Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#401703
Jullie hebben gelijk ja, ik voel me wel een stuk beter. Ik ga de DA bellen en even bespreken wat het beste is.
Door Laura2004
#401710
De DA raadt het af om haar nu te laten steriliseren, omdat de kans op bloedingen heel erg groot is. Dus ik zal haar toch die morning after prik moeten geven. :-\
Door crutz
#401742
Laura2004 schreef: De DA raadt het af om haar nu te laten steriliseren, omdat de kans op bloedingen heel erg groot is. Dus ik zal haar toch die morning after prik moeten geven. :-\
zou dan toch bang zijn voor evt complicaties die zo'n morning after prik kan geven (zoals bv een baarmoeder ontsteking) waarbij je dan alsnog in een nog vervelendere situatie dan nu (nl met een ziekte beeld en acuut) tot sterilisatie over moet gaan op een totaal niet gewenst tijdstip........

verder zou ik ook bang zijn (zeker omdat t dus "verboden" pups zouden zijn) dat t niet goed pakt en dat je straks alsnog met pups zit die dus eigenlijk geen bestaansrecht hebben
Door conleeuw
#401749
crutz schreef: zou dan toch bang zijn voor evt complicaties die zo'n morning after prik kan geven (zoals bv een baarmoeder ontsteking) waarbij je dan alsnog in een nog vervelendere situatie dan nu (nl met een ziekte beeld en acuut) tot sterilisatie over moet gaan op een totaal niet gewenst tijdstip........

verder zou ik ook bang zijn (zeker omdat t dus "verboden" pups zouden zijn) dat t niet goed pakt en dat je straks alsnog met pups zit die dus eigenlijk geen bestaansrecht hebben
volgens mij gaat het om de morning after prik tot een beter tijdstip voor castratie bereikt is hoor, dus Ziggy wordt wel gecastreerd, alleen op een ietwat latere tijdstip. Tenminste dat is wat ik van dit verhaal begrijp. ;)
Door crutz
#401751
conleeuw schreef: volgens mij gaat het om de morning after prik tot een beter tijdstip voor castratie bereikt is hoor, dus Ziggy wordt wel gecastreerd, alleen op een ietwat latere tijdstip. Tenminste dat is wat ik van dit verhaal begrijp. ;)
ja, dat begreep ik wel,
maar van wat ik weet kan een van de bijwerkingen van een morning after prik een baarmoederontsteking zijn en dan ben je dus wel verder van huis dan wanneer je nu gelijk laat castreren (ik denk nl, weet t dus niet zeker, dat een operatie bij een ontsteking nog meer risico met zich mee brengt dan een operatie nu)
Door Sylvi@
#401757
Laura2004 schreef: De DA raadt het af om haar nu te laten steriliseren, omdat de kans op bloedingen heel erg groot is. Dus ik zal haar toch die morning after prik moeten geven. :-\
Maar als ze zondag is gedekt, dan ben je nu toch al te laat? Die prik moet je op dag 3 en 5 geven na de dekking ??? Dat weet de da toch ook?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#401759
Laura2004 schreef: De DA raadt het af om haar nu te laten steriliseren, omdat de kans op bloedingen heel erg groot is. Dus ik zal haar toch die morning after prik moeten geven. :-\
Mwah, mwah, er zijn natuurlijk altijd idealere omstandigheden te bedenken, zoals 6 weken na een loopsheid. Hier laatst eentje tijdens de loopsheid gecastreerd, niks loos, je kunt nu eenmaal niet altijd alle omstandigheden meehebben.

Maar die prikken werken in de regel niet zo lekker. Waar ligt denk je zelf een groter risico op bloedingen, nu tijdens de loopsheid of straks over 6 weken (want daar ligt het ideaalbeeld) met het risico dat Ziggy wel zwanger is en er dus een baarmoeder met pups e.d. uitgehaald moet worden.
Ziggy is al niet zo gezond momenteel en sterk van gestel en dan vind IK zo'n spuit een behoorlijke aanslag.

Ik wens je veel wijsheid.
Door conleeuw
#401762
crutz schreef: ja, dat begreep ik wel,
maar van wat ik weet kan een van de bijwerkingen van een morning after prik een baarmoederontsteking zijn en dan ben je dus wel verder van huis dan wanneer je nu gelijk laat castreren (ik denk nl, weet t dus niet zeker, dat een operatie bij een ontsteking nog meer risico met zich mee brengt dan een operatie nu)
nou is de bloedtoevoer naar baarmoeder natuurlijk optimaal omdat het teefje nog loops is, ik zou als het mijn hond was ook niet happig zijn om nu te castreren.
Lang niet alle honden die morning after prik krijgen krijgen ook baarmoeder ontsteking.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#401767
Andere optie: NU niks doen en gewoon een afspraak maken om over 4/5 weken te castreren.
Door Lizzy
#401768
conleeuw schreef: nou is de bloedtoevoer naar baarmoeder natuurlijk optimaal omdat het teefje nog loops is, ik zou als het mijn hond was ook niet happig zijn om nu te castreren.
Lang niet alle honden die morning after prik krijgen krijgen ook baarmoeder ontsteking.
Nee, maar lang niet alle morning after prikken helpen. En wat doe je met pups die verboden zijn en toch geboren worden? Direct in laten slapen? Kweet niet, maar voor mij zou dat echt geen optie wezen. Ik ga met Angelique mee. Ja, de operatie is risicovol, maar ik vind de kans op verboden pup groter en enger en vervelender.
Door Lizzy
#401769
Angelique schreef: Andere optie: NU niks doen en gewoon een afspraak maken om over 4/5 weken te castreren.
Dat is misschien nog wel de allerbeste optie. Ja, triest als er pupjes in blijken te zitten, maar weet je: dat is toch minder triest als ze wel geboren laten worden en dan in te laten slapen.
Door conleeuw
#401773
Lizzy schreef: Nee, maar lang niet alle morning after prikken helpen. En wat doe je met pups die verboden zijn en toch geboren worden? Direct in laten slapen? Kweet niet, maar voor mij zou dat echt geen optie wezen. Ik ga met Angelique mee. Ja, de operatie is risicovol, maar ik vind de kans op verboden pup groter en enger en vervelender.
Volgens mij praten wij nu naast elkaar heen, er is geen spraken van pups laten komen. Nu morning after prik en straks castratie, dat is volgens mij waar het om ging. Niks pups laten komen. dus hoe dan ook baarmoederloos en pup loos
Door Lizzy
#401775
conleeuw schreef: Volgens mij praten wij nu naast elkaar heen, er is geen spraken van pups laten komen. Nu morning after prik en straks castratie, dat is volgens mij waar het om ging. Niks pups laten komen. dus hoe dan ook baarmoederloos en pup loos
OK, mijn excuses. En ik zou dan toch kiezen voor de optie van Angelique. Geen prik en wel castratie over een aantal weken. Ziggy is volgens mij niet sterk en gezond genoeg om OOK nog eens zo'n prik te moeten doorstaan.
Door conleeuw
#401777
Lizzy schreef: OK, mijn excuses. En ik zou dan toch kiezen voor de optie van Angelique. Geen prik en wel castratie over een aantal weken. Ziggy is volgens mij niet sterk en gezond genoeg om OOK nog eens zo'n prik te moeten doorstaan.
Dat vindt ik ook een optie, hoewel ik een hekel heb aan ongeboren .... nou ja, ik hoef hier niet op in te gaan...
Ik denk dat Laura met haar dierenarts moet bespreken wat de beste is voor Ziggy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door