Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bernerfan
#401454
Ik zag in de bar ook al t een en ander staan over het kankerfonds voor dieren, zoals misschien bekend is t er door :)ik zag nog een stukje hierover staan in dierennieuws.nl : ik zet t hier maar even neer, en onderaan staat de link naar de website van dit nieuwe fonds.


Kankerfonds geeft baasjes dieren hoop   

Dierenarts Johan de Vos droomt al jaren van een speciaal fonds voor dieren met kanker. Die droom heeft hij verwezenlijkt. Het Nederlands Kankerfonds voor Dieren (NKFD) is zaterdag officieel gepresenteerd in restaurant De Kreek in Terneuzen.

De Vos: ¨Kanker betekent niet het einde. Door middel van speciale behandelingen kunnen dieren die getroffen zijn door kanker nog jaren leven of zelfs helemaal genezen. Bedrijven investeren veel in onderzoek naar chronische ziekten bij dieren, maar voor onderzoek naar kanker bij dieren is helemaal geen geld gereserveerd. Niet door het bedrijfsleven, maar ook niet door de overheid. Daar willen wij verandering in brengen.¨

Het NKFD wil door middel van voorlichting aan diereneigenaren laten zien dat ze zelf ook wat kunnen doen. Er wordt vaak te lang gewacht voordat men met zijn dier naar de dierenarts gaat, omdat de eigenaar de symptomen niet herkent. Door middel van de folder 'Kanker bij dieren de baas' wil het NKFD de baasjes bewuster maken. In totaal zijn er nu 100.000 folders gedrukt. Ze worden door heel Nederland in dierenartsenpraktijken verspreid. Professor dr. Wim Misdorp, beschermheer van het NKFD, heeft de eer om de eerste folder te overhandigen aan wethouder Sien de Mol-Marcusse.

De Belgische Martine Verstraete uit Gollegem heeft meer dan een uur moeten rijden om bij de presentatie aanwezig te kunnen zijn, maar dat heeft ze er voor over. ¨Ik ontdekte anderhalf jaar geleden een bobbeltje op de heup van mijn Berner Senner. Na vele bezoeken aan dierenartsen kreeg ik de verpletterende conclusie te horen. Hij had kanker en er was niets meer aan te doen. Althans in België niet. Via een mailvriendin hoorde ik over dierenarts De Vos. Ik heb meteen contact met hem opgenomen en hij zag nog wel een mogelijkheid. Mijn hond is geopereerd en een paar maanden geleden is hij zelfs bestraald in Parijs. Ik ben blij dat ik niet geluisterd heb naar de artsen in België, want nu geniet ik al meer dan een jaar langer dan verwacht van mijn huisdier.¨

Bron: BN / De Stem

Website: www.nkfd.nl

ik vind t een goede zaak 8)

Barfplaats wordt gesponsord door