Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#420799
Ik heb wel eens idee dat water in sloten en regenwater zachter is dan kraanwater. In ieder geval vinden ze het hier ook heerlijk, het maakt niet uit of het bagger is of niet. Vooral alle lege bloempotten met regenwater worden opgezocht.
Of het ongezond is....ik weet het niet en maak me er ook maar niet druk om. Ze hebben wel een sterke maag ;).
Door tieneke
#420806
Wij hebben hier leidingwater wat niet overal zo is in Tsjechie,een hoop mensen moeten zich nog steeds behelpen met een bron bij het huis.
Ook bij ons huis ligt een zeer diepe waterput geslagen,het water is zeer helder en schoon,drinken voor onzelf zou(misschien) ook kunnen en zeker voor de honden en paarden is het goed water.
De honden krijgen gewoon leidingwater,de 3 paarden
moeten het doen met dit water wat ze overigens heel lekker vinden.
Achter ons land stroomt het riviertje Lubnik en daar zou ik mijn honden echt niet uit laten drinken....ziet er schoon uit maar van sommige verhalen weten we dat er(illegaal) een komplete septictank in wordt geloosd :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420961
Lizzy schreef: Ik zal het je heel sterk vertellen Syl: mijn honden weigeren alle bronwaters! Zelfs als ze dorst hebben moeten ze het niet....
je hebt bron water en je hebt mineraalwater, in mineraalwater zit van alles aan mineralen.
Mineraal water komt uit hele diepe wateraders en bron water is het eerste wat je krijgt na oppervlakte water.

Volgens mij drink iedere hond het allerliefste oppervlakte water maar dan wel in de originele staat dus met alle levende dingen er nog in ipv stil gemaakt door de zuivering.
Door tom
#421001
Dit heb ik nog niet bekeken : thuis drinken ze uit de waterbak want thuis zijn er geen plassen, en buiten drinken ze uit plassen gezien er geen waterbak is ???
:P
Wel zijn onze jongst twee katten dol op flessenwater.
Laat een glas water voor 5 sec alleen staan en een van hun koppies zit er al in ;D Nu hebben ze het door dat dat lekker uit de fles komt en doen ze niet anders dan de flessen omstoten Afbeelding
Door conleeuw
#421035
ik begin te denken dat honden gewoon geen hoge eise stellen, ik denk dat het een beetje zo gaat:
Dorst - ok drinken - wat ook maar dicht in de buurt is, modderpoel, waterbak, koffie van de baas, zwembadwater ;D - dorst weg, op naar de volgende ;D
Door bowie
#421038
tieneke schreef: Wij hebben hier leidingwater wat niet overal zo is in Tsjechie,een hoop mensen moeten zich nog steeds behelpen met een bron bij het huis.
Ook bij ons huis ligt een zeer diepe waterput geslagen,het water is zeer helder en schoon,drinken voor onzelf zou(misschien) ook kunnen en zeker voor de honden en paarden is het goed water.
De honden krijgen gewoon leidingwater,de 3 paarden
moeten het doen met dit water wat ze overigens heel lekker vinden.
Achter ons land stroomt het riviertje Lubnik en daar zou ik mijn honden echt niet uit laten drinken....ziet er schoon uit maar van sommige verhalen weten we dat er(illegaal) een komplete septictank in wordt geloosd :-X
Das link :-X
Door bowie
#421039
conleeuw schreef: ik begin te denken dat honden gewoon geen hoge eise stellen, ik denk dat het een beetje zo gaat:
Dorst - ok drinken - wat ook maar dicht in de buurt is, modderpoel, waterbak, koffie van de baas, zwembadwater ;D - dorst weg, op naar de volgende ;D
Maakt hier ook niks uit :P
Door senadance
#421416
hier maakt het echt wel uit hoor!!!

regenwater uit een vieze plas, jmammie! :P :P :P
slootwater met kroost , jammie :P :P :P
water uit de vijver , jammie tegek..

maar af en toe is dit opeens niet ??? ???jammie....dan staan ze treurig voor hun drinkbak te kijken zo van....zo dit is goor, ligt een klein slijmspoortje op, offe, er liggen een paar!!!zandkorrels in, hoe durf je ons dit aan te bieden, ik ....ga dan maar weer heel gauw de drinkbak verversen, met als gevolg dat ze gezamelijk weer naar die plantebak buiten lopen en het vieze, drabbige ouwe water op staan te lebberen ??? ??? ::) ::)
Door jasmijn
#421476
ik heb het op gegeven en bij mij staat niet eens meer een drink bak :-\
aangezien ze buiten woond en bij ons in de tuin een stuk of 10 bakken met regen water( de vijver, legen planten potten, grooten tinnen bakken met waterplanten er in en zo ) staan heeft ze altijd genog te drinken ;D
allen als we naar het strand zijn wil ze wel water drinken dat ik mee heb genomen maar dan wel het liefst uit de fles drinken ;D ;D :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door