Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#31831
Lizzy schreef: Dank je wel allemaal, voor het meeleven. Heel lief van jullie. En Barbara, thanks voor het hart onder de riem! Vandaag hebben we eigenlijk een heel goede dag met Brutie gehad. Zijn wonden beginnen al een beetje dicht te gaan (hetgeen mij gelijk doet afvragen of we niet te snel zijn geweest met de antibiotica-kuur maar ala, da's toch een koe in zijn kont kijken - oftewel "achteraf"). Hij lijkt ook geen pijn te hebben vandaag en deze spalk (Leo, ff een foto!) zit 'm goed. Dus, met een beetje heel erg veel mazzel hoeft tie niet geopereerd te worden! Ik duim me suf!
Groetjes, Lizzy
Misschien genezen zijn wonden juist door de antibiotica kuur? Weet het ook niet hoor, maar zou dat niet kunnen. Verder duim ik hard mee dat Brutus zijn staart mag houden ;)

groetjes Helen
Door Angelique
#31900
Lizzy schreef: We zullen dus tot dinsdag wel zien! Voorlopig zit mijn ventje weer aan de antibiotica. Weer zo'n gezellig breedspectrum kuur.... :(. Hij gaat dus weer aan de probiotics en na de kuur aan de Cat's Claw. Ik denk dat ik hem dan ook maar weer eens een weekje of 2 op de groene leem zet. Dat kan toch ook pas NA de antibiotica kuur, toch?

Groetjes, Lizzy en bedankt allemaal voor het meeleven!
Groene leem pas inzetten ruim (1 weekje) na de antibioticakuur anders wordt de kuur eruit gewerkt voordat het z'n werk heeft kunnen doen.

Hoewel ik ook geen voorstander ben van klakkeloos antibiotica geven wat veel DA's doen zijn er toch veel situaties (zoals deze) waar antibiotica een probaat middel kan zijn en waar je dan gewoon gebruik van moet maken.
Door Lizzy
#31967
Nah, dag twee. Het gaat nog steeds best goed met Brutus. De wondjes lijken echt dicht. Misschien inderdaad de antibiotica! Ja, soms ben ik blij dat het bestaat... ik denk dat ik een eventuele botvliesontsteking en de schade die dat aan kan richten een beetje verkeerd heb ingeschat....

OK, ik begin dus 1 week na de antibiotica met groene leem. Is het wel zinvol om dat te doen Angelique, om te ontgiften daarmee?

Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#31997
Graag gedaan Lizzy ;) :-* En wat fijn dat het beter gaat met brutus!! Ik hoop en duim zeker mee dat die schat zijn staart mag houden.
Door Lizzy
#32401
Nou, we hebben de staart nu twee maal per dag in de soda gehangen, maar eigenlijk gaat het waardeloos... er komt nog steeds vuil uit en de wond is gapend. Ik denk dat als ik het wondflapje optil dat ik tegen het bot aan kijk....

Ik weet niet wat ik nog meer moet doen... hij gaat twee maal per dag in de soda, hij krijgt traumeel tabletten (en osteo-nog-wat voor de botten), extra vitamine C en E en we smeren de wond in met Calendula zalf.... En, hij krijgt antibiotica.... Iemand nog meer ideeen?

Want als het zo doorgaat, dan denk ik dat hij dinsdag geopereerd moet worden....
Door sylvia
#32404
Lizzy schreef: Nou, we hebben de staart nu twee maal per dag in de soda gehangen, maar eigenlijk gaat het waardeloos... er komt nog steeds vuil uit en de wond is gapend. Ik denk dat als ik het wondflapje optil dat ik tegen het bot aan kijk....

Ik weet niet wat ik nog meer moet doen... hij gaat twee maal per dag in de soda, hij krijgt traumeel tabletten (en osteo-nog-wat voor de botten), extra vitamine C en E en we smeren de wond in met Calendula zalf.... En, hij krijgt antibiotica.... Iemand nog meer ideeen?

Want als het zo doorgaat, dan denk ik dat hij dinsdag geopereerd moet worden....
Ik denk dat het gewoon tijd is voor de witte vlag Lizzy.
En weet je je hebt al meer gedaan dan menig ander gedaan zou hebben om die staart te redden.
Meid soms is het leven prut,nu is het dus soms :-\
Door Helen
#32406
Misschien de wond met colloidaal zilver deppen? Weet het ook niet hoor, maar ondertussen ben ik ook fan van het middel.

groetjes Helen
Door ine
#32410
Lizzy, ik ben het helemaal met Sylvia eens, maar dat zul je wel al begrepen hebben! ;)
Jullie hebben zo ongeveer alles uit de kast gehaald, het houdt een keer op!
Héél veel sterkte!!
Ik leef met jullie mee! :-*
Door Lizzy
#32412
Ja, dinsdag zal ongetwijfeld zijn staart eraf gaan. Maar ja, we moeten het tot die tijd toch nog even volhouden... hij kan niet eerder dan dinsdag geopereerd worden.
Groetjes, Lizzy
p.s., Helen, ik ga inderdaad ook zilverwater ff proberen! Goed idee!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#32414
ai, dat is nou toch errug jammer zeg, ondanks al jullie inspanningen!

Maar goed, ik ben het ook met Sylvia eens; genoeg is genoeg.
Door Femke
#32472
Hoi Lizzy,

Klote meid, ik hoop voor jou dat er nog een wondertje gebeurt?!

Misschien een stomme vraag hoor maar zou de wond niet te nat gehouden worden? Tweemaal daags in sodawater en dan ook nog (vette) calendula erop smeren, dan droogt het misschien nooit?

Ik zou zelf (gevoelsmatig, heb de ballen verstand van medische zaken) alleen nog inwendig en uitwendig colloidaal zilver geven tot dinsdag, dan maar in een stevig dosis misscchien?
Ik ben ook fan van het middel omdat ik het voor mezelf ook gebruik (opspelende verstandskiezen en een tandartsen-trauma, wat ben ik blij dat dat spul bestaat zeg!!)

Als het wondertje uitblijft dan heeft het zo moeten zijn....je hebt er in elk geval alles aan gedaan.....
Door Lupa
#32475
is het bot wel genezen?
als het bot genezen is en het gaat om een openwond daar heb ik ooit een wondermiddel voor gehad(daar hebben we al een keer over gehad)
Ik moest toen niks aan de wond doen, niet met soda niet met wat dan ook alleen met dat middel.

kun je een foto maken van de wond van brutuus?
en het hier plaatsen?
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 19 dec 2003, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#32478
Femke schreef: Hoi Lizzy,

Klote meid, ik hoop voor jou dat er nog een wondertje gebeurt?!

Misschien een stomme vraag hoor maar zou de wond niet te nat gehouden worden? Tweemaal daags in sodawater en dan ook nog (vette) calendula erop smeren, dan droogt het misschien nooit?

Ik zou zelf (gevoelsmatig, heb de ballen verstand van medische zaken) alleen nog inwendig en uitwendig colloidaal zilver geven tot dinsdag, dan maar in een stevig dosis misscchien?
Ik ben ook fan van het middel omdat ik het voor mezelf ook gebruik (opspelende verstandskiezen en een tandartsen-trauma, wat ben ik blij dat dat spul bestaat zeg!!)

Als het wondertje uitblijft dan heeft het zo moeten zijn....je hebt er in elk geval alles aan gedaan.....
Nu je het zegt over het te nat houden, dat zou kunnen. Ik heb ooit een ingegroeide teennagel gehad en dat was ook ontstoken ook vaak in de soda en gebruikte ook calendulazalf, maar kreeg op een gegeven moment voetschimmel doordat het te nat was. Toen ik het daarna goed droog hield was het binnen 5 dagen genezen. (Had er wel meer last van als het droog bleef).
Laatst gewijzigd door avalon op vr 19 dec 2003, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#32480
hoi lizzy wat klote nou
maar wat ik ook wilde zeggen is eigenlijk al gezegd
hou de wond eens even droog en kijk of het herstellingsproces van de hond zelf iets doet wel een beetje schoon houden
maar niet te vet en te nat
soms kan een mens het ook te goed willen doen
en dit bedoel ik niet rot
gr shiva
p. s.geef je nog reiki
Door 202spots
#32513
Goh Lizzy....valt niet mee he?
Ik weet niet of het helpt wanneer je er medicated talkpoeder op doet?
Deed ik wanneer mijn vorige hond aan z'n staart zat te bijten,maar weet niet of Brutus ze wond TE deep is omdat te gebruiken...
We denken in ieder geval aan jullie en de paws are crossed!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door