Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#405015
Ik geef mijn reu elke dag 1 vitamine B complex tabletje (van Lucovitaal ofzoiets, 1 tabletje is de adh voor mensen) voor zijn zwakke achterhand en sinds gister krijgt hij ook een chlorella kuurtje (Vital green chlorella) en ik zag op de bijsluiter dat daar ook de nodige B vitamines in zaten.
Is dit niet teveel vitamine B en zo ja, is dit schadelijk of plast / poept hij het teveel gewoon weer uit?
Laatst gewijzigd door Audrina op di 18 okt 2005, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#405026
Makkelijk onthouden welke vitamines worden uitgescheiden: BH (cup) C

Wat dus wil zeggen dat B, H en C niet opgeslagen worden, maar uitgescheiden worden.

Gr.
Linda
Door avalon
#405837
Timmy schreef: Makkelijk onthouden welke vitamines worden uitgescheiden: BH (cup) C

Wat dus wil zeggen dat B, H en C niet opgeslagen worden, maar uitgescheiden worden.

Gr.
Linda
zo heb ik het ook geleerd, de bh met c cup was je in water, dus deze vitamines zijn oplosbaar in water. en de ADEK is oplosbaar in vet.
Laatst gewijzigd door avalon op wo 19 okt 2005, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#405839
avalon schreef: zo heb ik het ook geleerd, de bh met c cup was je in water, dus deze vitamines zijn oplosbaar in water. en de ADEK is oplosbaar in vet.
Knap hoor, goed ezelsbruggetje 8) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door