Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#31486
Ik word er zo moe van ... zijn rug is net weer goed, en hij is helemaal van die darmontsteking af en nu hebben we het volgende weer :'( :'(

Het begon eigenlijk afgelopen weekend al .. het viel me op dat hij wat jeuk had op zijn billen... dit werd gisteren alleen wel heel erg!!! Hij had een natte plek op zijn linkerbil en toen ik dat ging bekijken had hij al een bijtplek..

Hij heeft er erg veel last van.. heb hem gisteren gelijk ingesmeerd met calendulan, maar vanmiddag mocht ik er bijna niet aankomen.. hij piepte het uit en probeerde weg te lopen of ging echt door de achterpootjes heen als ik in de buurt kwam.
Ook loopt hij moeilijk.. heb wel gezien dat er wat haren aan elkaar plakken, misschien dat dit extra irritatie veroorzaakt als hij loopt... hij is wat lustelozer dan normaal en vraagt veel aandacht, wat voor sven en mij een teken is dat hij zich niet goed voelt.

Heb vanmiddag heel even de DA gesproken die dacht ( ja en dat na drie zinnen te hebben gezegt ) dat dit een hotspot is en dat ik vandaag nog langs moest komen voor een prikje, om de cirkel te doorbreken van bijten - jeuk- nog meer bijten etc.
Ik heb de afspraak afgezegt omdat ik eigenlijk het te vroeg vind om weer met paardenmiddelen te beginnen.

Word er zo moedeloos van dat ik eigenlijk snel eens naar een goeie DA wil die dos eens helemaal goed nakijkt van onder tot boven... dat we eindelijk eens weten waar deze problemen vandaan komen, maar daar heb ik op dit moment weinig aan...

De hele tijd staart hij naar zijn kontje, en wil hij bijten.. het lijkt wel of hij er soms echt steken in heeft. Hij gaat dan heel snel rondjes draaien met zijn koppie naar de bijtplek om vervolgens weer een paar stappen rechtdoor te lopen, waarna het zich weer herhaald.

Wat moet ik in vredesnaam doen om dit nou weer te verhelpen ???
Ik heb genoeg middeltjes in huis ( homeopathisch ) maar ik weet niet welke ik het beste moet geven en/of erop smeren...

Kan iemand me snel wat raad geven want dos voelt zich totaal niet goed en ik dus ook niet ...
Door sylvia
#31490
Helpt het misschien om de plek in te spuiten met zilverwater ? Ik weet het niet hoor,want ik heb geen ervaring met hotspot maar zilverwater ontsmet en voorkomt ontsteking,of gaat ontstekingen tegen.
Door Eidos
#31492
sylvia schreef: Helpt het misschien om de plek in te spuiten met zilverwater ? Ik weet het niet hoor,want ik heb geen ervaring met hotspot maar zilverwater ontsmet en voorkomt ontsteking,of gaat ontstekingen tegen.
Ja ik heb wel zilverwater in huis... weet alleen dus niet of dit ook echt een hotspot is .. Heb er al wel aan zitten denken om de plek met betadineshampoo te schoonmaken en er dan iets op te smeren...
Door sylvia
#31494
Eidos schreef:

Ja ik heb wel zilverwater in huis... weet alleen dus niet of dit ook echt een hotspot is .. Heb er al wel aan zitten denken om de plek met betadineshampoo te schoonmaken en er dan iets op te smeren...
Ik zou er gewoon even goed wat zilverwater op doen en kijken of het rustiger wordt.
Door Eidos
#31495
Ja maar er zit nu al een laagje calendulancreme op.... moet dat er niet eerst af dan ???

Ik weet dat dit vragen zijn die ik zou moeten weten ... maar we hebben al zoveel problemen gehad met dos dat ik het gewoon niet meer weet
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#31496
Barbara, ik heb je een artikel gestuurd over hotspot (dit komt van een newf-site, maar een hotspot is een hotspot). Je moet het maar even lezen en er je ding uithalen.
Door Eidos
#31498
Heb het gelezen... het lijkt inderdaad erop dat het echt een hotspot is ... ik heb je al een pb terug gestuurd... Bedankt!!! :-*
Door Lizzy
#31502
Hoi Barbara, nou, bij jou gaat het ook lekker he.... We kunnen mekaar een handje schudden :(.

Maar goed, zit hij zelf aan de hotspot (ik denk dat het hotspot is ja) te bijten/likken? In dat geval zou ik hem een kap om doen. Je kan de wond wel wassen hoor. Ik vind zelf betadine schampoo goed spul.

Ik zou zelf ook zijn haar zoveel mogelijk wegknippen... Staat rot, maar da's wel beter.

Tja, en dan vind ik Calendula-achtige zalven het best. Want, die stillen ook de jeuk. Volgens mij doet zilverwater dat niet. En jeuk is nu precies wat hij wel heeft. Ik vind zelf de wondspray van De Groene Os ook goed. Deze kun je eventueel via puurnatuur.nl bestellen.

Sterkte!
Groetjes, Lizzy
Door Truus
#31507
Hoi Barbara,
Ik ben misschien een leek ten opzichte van anderen maar zit zo te denken terwijl ik dit lees.
Zou het niet een verstopte anaalklier kunnen zijn.
Door de jeuk kan hij dan ook gaan bijten n.l.
Ja ik zeg maar wat hoor.
Groetjes.
Door Eidos
#31612
Lizzy schreef: Hoi Barbara, nou, bij jou gaat het ook lekker he.... We kunnen mekaar een handje schudden :(.

Maar goed, zit hij zelf aan de hotspot (ik denk dat het hotspot is ja) te bijten/likken? In dat geval zou ik hem een kap om doen. Je kan de wond wel wassen hoor. Ik vind zelf betadine schampoo goed spul.

Ik zou zelf ook zijn haar zoveel mogelijk wegknippen... Staat rot, maar da's wel beter.

Tja, en dan vind ik Calendula-achtige zalven het best. Want, die stillen ook de jeuk. Volgens mij doet zilverwater dat niet. En jeuk is nu precies wat hij wel heeft. Ik vind zelf de wondspray van De Groene Os ook goed. Deze kun je eventueel via puurnatuur.nl bestellen.

Sterkte!
Groetjes, Lizzy
Hai Lizzy,

Ja tlijkt verdorie wel of het in de lucht zit he...
Vanacht heeft dos er niet aangezeten gelukkig, de plek is nog erg droog en de creme van gisteren zit er nog heel dun op ( had zo'n moeite om er iets op de krijgen dat het een fikse klodder is geworden :-[ ). Ga zo meteen gelijk de zooi wassen met die betadine , de haren zitten aan elkaar geplakt en dat irriteerd hem ook, dus ook de schaar gaat erdoor... dan maar een kale plek op de kont hoor.
Jij denkt dus dat ik het beste calendulan erop kan smeren.. ik merk wel dat als dat er eenmaal opzit hij ook iets rustiger word, dus ik denk zelf ook dat ik dat het beste kan gebruiken. Verder zit ik nog stevig te twijfelen of ik naar de DA moet gaan met dos of dat ik het zelf eerst moet proberen... Wat denk jij ???


Jij ook sterkte thuis he met al je beesjes!!

liefs barbara
Door Eidos
#31615
Truus.P schreef: Hoi Barbara,
Ik ben misschien een leek ten opzichte van anderen maar zit zo te denken terwijl ik dit lees.
Zou het niet een verstopte anaalklier kunnen zijn.
Door de jeuk kan hij dan ook gaan bijten n.l.
Ja ik zeg maar wat hoor.
Groetjes.
Ja daar heb ik ook al aan gedacht ... Dat is ook 1 van de redenen waarom ik in twijfel sta of ik naar de DA moet gaan ... Ik heb geen flauw idee hoe ik kan zien dat zijn anaalklieren vol zitten, laat staan hoe ik ze leeg moet knijpen...

Liefs barbara
Door margreet
#31616
Hoi Barbara

Als het inderdaad een hotspot is , en daar lijkt het wel op,dan heb ik daar een heeeeleboel ervaring mee hoor.
Goed schoonmaken met teatreeoil goooeeed droogdeppen.Dan idd calendulazalf erop desnoods drie keer per dag en bij mij is het dan met een paar dagen al een stuk beter.
Succes
Liefs Margreet
Door Lizzy
#31617
Tja... moeilijk. Je kunt natuurlijk wel even langs je DA gaan. Hij kan desnoods even naar de anaalklieren kijken. Voor de zekerheid. De meeste dierenartsen geven inderdaad prednisonachtige middelen om de jeuk te stoppen/de visueze cirkel (jeetje, hoe schrijf je dat ook alweer?) te doorbreken. Ik ben niet voor prednison, maar ja, ik ben ook niet voor antibiotica en Brutus neemt deze nu ook in.... Soms moet je wel. Is het erger of minder erg dan gisteren?
Groetjes, Lizzy
Door Helen
#31621
Lizzy schreef: Tja... moeilijk. Je kunt natuurlijk wel even langs je DA gaan. Hij kan desnoods even naar de anaalklieren kijken. Voor de zekerheid. De meeste dierenartsen geven inderdaad prednisonachtige middelen om de jeuk te stoppen/de visueze cirkel (jeetje, hoe schrijf je dat ook alweer?) te doorbreken. Ik ben niet voor prednison, maar ja, ik ben ook niet voor antibiotica en Brutus neemt deze nu ook in.... Soms moet je wel. Is het erger of minder erg dan gisteren?
Groetjes, Lizzy
Vicieuze , zo schrijf je dat ;D ;D ;D
Door Eidos
#31622
Lizzy schreef: Tja... moeilijk. Je kunt natuurlijk wel even langs je DA gaan. Hij kan desnoods even naar de anaalklieren kijken. Voor de zekerheid. De meeste dierenartsen geven inderdaad prednisonachtige middelen om de jeuk te stoppen/de visueze cirkel (jeetje, hoe schrijf je dat ook alweer?) te doorbreken. Ik ben niet voor prednison, maar ja, ik ben ook niet voor antibiotica en Brutus neemt deze nu ook in.... Soms moet je wel. Is het erger of minder erg dan gisteren?
Groetjes, Lizzy
Ja laat ik het zo zeggen, het lijkt of hij er iets minder last van heeft. Gisteren liep hij continue zijn eigen kont achterna, en dat doet hij vandaag niet ... ook heeft hij vanacht niet aan de plek gezeten, terwijl hij gisteren nog elke minuut dat we niet in de buurt waren begon te bijten. Ik ben dus echt niet van plan om hem weer vol te laten stoppen met prednison en antibiotica... tenminste niet als het ook op een andere, meer natuurlijke manier kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door