Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#405675
Phoebe heeft een klein beetje een hoestje. Ik ben al verschillende honden in de buurt tegen gekomen met kennelhoest, dus ze zal wel een staartje daarvan mee hebben gepikt. Nu heb ik gister rauwe honing gehaald, voor haar keel. Maar hoeveel geef je daar eigenlijk van??
Door Peet
#405676
Een paar keer per dag een eetlepel of 2....eventueel door haar drinkwater of gewoon zo, als ze het lekker vind. Ik geef het vaak door de yoghurt, dan vinden ze hier om te smullen! :D
Door Lizzy
#405677
Elise schreef: Phoebe heeft een klein beetje een hoestje. Ik ben al verschillende honden in de buurt tegen gekomen met kennelhoest, dus ze zal wel een staartje daarvan mee hebben gepikt. Nu heb ik gister rauwe honing gehaald, voor haar keel. Maar hoeveel geef je daar eigenlijk van??
Volgens mij komt dat niet zo krap hoor. Een paar keer per dag wat van een dessertlepeltje laten likken, zou ik zeggen. (ik geef meestal een beetje naar behoefte). Tussistin tabetten van VSM helpt ook altijd goed trouwens!
Door Elise
#405696
Ze vindt het heerlijk, dus ik zal haar af en toe wel een lepeltje geven.

Ik heb trouwens alleen siroop van Tussistin, dat vindt ze niks, zal als het nodig is, ook die tabletten eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#405732
Ik gebruik in dat soort gevallen propolistinctuur in een sprayflacon. Even pssst pssst in het bekkie en klaar!
Door Elvira
#405739
Ik heb ooit mijn vorige golden met kennelhoest hoestsiroop gegeven (thijm siroop). Ze vond dit niet echt geweldig en gooide alles er met haar tong uit. Lekker dat plakspul in haar vacht.

Voor kennelhoest heb ik het volgende gehoord :
Bryonia - 1 tablet om de 2 - 4 uur

En honing met verse citroen
Door avalon
#405847
Elise schreef: Ze vindt het heerlijk, dus ik zal haar af en toe wel een lepeltje geven.

Ik heb trouwens alleen siroop van Tussistin, dat vindt ze niks, zal als het nodig is, ook die tabletten eens proberen.
Die siroop vinden ze hier lekker.
Door conleeuw
#405878
tijm, en honing, thym liefs vers, maar gedroogd kan ook, ik maak de tijm met een vijzel fijn, meng de honing ermee, ook voor de mensen gebruiken wij dat voor luchtweg infecties.
Werkt wel ;)
Door Ike
#405970
Zag trouwens rauwe honing bij dirk v.d. broek (wel een groot filiaal hoor), wel drie soorten! :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door