Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#424172
Goedemorgen allemaal!

Ik ben sinds januari dit jaar in het gelukkige bezit van een Cavalier King Charles Spaniel (gec.rue) van 6 jr oud.

Sinds 7 weken is hij over op energique nr. 1. Nog altijd zijn we blij met de keuze omdat hij nu eindelijk 2x per dag met smaak zijn bakje leeg eet.

Helaas is hij een week of 3 geleden begonnen met krabben en bijten.
Hij krabt en bijt vooral aan de onderbuik en de bovenkant van zijn achterpootjes (de knietjes zeg maar).
Ik heb hem al gewassen met berkenteer en veel gesmeerd met Calendulan maar het mag allemaal niet baten.

Is het mogelijk dat dit met de voeding te maken heeft?

Ik denk namelijk dat de da daarmee komt. We hebben vanmiddag een afspraak met de da. Naar mijn weten is hij niet afwijzend tegenover vers.

Kan ik voorstellen een eliminatiedieet te doen? Zo ja, watvoor KVV kan ik daarvoor voorstellen?
Ik durf niet zelf te barfen. Hij is totaal geen botten gewend. Daarbij is het een lui monster wat kauwen betreft ;)

Als jullie enig idee hebben wat het kan zijn, zeg het me, ik ben overal blij mee..
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 17 nov 2005, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#424178
bloemetje schreef: Goedemorgen allemaal!

Ik ben sinds januari dit jaar in het gelukkige bezit van een Cavalier King Charles Spaniel (gec.rue) van 6 jr oud.

Sinds 7 weken is hij over op energique nr. 1. Nog altijd zijn we blij met de keuze omdat hij nu eindelijk 2x per dag met smaak zijn bakje leeg eet.

Helaas is hij een week of 3 geleden begonnen met krabben en bijten.
Hij krabt en bijt vooral aan de onderbuik en de bovenkant van zijn achterpootjes (de knietjes zeg maar).
Ik heb hem al gewassen met berkenteer en veel gesmeerd met Calendulan maar het mag allemaal niet baten.

Is het mogelijk dat dit met de voeding te maken heeft?

Ik denk namelijk dat de da daarmee komt. We hebben vanmiddag een afspraak met de da. Naar mijn weten is hij niet afwijzend tegenover vers.

Kan ik voorstellen een eliminatiedieet te doen? Zo ja, watvoor KVV kan ik daarvoor voorstellen?
Ik durf niet zelf te barfen. Hij is totaal geen botten gewend.

Als jullie enig idee hebben wat het kan zijn, zeg het me, ik ben overal blij mee..
het zou een volle anaalklier kunnen zijn dat jeukt ook heel erg en dan gaan ze bijten en krabben.De da drukt hem leeg en dan is het over.En mocht de da je het advies geven om een soort brokken te gaan proberen zeg dan gewoon dat je daar totaal niet achter staat en dat niet wil.Denk eraan dat het jouw hond is en jij beslist wat ermee gebeurd en bovendien vers is veel beter.Als je denkt dat het voer dat je nu hebt niet helpt zou je ook eens wat anders kunnen proberen om te zien hoe dat gaat maar daar moet je even achter komen en op de sites van de voeding staat als het goed is ook wat er in zit en misschien dat je aan de hand daarvan iets kunt vinden wat wel goed is.Botten zijn niet eng hoor ze kauwen het goed maar blijf er gewoon bij voor het geval dat en als je het eens wilt proberen begin dan met een kippenekje.Succes!
Door Ine
#424185
Mocht het zo zijn, dat er een eliminatiediëet nodig is, kun je de eend/rijst van Carnibest nemen.
www.carnibest.nl
Sterkte!
Door Lizzy
#424193
Het is ook niet helemaal ondenkbaar dat jouw hond last heeft van ontgiften. Als hij 6 jaar op brokken heeft gestaan heeft hij dus 6 jaar lang niet de beste voeding gegeten.

Je zou kunnen proberen hem een groene leem kuur te geven. Of je kunt hem Drainage Compositum van de Groene Os gaan geven. Groene Leem kun je bij natuurvoedingswinkels kopen. Je mag hem iedere dag een theelepeltje door zijn eten geven (misschien moet je zijn voer ietwat vochtiger maken). Drainage Compositum kun je bestellen bij bijv. http://www.edera.nl.

Je kunt ook kijken of hij het op Energique nr 4 beter doet. Want het is natuurlijk nooit geheel uit te sluiten dat hij op iets in zijn voeding slecht reageert...

Ik zou hem zelf ook visolie gaan geven. Visolie bevat omega 3 vetzuren en heeft een goede werking op de huid en helpt zelfs bij allergieen. Je kunt bij de Etos of de Tuinen of de Hema visolie-capsules kopen. Ik zou beginnen met een halve capsule per dag (om te wennen - visolie laxeert ietsjes) en als dat goed gaat, geef hem dan gerust 1 hele capsule. Neem wel visolie en geen omega 3-6-9 olie. Aan omega 6-9 heeft de hond niks.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 17 nov 2005, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#424196
Dank jullie wel voor de snelle reacties!

Anaalklieren zijn het volgens mij niet. Dan had hij wel sleetje gaan rijden. Doet ie altijd namelijk.

Ik dacht dat het ontgiften niet zo lang duurde ???

Visolie zal ik proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet in ieder geval.
Groene leem kan ik halen bij de Tuinen?
Door Lizzy
#424197
bloemetje schreef: Dank jullie wel voor de snelle reacties!

Anaalklieren zijn het volgens mij niet. Dan had hij wel sleetje gaan rijden. Doet ie altijd namelijk.

Ik dacht dat het ontgiften niet zo lang duurde ???

Visolie zal ik proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet in ieder geval.
Groene leem kan ik halen bij de Tuinen?
Hij eet nog maar 7 weken vers dus dat is niet echt lang hoor....

Overigens heb jij hem pas. Weet je zeker dat hij niet al levenslang bijv. een allergie heeft voor huisstofmijt?
Door bloemetje
#424205
Nee ik bedoel dat ie al 3 weken zo aan het krabben is. Ik dacht dat ontgiften een week of wat duurde.

Hij krijg idd nog niet lang vers. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik manlief had overtuigt ;D

Dan had hij er toch wel eerder last van moeten hebben (als ie allergies voor zoiets is)?

Hij is alweer bijna een jaar bij mij. Zijn beide baasjes zijn overigens kort na elkaar overleden. Met hun dochter heb ik wel contact en die heeft er nooit iets over gezegd.
Door Femke
#424219
ik hou het ook op ontgiften, Geef hem ter ondersteuning een groene leem kuurtje, verder heeft het z'n tijd nodig.
Door bloemetje
#424951
Nou Danou. Volgens de da had jij toch gelijk ;)
Gelukkig maar toch! Voor de zekerheid zal ik Noah toch overzetten op nr. 4. Kwaad kan dat zeker niet.
Dank jullie wel voor alle adviezen :)
Door danou2004
#425000
bloemetje schreef: Nou Danou. Volgens de da had jij toch gelijk ;)
Gelukkig maar toch! Voor de zekerheid zal ik Noah toch overzetten op nr. 4. Kwaad kan dat zeker niet.
Dank jullie wel voor alle adviezen :)
Hey das goed nieuws!dan heb je de oorzaak en je kunt idd wat anders proberen te voeren.hou je ons op de hoogte?
Door reno
#436482
Onze Reno heeft allergie en beet zijn achterpoten kapot. Hij zit nu drie weken op vers vlees en 1,5 week op gewone carnibest icm visolie capsules.
Moet zeggen het gaat best goed met hem. Hij heeft sinds hij op versvlees staat niet meer op zijn achterpoten gebeten. (foto's zie topic onder kvv voor allergiehonden) De pootjes zijn wel nog rood, maar hij heeft er maanden lang op gekauwd.
De kale plekjes op de elleboogjes zijn wat vuriger en krijgen wat korstjes, ik denk dat dat met het ontgiften te maken heeft.

Dit is ons verhaal, wij zijn heel positief. Ik hoop dat het voor jullie ook een oplossing is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door