Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#399011
Tussen de eerste en de tweede loopsheid van Jane zat netjes 6 maanden, tussen de tweede en derde ruim 4 maanden. Ze verloor nooit echt veel bloed, maar wel zoveel dat ik duidelijk kon zien dat ze loops was.
Nu na weer ruim 4 maanden weet ik zo goed als zeker dat ze loops is/wordt, want ze likt veel, ruikt weer sterker en haar muts is al wat dikker, maar nog nauwelijks bloed gezien. Is dit normaal?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#399016
sylvia schreef: Ja dat kan , het komt voor dat er practisch geen vloeiing is.
maar wisselt dit dan ook per loopsheid, of zal dit dan voortaan zo gaan? Is zo zo moeilijk te bepalen wanneer de eerste dag is. :-\
Door Tarek
#399022
Het kan zijn dat ze al opgezwollen is maar nog niet loops dit zal snel volgen.Om te checken kun je een wit doekje(keukenrol) even tegen haar doos aandrukken dan zie je snel of er kleur aan zit. ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#399049
Tarek schreef: Het kan zijn dat ze al opgezwollen is maar nog niet loops dit zal snel volgen.Om te checken kun je een wit doekje(keukenrol) even tegen haar doos aandrukken dan zie je snel of er kleur aan zit. ;)
Dat heb ik gedaan, zodoende weet ik dat ze loops is, maar verder is zij dus nog geen bloed verloren, daarom wilde ik weten of dit kon en of dit zo dan iedere keer gaat.
Door tieneke
#399180
Tara vloeide de eerste loopsheid meer dan de laatste,moest bij de laatste echt goed kijken en inderdaad met een tissue tegen haar poes aan gaan om te kijken of er al bloed was ::) ::)
Zo kon ik nog een beetje rekenen wanneer ze ong droog kwam te staan.
De laatste loopsheid was niet zo bloederig als de eerste,toen zat echt alles onder :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#399285
Binno haar laatste twee loopsheden zijn zgn. "stille loopsheden" geweest. Geen enkele druppel bloed, erger nog, totaal geen zwelling, niks nada noppes!
Maar wel duidelijk loops, de tijd klopte, ik zag het aan haar gedrag en aan dat van de reuen. ;) Gelukkig heb ik hier inderdaad nog een verklikker-reu rondlopen, maar toch.
Probeer dàn maar eens uit te vissen wanneer de eerste dag van de loopsheid was! :-\ ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door