Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#391521
Vanmiddag zag ik dat Sunday een rood bultje bij zijn litteken op zijn borst had. Ik heb eens goed gekeken en er zaten nog 2 stukjes van de hechtdraadjes (de hechtingen zijn er 9 september, ruim 2 weken geleden dus, uitgehaald.)

1 stukje draad kon ik er zo uitpakken (dat stak uit de huid waar de huid niet rood was) maar het andere stukje, waar het dus ook zweert, zit vast. Ik durf er niet hard aan te trekken, sunday begint ook heel erg aan zijn bek te likken als ik eraan zit. Kennelijk is het dus toch gevoelig.
Wat moet ik doen, ik zit er zelf sterk over te denken om maandag even terug te gaan naar de d.a. om het eruit te laten halen. Wel met het risico, dat ze het er gewoon uit kan trekken en ik vervolgens dus voor paal sta dat ik dat niet durfde :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Femke op do 29 sep 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#391549
Femke schreef: Vanmiddag zag ik dat Sundy een rood bultje bij zijn litteken op zijn borst had. Ik heb eens goed gekeken en er zaten nog 2 stukjes van de hechtdraadjes (de hechtingen zijn er 9 september, ruim 2 weken geleden dus, uitgehaald.)

1 stukje draad kon ik er zo uitpakken (dat stak uit de huid waar de huid niet rood was) maar het andere stukje, waar het dus ook zweert, zit vast. Ik durf er niet hard aan te trekken, sunday begint ook heel aan zijn bek te likken als ik eraan zit. Kennelijk is het dus toch gevoelig.
Wat moet ik doen, ik zit er zelf sterk over te denken om maandag even terug te gaan naar de d.a. om het eruit te laten halen. Wel met het risico, dat ze het er gewoon uit kan trekken en ik vervolgens dus voor paal sta dat ik dat niet durfde :-\ :-\
Als het nog een hechtdraad is, zijn zij die vergeten eruit te halen, dus wie staat er voor gek dan? ;)
Meis, ik zou me er niets van aan trekken en gewoon gaan en laten ze dan ook maar gelijk een gratis en gezond zalfje meegeven voor die plek. >:( (ok, dat laatste zal niet lukken denk ik, maar een excuus van hun is dan toch wel op z'n plaats!)
Door Femke
#391789
ik was vanmorgen op de training, en mijn trainster is huisarts-assistente. Ik liet het aan haar zien, en ze zei dat het bij mensen ook nog wel eens gebeurde. Ze zei dat je het er meestal met een pincet ofzo uit kan trekken, meestal zit het onderhuids niet vast. Toen ze een beetje aan het draadje trok kwam er etter naar buiten, maar het draadje zit nog vast :-\

Ik heb het schoongemaakt, en morgen ga ik toch maar even terug naar de d.a. Ik weet in elk geval nu zeker dat het echt vast zit 8)
Laatst gewijzigd door Femke op zo 25 sep 2005, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#391816
kan je het draadje een beetje optillen, zodat er wat ruimte komt dan kan je het met een nagelknippertje inknippen, en eruit halen.
als het echt helemaal in het vlees zit dan zou ik ook ff naar de DA gaan die moet het dan ook wel van zodiep eruit halen, maar dat hebben ze vaker gedaan.........
volgens mij kost dit bezoek je niks hoor.
#392549
nou ik ben bij de d.a. geweest, er is eigenlijk weinig aan te doen. Het is vastgegroeid in de huid. Hij zei dat het hechtdraadje heel langzaam zou oplossen of eruit zou zweren. Om hem weer open te laten snijden vond ik een beetje ver gaan :-\

Zou groene leem uitkomst kunnen bieden? Of trekzalf?
Iets anders?
Laatst gewijzigd door Femke op ma 26 sep 2005, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#392616
jon schreef: He Femke, wat vervelend dat het er nog in zit. Heb je niks meegekregen om de ontsteking te bestrijden?
Zo'n draadje moet er juist uitzweren. Hechdraadjes die te lang blijven zitten veroorzaken altijd een klein ontstekingkje. Daardoor komen ze er vanzelf uitzetten. Even volhouden dus. Daarna zou je het wondje met calendula spray kunnen behandelen.
Door jon
#392624
Doedels schreef: Zo'n draadje moet er juist uitzweren. Hechdraadjes die te lang blijven zitten veroorzaken altijd een klein ontstekingkje. Daardoor komen ze er vanzelf uitzetten. Even volhouden dus. Daarna zou je het wondje met calendula spray kunnen behandelen.
Ja maar omdat de DA het over oplossen had? k docht dat ie misschien oplosbaar had gebruikt want gewoon hechtdraad lost niet op ook niet heel langzaam.Bij ontsteking nav een splinter gebruikte ik vroeger trekzalf, de splinter kwam dan vanzelf mee maar er staat me vaag iets van bij dat dat op een gegeven moment werd afgeraden. Geen idee meer waarom.
#392629
jon schreef: Ja maar omdat de DA het over oplossen had? k docht dat ie misschien oplosbaar had gebruikt want gewoon hechtdraad lost niet op ook niet heel langzaam.Bij ontsteking nav een splinter gebruikte ik vroeger trekzalf, de splinter kwam dan vanzelf mee maar er staat me vaag iets van bij dat dat op een gegeven moment werd afgeraden. Geen idee meer waarom.
Ook oplosbaar hechtdraad blijft wel eens te lang zitten en gaat dan ontsteken.
Ik heb ook in mijn achterhoofd dat trekzalf niet zo goed is, maar ik weet niet meer waarom. Durf er geen uitspraak over te doen.
#392645
Je hebt witte trekzalf: bevat lood, dat is een zwaar metaal, niet gezond dus.
En je hebt zwarte trekzalf, met teer. En teerprodukten vallen bij ons in de apotheek onder de kankerverwekkende stoffen. Niet gezond dus inderdaad! :-X
Aangeraden wordt nu, om een flinke klodder Betadinezalf onder een pleister te doen ipv trekzalf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door