Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#413233
Laura2004 schreef: Dit betekent dus dat Ziggy's puppies zonder pardon in beslag genomen kunnen worden en afgemaakt mogen worden, dus vind ik het onverantwoord om ze aan mensen mee te geven, want het verdriet dat die mensen zullen hebben als hun hond afgemaakt word dat is verschrikkelijk. Ik neem aan dat jullie dit met me eens zijn.
ja helaas heb je geen andere keuze :(
Door Laura2004
#413235
Angelique schreef: Onwijs balen dit Laura :(
Veel sterkte met de operatie, het is helaas de enige optie, ook voor Ziggy lijkt het me het beste. Triest natuurlijk voor de pups, maar gezien de gezondheidsproblemen van Ziggy is het ook niet gezegd dat deze gezond en monter ter wereld zullen komen. :-\
Dat ook nog idd en Kai is ook echt een hond met een ontzettend moeilijk karakter, dus deze hondjes zou je alleen maar kunnen plaatsen in Belgie bij mensen die heel erg veel ervaring hebben met honden met een moeilijk karakter. Nou vind maar een stuk of 7 mensen die daaraan voldoen. Lijkt me onmogelijk en dan loop je ook nog eens het risico dat ze een inval doen en dat ze alsnog afgemaakt worden. Dat zou ik niet aan kunnen :'(
Door chamourel
#413254
Laura2004 schreef: Even voor de duidelijkheid: Ziggy is een amstaff en zij is per ongeluk gedekt door mijn Thai ridgeback reu Kai. Hij is toen ik een weekend in Spanje was om mijn vader en opa te bezoeken uit zijn bench gebroken en hij heeft twee deurposten gesloopt is uiteindelijk bij Ziggy (die op zolder zat) terechtgekomen en heeft haar gedekt (mijn moeder moest een halve dag werken).
En iedere kruising met een stafford is dus verboden ook al heeft die stafford een fci stamboom (want die heeft ze). En al wordt een stafford met fci stamboom door een andere stafford met fci stamboom dan zijn ze nog verboden als ze geen agressie test hebben gedaan (mag-test).
Dit betekent dus dat Ziggy's puppies zonder pardon in beslag genomen kunnen worden en afgemaakt mogen worden, dus vind ik het onverantwoord om ze aan mensen mee te geven, want het verdriet dat die mensen zullen hebben als hun hond afgemaakt word dat is verschrikkelijk. Ik neem aan dat jullie dit met me eens zijn.
misschien benik nu erg naief of heb ik weer niet goed opgelet ;D
maar het zijn dan geen raszuivere staffs........toch.
mag dat dan toch niet ?
Door Laura2004
#413261
Nee, iedere kruising met een stafford is verboden. Het gaat om de uiterlijke kenmerken van de honden, dus als ze brede kaken hebben en gespierd zijn (dit is heel erg kort uitgelegd hoor) dan kunnen ze zonder pardon ingeslapen worden, dus het heeft niks met karakter te maken. Deze wet is puur op uiterlijk gebaseerd.
Door chamourel
#413267
Laura2004 schreef: Nee, iedere kruising met een stafford is verboden. Het gaat om de uiterlijke kenmerken van de honden, dus als ze brede kaken hebben en gespierd zijn (dit is heel erg kort uitgelegd hoor) dan kunnen ze zonder pardon ingeslapen worden, dus het heeft niks met karakter te maken. Deze wet is puur op uiterlijk gebaseerd.
oke dat is duidelijk uitgelegt.
jammer ........
heel veel sterkte vrijdag , we zullen aan je denken en aan ziggy :-* :-*
Door Lil
#413277
Heel veel sterkte.

Wat heeft Nederland erg veel kl*te wetgeving zeg, hoe meer ik het bestudeer hoe kwader ik wordt. >:(
Ik geloof dat ik wetgevingsjurist wordt (hoewel ik daarvoor het verkeerde vakkenpakket heb en je invloed op de uiteindelijke wet erg klein is).
Door Jolly
#413279
he gatver damme, ik zat er vanochtend nog aan te denken.

Laura jij hetb alles gedaan wat je kon doen, helaas heeft dat niet mogen baten, je beslissing die je nu genomen hebt is gewoon de juiste. Voor alle partijen.

Heel vel succes vrijdag meis.
Door Tineke *
#413295
Vreselijk moeilijk zeg,maar misschien dat Ziggy wel opknapt van de operatie.Heel veel sterkte vrijdag en een dikke :-*voor Ziggy

Tineke
Door Laura2004
#413296
Wanda schreef: Vreselijk moeilijk zeg,maar misschien dat Ziggy wel opknapt van de operatie.Heel veel sterkte vrijdag en een dikke :-*voor Ziggy

Tineke
Ik denk dat ze zich juist heel erg rot gaat voelen na deze operatie, want ze zal heel erg schijnzwanger zijn. Dus ik denk dat de komende tijd voor Ziggy niet leuk zal zijn :-\
Door Ine
#413298
Vreselijk kl*te zeg! :'(
Ik leef met je mee meis en wou, dat ik iets kon doen!
Vraag goede ondersteuning voor die schijnzwangerschap en sterilisatie aan Tannetje!!
Knuffels en ik zal vrijdag zeker aan jullie denken! :-*
Door Truus
#413309
Ook ik leef met je mee en wens je veel sterkte, ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen en dat Ziggy weer snel opknapt :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door