Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#415196
Lizzy schreef:
Overigens zijn er nieuwe studies die aantonen dat de voerbak op hoogte de maagtorsie juist bevorderd.
Het maakt bij barfhonden toch geen fluit uit hoe hoog je die bak zet? Ik zet hier die bakken neer en dan vissen ze de inhoud er uit en eten die vanaf de grond op. ;)
Door conleeuw
#415199
Sonja schreef: Het maakt bij barfhonden toch geen fluit uit hoe hoog je die bak zet? Ik zet hier die bakken neer en dan vissen ze de inhoud er uit en eten die vanaf de grond op. ;)
als ik kopvlees geef, of stukjes pens (10 kg in stukjes gekocht) , wordt het uit hun bak gegeten, vanavond werd er weer uit bakken gesmuld, dan is ie wel hoog voor Jazz. De rest eet op vloer niveau.
Door Lizzy
#415208
Sonja schreef: Het maakt bij barfhonden toch geen fluit uit hoe hoog je die bak zet? Ik zet hier die bakken neer en dan vissen ze de inhoud er uit en eten die vanaf de grond op. ;)
Da's waar ;D
Door irmaa
#415221
Er zijn zelfs studies.. over de hoogte van de bak dat juist hoge bakken meer maagtorsies geven...!

Ik denk dat het een combinatie van factoren is.. Erfelijkheid of aanleg, tijdstip van voeren.. hoeveelheden enzenz... kortom men weet het niet
(denk ook dat het niets uitmaakt hoog of lage bak.. netzomin denk ik dat rauw en vers minder torsies zou geven dan brokken.
Er zijn honden die snel eten of ze nou vers of brokken eten.. ( de hele botten inslikkers, ook erg gevaarlijk ;-) maar of dat eerder torsies tot gevolg heeft
Waarschijnlijk zal het wel uitmaken de hoeveelheid.. kleine porties, denk ook aan water!! Torsies zie je ook wannneer een hond heel veel drinkt, bijv. na inspanning. (tijdstip)
gr irma
Laatst gewijzigd door irmaa op wo 02 nov 2005, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#415232
Stond in de dogma het volgende over:

Uw hond loopt een verhoogd risico om een maagdilatatie of maagtorsie te krijgen wanneer hij grote hoeveelheden droge brokken in 1 keer nuttigt. De brokken kunnen in de maag gaan zwellen door opname van water......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door