flink reinigen met chlorella of groene leem, dat helpt om de narcose te verwerken.

En ik weet niet of de urine al gecontroleerd is op blaasontsteking?
Door Cindy de Wolf
#428548
Jesse is inderdaad gesteriliseerd maar dat is al jaren geleden. Ze was een maand of 11 toen en nu 3.5jaar. Wat is chlorella en groene leem en waar kan ik dat krijgen? Het is de afgelopen dagen wel iets minder geworden heb ik het idee van. Nee ze is niet gecontroleerd op een blaasontsteking maar dat lijkt me bijna ook niet kunnen gezien het feit dat ze een ab kuur gehad heeft na de operatie. Laatste tablet zo een 10 dagen geleden gegeven.

Groetjes,
Cindy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#428875
Chlorella en groene leem kun je krijgen bij de wat betere drogist of bij een reformzaak.

De incontinentie na sterilisatie begint meestal pas jaren daarna. Ook kan een operatie het verergeren. Maar wacht eerst maar eens af of het reinigen helpt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door