Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#395201
Hoi,

snoep is bevallen. Ze is nu een trotse moeder van 6 pups!

Ze heeft al wel echt hangende tepels en dat in een dag, daarnaast ziet het er rood uit. Waar mag ik de tepels mee insmeren om het te verzachten? Ik vond op een site dat ik het met levertraandruppels moest insmeren, dat zou ook helpen voor de weerstand van de pups maar helpt dat dan ook voor de verzorging? wat vinden jullie van het toevoegen van druivensap en/of warme anijs aan moeder om aan te sterken, stond ook op die site.

Graag advies dan kan ik het vandaag nog halen.
Door Peet
#395210
Ik heb dan wel geen verstand van bevalling, maar als ik jou was, zou ik dit berichtje even in de afdeling Medisch zetten.....dan krijg je gerichter advies.
Gefeliciteerd met de puppies :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395495
Je mag de tepels nergens mee insmeren zolang ze zoogt.
Alles wat je erop smeert krijgen de pups binnen en ook levertraan is niet echt een goeie bijdrage bij jonge pups.
Je hebt ook nog kans dat de pups de tepels niet meer willen.
De tepels zijn ook nog eens altijd erg rood van het zogen daar is niets abnormaals aan.
Door Lizzy
#395609
nessie schreef: Hoi,

snoep is bevallen. Ze is nu een trotse moeder van 6 pups!

Ze heeft al wel echt hangende tepels en dat in een dag, daarnaast ziet het er rood uit. Waar mag ik de tepels mee insmeren om het te verzachten? Ik vond op een site dat ik het met levertraandruppels moest insmeren, dat zou ook helpen voor de weerstand van de pups maar helpt dat dan ook voor de verzorging? wat vinden jullie van het toevoegen van druivensap en/of warme anijs aan moeder om aan te sterken, stond ook op die site.

Graag advies dan kan ik het vandaag nog halen.
Ik zou de tepels ook niet insmeren. Dit komt bij de pups naar binnen en dat lijkt me niet goed.

Voor moeders zou ik zelf denken aan wat lauwe geitenmelk met rauwe honing. Dat lijkt me gezonder!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395612
Lizzy schreef: Ik zou de tepels ook niet insmeren. Dit komt bij de pups naar binnen en dat lijkt me niet goed.

Voor moeders zou ik zelf denken aan wat lauwe geitenmelk met rauwe honing. Dat lijkt me gezonder!
Ja die anijs zou ik ook laten zitten.

Ik geef altijd gekooktekippennat met stukjes kip erin, van de bouillon sterken ze ook aan en ze drinken gelijk voldoende om melk aan te maken. Tijdens de bevalling geef ik water met druivensuiker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door