Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
#400772
Hallo,

Diesel is nu een dag of 2 aan het hoesten. Het is vooral als hij zich druk maakt en als hij net wakker is. Vanmiddag hoestte hij iets op. Het leek op wit slijm.

Mijn vriend is al even naar vrienden van ons gegaan om honing te halen. Ze hebben een biologische boerderij.

Kan ik dit nog een paar dagen aankijken of moet ik naar de dierenarts? Hij heeft een week geleden nog een kuur gehad na een kleine operatie. Wil hem liever niet weer aan een kuur hebben.

Ik zal hem zo ook eens even temperaturen.

Getemperatuurd: 39 graden.
Laatst gewijzigd door youp op ma 10 okt 2005, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#400778
Het zou kunnen zijn dat Diesel een kennelhoest heeft opgelopen. Dat zou hij door een verminderde weerstand kunnen hebben opgelopen. Ik vind zelf de tabletten van Tussistin van VSM erg goed helpen bij hoest. Ik neem meestal de tabletten en die plet ik tussen twee eetlepels en het poeder gooi ik dan bij de hond naar binnen. Honing is ook prima. Je zou ook heel goed extra vitamine C kunnen geven (dus tijdelijk) en Echinacea Extra Forte van Bloem (die vind ik vooral zo prettig omdat er Cat's Claw en Plantago in zit en deze o.a. een verzachtende en helende werking hebben op de keel en luchtwegen).
Door youp
#400784
Ja ik zat ook aan kennelhoest te denken. Honing is inmiddels in huis. VitamineC heb ik ook nog.

Hoe lang mag zo iets duren? Het is erg besmettelijk toch?
Door Lizzy
#400791
Moeilijk te zeggen. Dat kan varieren van een paar dagen tot een paar weken. Ik geef de honden hier dus alle bovenstaande middelen en rust en ik laat ze niet uit aan een halsband maar aan een tuigje. En tot nu toe heb ik eigenlijk alleen kennelhoest gehad in de jaren dat ik ze wel liet enten..... Het enige waar je op bedacht moet zijn is dat het niet erger wordt/complicaties optreden (zelf nooit meegemaakt, hier was het altijd binnen een paar dagen/weekje weer over). Dan moet je wel naar je DA. En ja, het is wel besmettelijk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 okt 2005, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aaltje
#400809
bij mijn hond helpt laryngo-vetsem ook van vsm heel goed bij hoest. Ik gebruik de druppels. Als ze begint met hoesten krijgt ze druppeltjes en na een dag is het dan over.
Door eefje
#401080
ik had een poosje geleden ook een topic geopend over benauwd zijn en dat is precies zoals bij Youp,alleen smorgens of als ie zich druk maakt.

bij ons duurt het nu zo'n 2 weken en in de eerste dagen had hij het de hele dag en toen was het weg(dachten we) en nu is het er dus alleen in de ochtend.
ik zit ook steeds te twijfelen over de da want die gaat hem weer helemaal volspuiten met zooi om alles tot rust te brengen(zegt ie dan)
Hij krijgt elke dag een aantal(5-8druppels) van echineaforce voor de weerstand.
ik zie nu dat Tussistin aangeraden word nou dan ga ik dat denk maar proberen.

heerst er soms iets?

groetjes eefje
Door Moos
#401125
Moos en Saar hebben vorige week ook kennelhoest gehad. Ze zijn er gelukkig maar 1 avondje echt ziek van geweest, ze hebben toen wel 20 keer slijm overgegeven.
Moos later ook nog de Rodi, die Saar dan alvast op stond te vangen als hij begon met hoesten :-X

Eigenlijk was het daarna al bijna over. Ik heb ze wel aan een tuigje uitgelaten, en niet lang laten wandelen, en al met al heeft het hier maar een paar dagen geduurd gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door