Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#404377
Jolly schreef: Ine, Ik ga duimen voor je dat alles goed komt.

Laura, hoe gaat het met Ziggy?
Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid. :-\ Ik heb nu gewoon besloten om haar te laten steriliseren. Er komt trouwens ook pus uit haar muts, kan dat betekenen dat ze drachtig is of kan dit duiden op een baarmoederontsteking? Ze drinkt niet meer en ze voelt zich niet ziek.
Door Ine
#404381
Laura2004 schreef: Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid. :-\ Ik heb nu gewoon besloten om haar te laten steriliseren. Er komt trouwens ook pus uit haar muts, kan dat betekenen dat ze drachtig is of kan dit duiden op een baarmoederontsteking? Ze drinkt niet meer en ze voelt zich niet ziek.
Houd dat goed in de gaten en neem haar temp regelmatig op. Niet te lang wachten, want dat zou idd op een ontsteking kunnen wijzen.
Sterkte meis! :-*
Door conleeuw
#404395
Laura2004 schreef: Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid. :-\ Ik heb nu gewoon besloten om haar te laten steriliseren. Er komt trouwens ook pus uit haar muts, kan dat betekenen dat ze drachtig is of kan dit duiden op een baarmoederontsteking? Ze drinkt niet meer en ze voelt zich niet ziek.
pus is voor mij meteen een alarm. Ik zou meteen actie ondernemen. Mijn hond heeft ook niet meer gedronken, maar de boel was ook echt wel ontstoken. Ik zou geen risco nemen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#404423
Laura2004 schreef: Ik ga meteen de DA bellen. Pus is het misschien niet echt. Het is een beetje beige spul wat eruit komt.
Nou, ja uh, beige hoort het ook niet te zijn :-\ Wanneer je normaal een teef laat dekken kan het ook gebeuren dat na de dekking er een lichte infectie optreed, dit kan een onschuldige vaginitus zijn, maar ook het begin van een baarmoederinfectie. Ziggy zit nu nog in haar loopsheid, de baarmoedermond staat open, pus wat zich vormt kan er nog uit. Oplettendheid is dan wel geboden, reden tot paniek is er nog lang niet.
Door Laura2004
#404433
Angelique schreef: Nou, ja uh, beige hoort het ook niet te zijn :-\ Wanneer je normaal een teef laat dekken kan het ook gebeuren dat na de dekking er een lichte infectie optreed, dit kan een onschuldige vaginitus zijn, maar ook het begin van een baarmoederinfectie. Ziggy zit nu nog in haar loopsheid, de baarmoedermond staat open, pus wat zich vormt kan er nog uit. Oplettendheid is dan wel geboden, reden tot paniek is er nog lang niet.
Ik was ook niet echt in paniek, maar aangezien er werd gezegd dat het ernstig kan zijn heb ik de DA gebeld en die heeft gezegd dat ik haar goed in de gaten moet houden en haar temperatuur op moet meten en die is gewoon goed 37.5 (ziggy die heeft altijd een wat lagere lichaamstemperatuur).
Door Ine
#404442
Laura2004 schreef: Ik was ook niet echt in paniek, maar aangezien er werd gezegd dat het ernstig kan zijn heb ik de DA gebeld en die heeft gezegd dat ik haar goed in de gaten moet houden en haar temperatuur op moet meten en die is gewoon goed 37.5 (ziggy die heeft altijd een wat lagere lichaamstemperatuur).
Misschien was mijn eerdere berichtje niet helemaal duidelijk :-\
Ik bedoelde met : Niet te lang wachten: dat als ze verhoging heeft, je niet te lang moet wachten.
Sorry, als dat verkeerd overkwam. :-[
Door conleeuw
#404464
sorry hoor, maar ik moet weer :), in je eerdere bericht zeg jij dat er pus uit haar muts komt, nu vraag ik me af, stinkt het ook? indien wel is het toch een ontsteking, persoonlijk vindt ik het dan wel zaak om er wat mee te doen. Afwachten helpt meestal niet en dan heb je straks een zieke hond die alsnog onder narcose moet? ???
Door Laura2004
#404537
Ik weet niet of het stinkt. Het is een beetje beige spul, maar het is maar een klein beetje. Bij haar vorige loopsheid had ze dat ook en toen ben ik een keer of 3 naar de DA geweest en bleek ze iedere keer geen baarmoeder ontsteking te hebben. :-\ Ik kijk het even aan.
Door diana
#404883
lady had dat dus als pup
het ging maar niet over , maar het stonk ook vreselijkl
was chronische vaginitus, maar ze had ook steeds koort en a.b ,
na een week of 3 na de kuur kwam het weer terug
dat is de rede dat ze met 7 maanden gesteriliseerd werd ,
maar heel af en toe zie ik dat er nog wel eens wat uit komt , maar dat stinkt niet zoals vroeger
en ze is inmiddels 7 jaar .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door