Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#391706
Joep heeft sinds een dag of 2 hevige diarree. Ik ben gisteren begonnen met okugest en hij krijgt al een poosje probiotica. Dit geef ik hem dus nu beide. Hoeveel okugest mag ik een teckel van bijna 14 kg geven?
En dan het volgende: vasten betekent helemaal niets dat snap ik, maar een beetje yoghurt is dat verkeerd?
Hij is verder niet ziek en speelt met Joris net als anders. Wel vind ik hem sneller moe, maar we laten hem gewoon zijn gang gaan. En hoe lang moet je vasten, ik heb hem al 24 uur laten vasten en de diarree is nog niet over.
Helaas kan hij het op het moment 's nachts niet ophouden en hij geeft ook niet luidruchtig aan dat hij eruit moet, dus we horen hem niet. Het opruimen is voor ons geen probleem (we besteden er totaal geen extra aandacht aan), maar ik merk wel dat hij zich er erg schuldig over voelt.
En ik betrap hem er iedere keer op dat hij eikels en kastanjes eet; kan dat kwaad of krijgt hij daar misschien diarree van?
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 25 sep 2005, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#391712
Pauline schreef: Joep heeft sinds een dag of 2 hevige diarree. Ik ben gisteren begonnen met okugest en hij krijgt al een poosje probiotica. Dit geef ik hem dus nu beide. Hoeveel okugest mag ik een teckel van bijna 14 kg geven?
Ik zou maximaal 6 tabletten per dag geven. En je kunt de tabletten ook door de helft breken en om het uur een halfje geven.
En dan het volgende: vasten betekent helemaal niets dat snap ik, maar een beetje yoghurt is dat verkeerd?
Ik weet dat yoghurt vaak wordt gegeven aan honden met diarree. Maar ik vind vasten niks eten. Dus ook geen yoghurt. Het enige wat ik vind dat je bij vasten kunt geven is water met rauwe honing.
Hij is verder niet ziek en speelt met Joris net als anders. Wel vind ik hem sneller moe, maar we laten hem gewoon zijn gang gaan. En hoe lang moet je vasten, ik heb hem al 24 uur laten vasten en de diarree is nog niet over.
Heeft hij wel of geen eetlust? Waarom laat je hem vasten? Ik denk dat hij sneller moe is omdat heftige diarree toch een aanslag op het lichaam is.
Helaas kan hij het op het moment 's nachts niet ophouden en hij geeft ook niet luidruchtig aan dat hij eruit moet, dus we horen hem niet. Het opruimen is voor ons geen probleem (we besteden er totaal geen extra aandacht aan), maar ik merk wel dat hij zich er erg schuldig over voelt.
En ik betrap hem er iedere keer op dat hij eikels en kastanjes eet; kan dat kwaad of krijgt hij daar misschien diarree van?
Ach, arm kereltje.... Zielig is dat dan he.... Wilde kastanjes zijn licht giftig. Dus het zou me niet verbazen als hij daar wel diarree van krijgt (als het tenminste de wilde zijn die hij eet). Hoe het met eikels zit weet ik eigenlijk niet. Maar op zich zou de Okugest daar al tegen geholpen moeten hebben, tenzij hij ze nog steeds eet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#391714
Lizzy bedankt voor je snelle reactie. Even over het vasten... Ik dacht dat ze met heftige diarree beter 24 uur konden vasten.
Hij heeft echt wel eetlust, da's geen probleem. Hij schrokt zelf de okugest naar binnen.
Maar ik kan hem dus gewoon eten blijven geven, ondanks dat hij diarree heeft. Want dan ga ik hem zometeen direct wat kipfilet geven (rauw!). Het voordeel is natuurlijk dat als ik het hem nu geef ik er verder de hele dag bij ben als hij naar buiten moet.
Joep krijgt maar 1x daags eten en dat is altijd 's avonds, vandaar natuurlijk dat hij het momenteel 's nachts niet ophouden kan.
Enne... nee eikels eet hij nu niet meer, alhoewel.... gisteravond heeft hij weer eikels gegeten. Ik zal er goed op letten dat dat niet meer gebeurt en dan kijken of het beter gaat.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 25 sep 2005, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#391718
Pauline schreef: En ik betrap hem er iedere keer op dat hij eikels en kastanjes eet; kan dat kwaad of krijgt hij daar misschien diarree van?
Ik weet wel dat Shiba als pup regelmatig eikels opat en daar steeds diarree van kreeg. Hij had wel heel gevoelige darmpjes dus kan ook een beetje toeval geweest zijn, maar toch, sindsdien probeer ik toch te vermijden dat mijn honden eikels opeten.
Gewone tamme kastanjes lijkt me geen kwaad te kunnen, Binno eet ze graag en heeft er nog nooit last van gehad. Wilde kastanjes zijn idd. giftig.
Beterschap voor Joep! ;)
Door Lizzy
#391719
Pauline schreef: Lizzy bedankt voor je snelle reactie. Even over het vasten... Ik dacht dat ze met heftige diarree beter 24 uur konden vasten.
Vasten is altijd goed hoor! Maar ik geef ze hier vaak wel eten als ze gewoon eetlust hebben. Hebben ze geen eetlust, dan laat ik ze zeker 2 dagen vasten.
Hij heeft echt wel eetlust, da's geen probleem. Hij schrokt zelf de okugest naar binnen.
Dan heeft hij volgens mij honger ;D
Maar ik kan hem dus gewoon eten blijven geven, ondanks dat hij diarree heeft. Want dan ga ik hem zometeen direct wat kipfilet geven (rauw!).
Tja, ik vind dit altijd lastig. Wij zijn hier eigenlijk nogal snel van de categorie "gewoon hun gewone eten geven". Tenzij ze echt beroerd zijn, ook overgeven of echt pikaal leeglopen. Ik kan moeilijk beoordelen hoe het met hem is... Als hij echt leegloopt (waterdunne diarree), dan zou je hem ook wat yoghurt (niet koud geven) + geraspte appel (bruin laten worden) + geplette bosbessen (mmm, die heb je vast niet in huis..., dan zonder bosbessen) kunnen geven. En daar wat probiotica over strooien. En dan even kijken hoe het morgen met hem is.
Het voordeel is natuurlijk dat als ik het hem nu geef ik er verder de hele dag bij ben als hij naar buiten moet.
Joep krijgt maar 1x daags eten en dat is altijd 's avonds, vandaar natuurlijk dat hij het momenteel 's nachts niet ophouden kan.
Zie boven.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#391724
Okay dat ga ik doen. Enne... ik kan wel bosbessen gaan zoeken en plukken in het bos ;D.
Maar goed, yoghurt met geraspte appel. Sh*t ik heb geen rasp meer, mag het ook door de hakselaar?
Even voor Binno: Joep heeft ook gevoelige darmen. Hij heeft nooit zulke mooie keutels als Joris, maar daar wen je natuurlijk aan.
Vandaar ook dat ik hem al een poosje probiotica geef.
Door geer
#391795
Even domme vraag tussendoor... Ik dacht altijd dat een hond met diarree wel gewoon (beetjes) moet blijven eten om de darmen weer goed op gang te brengen. Of was dat nou bij een hond die braakt, om de maag aan de gang te houden?
Door Mevroi Kruim
#391832
Pauline schreef: Okay dat ga ik doen. Enne... ik kan wel bosbessen gaan zoeken en plukken in het bos ;D.
Maar goed, yoghurt met geraspte appel. Sh*t ik heb geen rasp meer, mag het ook door de hakselaar?
Even voor Binno: Joep heeft ook gevoelige darmen. Hij heeft nooit zulke mooie keutels als Joris, maar daar wen je natuurlijk aan.
Vandaar ook dat ik hem al een poosje probiotica geef.
Kejje lang zoeken, ze zijn al lang op 8) 8)
Wilde kastanjes zijn idd niet zo best, en groene eikels zitten vol met looizuren die de darm aardig in paniek kunnen brengen. Dus ik zou het varkentje toch maar beperken wat dat betreft ;D
Door Lizzy
#391859
[quote="geer"]
Even domme vraag tussendoor... Ik dacht altijd dat een hond met diarree wel gewoon (beetjes) moet blijven eten om de darmen weer goed op gang te brengen. Of was dat nou bij een hond die braakt, om de maag aan de gang te houden?
[/quote]

Ik vind dat dus afhangen van de diarree en hoe de hond zich verder voelt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#391877
Nou ik heb Joep dus ook vandaag laten vasten, want vanochtend had hij dus in de keuken gepoept en het was echt waterdun.
Heb hem daarnet wat yoghurt met geraspte appel en probiotica gegeven, maar dat ging er niet van harte in. Hij heeft eigenlijk de helft laten staan.
Morgenvroeg begin ik weer met kipfilet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door