Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#392218
Hannes heeft vorige week woensdagnacht diaree gekregen en zijn bench bevuild (ook met urine) :-\ Hij heeft er maar kort ingezeten schat ik in, maar wel lang genoeg om er zere ballen van te krijgen. Hij wil namelijk geen kleed en kon niet anders dan in de rommel zitten. Nu heeft hij aan de onderkant van zijn ballen dus een rauwe plek zitten die erg pijnlijk is.
Na die nacht geen diaree meer, maar sinds vannacht weer en ik hoor zijn darmen echt tekeer gaan. Hij is ook erg moe en wil alleen maar liggen. Eten hoeft ook niet van hem.
Mijn vraagjes: gewoon even laten voor wat het is wat betreft het eten? Ik ben niet zo van de poedertjes, maar is het wel aan te bevelen om zo'n oplossing met mineralen enz. te geven? Of probiotica zoals ik hier en daar lees?
Vraag twee: wie weet wat ik toch met dat zere klokkenspel moet? :-\
Door Femke
#392223
Is die plek op zijn klokkenspel een nattige rauwe plek? Dan zou ik er zinkzalf op smeren, dit droogt de wond een beetje uit.
Is het een droge rauwe plek dan koos ik voor calendula, echinaforce crème of aloë vera, maar net wat je in huis hebt.

Ik zou hem een paar dagen 3 capsules probiotica geven, en okugest. Als hij vandaag niet wil eten dan maar even laten vasten. Wel opletten dat hij genoeg blijft drinken!
Sunday heeft vaak buikpijn als hij rommels in zijn darmen heeft. Heeft Hannes ook een harde buik?
Geef Hannes maar een dikke :-*
Laatst gewijzigd door Femke op ma 26 sep 2005, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dazz
#392233
Femke schreef: Is die plek op zijn klokkenspel een nattige rauwe plek? Dan zou ik er zinkzalf op smeren, dit droogt de wond een beetje uit.
Is het een droge rauwe plek dan koos ik voor calendula, echinaforce crème of aloë vera, maar net wat je in huis hebt.

Ik zou hem een paar dagen 3 capsules probiotica geven, en okugest. Als hij vandaag niet wil eten dan maar even laten vasten. Wel opletten dat hij genoeg blijft drinken!
Sunday heeft vaak buikpijn als hij rommels in zijn darmen heeft. Heeft Hannes ook een harde buik?
Geef Hannes maar een dikke :-*
Ben even naar beneden gelopen voor de :-* De computer staat boven. Hij ligt zielig te slapen en hij heeft geen harde buik. Vanmorgen heeft hij een flinke bak leeggedronken.
Nou, dan ga ik vanmiddag even shoppen voor probiotica en okugest. Is dat ook bij het Kruidvat of Trekpleister o.i.d. te vinden of moet ik naar een De Tuinen op zoek?

Een kleine :-* van Hannes terug... :-\ arm beessie...
Door Lizzy
#392236
Hij heeft nu ruim 5 dagen diarree? Dat is best wel lang! Is het waterdun? Hij hoeft niet te spugen?

Volgens mij hebben ze bij het Kruidvat/Trekpleister wel Okugest. Ik heb geen idee of ze probiotica hebben. Kijk vooral uit naar middelen die Acidophilus heten!
Door dazz
#392246
Lizzy schreef: Hij heeft nu ruim 5 dagen diarree? Dat is best wel lang! Is het waterdun? Hij hoeft niet te spugen?

Volgens mij hebben ze bij het Kruidvat/Trekpleister wel Okugest. Ik heb geen idee of ze probiotica hebben. Kijk vooral uit naar middelen die Acidophilus heten!
Nee, hij had afgelopen woensdagnacht diaree. En nu pas weer vannacht. In de tussenliggende dagen dus niet. Wat ik best wel raar vind. Het was niet waterdun, maar meer pruttig. Met zo'n typisch luchtje...Hij spuugt niet. Ik heb ook wel eens gehoord dat honden van een ontsteking ook last van de darmen krijgen omdat ze zich gewoon niet lekker voelen. Dus theoretisch zou de tweede keer kunnen komen van die zere plek. Nu is die zere plek al iets minder dan een paar dagen geleden, dus ik blijf toch nog even bij het idee dat hij 'gewoon' diaree heeft.
Thanx voor de adviezen! Acidophilus, lijkt wel op een dinosaurus of zo ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door