Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#388570
Laura2004 schreef: Ze heeft nu weer 2 keer overgegeven :'( Ze ligt echt helemaal te trillen.
doe het overgeefsel :-Xin een plastic bakje ofzo en neem het mee naar de Da .
dan kan hij het onderzoeken
Door 202spots
#388579
karin2 schreef: doe het overgeefsel :-Xin een plastic bakje ofzo en neem het mee naar de Da .
dan kan hij het onderzoeken
Heel goed idee om dat te doen! Haal maar uit de vuilnisbak vandaan!!
Laura, onder ideale situaties is 't beter om bloed op nuchtere maag te nemen, maar in dit geval kan de DA heus wel gewoon NU bloed afnemen.
't is makkelijkwanneer je thuis de urine kan opvangen door 'n laag bakkie onder de vrouwtje te schuiven zo gauw als ze gaat zitten en bij mannetjes 'n grote soep opscheplepel (met steel) er onder houden.
Maar in nood gevallen kan de DA ook urine er uit krijgen wanneer het gelijk nodig is....speciale druk op de blaas of zo, of desnoods met naald uit de blaas gehaald...
succes!
Door Helen
#388582
De hartworm tablet kan je nu nog geven. Sterker nog, die moet je geven. Maar die mag ze natuurlijk niet uitkotsen....

Sterkte bij de DA.
Door Laura2004
#388656
Mijn moeder is net terug van de da en het gaat een stuk beter met Sarah. Ze heeft een prik gehad (mijn moeder wist niet wat voor prik) en ze heeft finidiar gehad tegen diarree (ze had net wel diarree) en metocloprim. De da heeft aan haar buik gevoeld en ze reageerde niet, dus was het niet pijnlijk volgens haar. En mijn moeder die moet terug komen als het morgen weer zo erg is en dan gaan ze de urine bekijken en bloed prikken.
Sarah is in ieder geval weer de oude, want ze wil weer eten en ze loopt weer flink te schooien. Ik hoop dat het zo blijft. We geven haar vanavond wat gekookte kip.
Door Laura2004
#388660
karin2 schreef: doe het overgeefsel :-Xin een plastic bakje ofzo en neem het mee naar de Da .
dan kan hij het onderzoeken
Dat was idd slim geweest. We zijn al geweest, maar als ze morgen weer overgeeft dan zal ik dat zeker doen ja. Bedankt voor de tip ;)
Door Isis
#388698
Gelukkig gaat het iets beter met sarah, hoop dat ze zich snel beter gaat voelen!! En dat het allemaal meevalt!!

Hartworm kan het nu zeker niet zijn. De hond vertoont doorgaans pas klinische symptomen wanneer de ziekte in een zeer ernstig stadium is dit meestal 3 tot 5 jaar na besmetting. De eerste tekenen bestaan uit af en toe hoesten en vermoeidheid; later wordt de hoest chronisch en gaat gepaard met een moeizame ademhaling vooral tijdens en na het rennen en/of spelen, een lichte bloedarmoede en lusteloosheid. In vergevorderde gevallen kan de hond zelfs al na een lichte lichamelijke inspanning instorten. De meeste honden sterven door uitval van de hartfunctie, omdat de wormen zich in het hart en de longslagaderen van de hond vestigen.
Laatst gewijzigd door Isis op ma 19 sep 2005, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#389091
Het gaat vandaag nog steeds goed ja. Ik vind het alleen zo raar dat het door een prikje meteen over is na twee weken kwakkelen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel blij dat ze zich goed voelt, maar onbewust zit ik er op te wachten dat ze weer ziek wordt. :-\
Door Mevroi Kruim
#389099
Zal wel niet alleen het prikje geweest zijn maar ook de pillen. Maar sommige van die anti-braakmiddelen werken behoorlijk sterk. Mijn koters en ik hebben allemaal last van repeteerbraken (elk uur blijven overgeven ook als de maag leeg is) en daar krijgen we als het nodig is ook medicijnen tegen. Helpt errug goed, je maag gaat compleet op rust, er beweegt helemaal niks meer. Weet zo gauw niet meer hoe het heet (heb er al lang geen last meer van gehad).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door