Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#397251
nou essie en mama zijn terug.
de abces is open gesneden, gespoeld, behandeld enz enz. :o :'(
essie liet alles eigenlijk toe, wat genoeg zegt over hoe ze zich voelt. :'(
de da denkt dat de vorige abces misschien nooit helemaal weg is geweest en weer is gaan groeien. :(
maar goed, pijnstiller&ab later lijkt essie zich al gelijk wat beter te voelen.
alleen heb ik nu een rode pyr :o
ik denk dat ik de broek maar even helemaal weg ga knippen. ::)
Door Jolly
#397270
och jee, nee toch kan je niet met een washandje haar een beetje uitwassen? dat is minder drastisch dan knippen.
Straks heb je een verknipte Pyr en dat lijkt me nou toch ook niet de bedoeling.

Avh gut arme Essie, geef haar maar een flinke knuffel van mijn mannen
Door danielle1980
#397272
Jolly schreef: och jee, nee toch kan je niet met een washandje haar een beetje uitwassen? dat is minder drastisch dan knippen.
Straks heb je een verknipte Pyr en dat lijkt me nou toch ook niet de bedoeling.

Avh gut arme Essie, geef haar maar een flinke knuffel van mijn mannen
bedankt :-*
we zullen t eens proberen straks, maar ze gaat al janken als je aan dr komt.
ze ligt nu even lekker in de bench te slapen, lekker rustig voor dr.
Door Lizzy
#397275
Ach gossie.... ik denk dat de DA wel eens gelijk hebben. Maar knippen Danielle? Is dat niet zonde? Kun je niet wachten tot je haar kunt wassen?

Trouwens, even wat anders: VSM is een merk. Dus VSM granules zeggen me niks. Kijk anders nog even op het potje als je wilt om te kijken welk middel het is dat ze mee gekregen heeft (hepar sulfuris misschien?).
Door danielle1980
#397282
Lizzy schreef: Ach gossie.... ik denk dat de DA wel eens gelijk hebben. Maar knippen Danielle? Is dat niet zonde? Kun je niet wachten tot je haar kunt wassen?

Trouwens, even wat anders: VSM is een merk. Dus VSM granules zeggen me niks. Kijk anders nog even op het potje als je wilt om te kijken welk middel het is dat ze mee gekregen heeft (hepar sulfuris misschien?).
ja hepar sulfuris, die bedoel ik.
kan ik die gewoon standaard geven straks als uh preventie heet dat toch of werkt dat niet zo?

tja knippen dacht ik omdat al die haren in de wond gaan plakken en het volgens de da nog wel een paar dagen bloed en troep uit kon komen.
en essie moet nog helemaal verharen, dus die vacht komt wel weer terug.
maar probeer eerst wel de tip van jolly.
Door Lizzy
#397462
danielle1980 schreef: ja hepar sulfuris, die bedoel ik.
kan ik die gewoon standaard geven straks als uh preventie heet dat toch of werkt dat niet zo?

tja knippen dacht ik omdat al die haren in de wond gaan plakken en het volgens de da nog wel een paar dagen bloed en troep uit kon komen.
en essie moet nog helemaal verharen, dus die vacht komt wel weer terug.
maar probeer eerst wel de tip van jolly.
Nee, ik vind persoonlijk dat je dit middel helemaal niet uit preventie kan geven. Dit middel is alleen geschikt voor acute etterende ontstekingen/abcessen. En dan alleen nog wanneer de kenmerken passen bij dit middel. En dan moet er ook vaak van potentie worden gewisseld om eerst de rijping van het abces te bevorderen en daarna te laten uitdrogen. Dus ik weet niet wat het plan van die homeopathische dierenarts is geweest toen ze je die granules gaf?
Door danielle1980
#397506
Lizzy schreef: Nee, ik vind persoonlijk dat je dit middel helemaal niet uit preventie kan geven. Dit middel is alleen geschikt voor acute etterende ontstekingen/abcessen. En dan alleen nog wanneer de kenmerken passen bij dit middel. En dan moet er ook vaak van potentie worden gewisseld om eerst de rijping van het abces te bevorderen en daarna te laten uitdrogen. Dus ik weet niet wat het plan van die homeopathische dierenarts is geweest toen ze je die granules gaf?
ik denk de uitdroging van de abces.
1 keer heeft t ook goed geholpen, maar essie heeft nu natuurlijk alles kapot gebeten tot er echt een groot gat was dus werkte t niet :(

maar dan weet ik dat ik niet zomaar het middel kan geven.
dan ga ik andere dingen proberen om te zorgen dat t niet weer gebeurd.
bv eerst wat vaker samenstellen en lijnzaad geven.
verder elke week controleren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door