Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sheba
#388143
hoi steph onze hond had ook last van toevallen minstens 1 per maand
en ze werden erger na een enting en na het geven van regulire medicijnen ook wij zijn uiteindelijk bij een
holistische DA terecht gekomen en hebben daar heel veel baad bij gehad. onze hond heeft na behandeling met kruiden celzouten en essentiele oliën nog maar 1 aanval gehad en dat over een periode van een jaar.
granen mogen wij hem niet geven en vlak na het eten mag hij niet drinken. zeker 1 uur wachten met water geven wil mischien ook helpen tegen het overgeven
drukte moesten we uit de weg gaan met hem en grote veranderingen kon hij ook niet aan. maar nu
gaat alles gelukkig veel beter en is hij emotioneel veel sterker ik hoop dat het voor jullie ook gaat lukken wij wensen jullie dan ook veel sterkte
een dagboek bij houden voor je naar een holistische DA
gaat is aan te raden daar mee kunnen ze een hoop doen groetjes olga bart en de beestenboel :D :D
Door amber13
#388274
Kan me heel goed voorstellen dat je radeloos word! Het is bepaald niet makkelijk om een hond met epi te hebben en zeker niet als hij dan ook nog eens van die vage andere klachten erbij krijgt. (praat helaas uit ervaring, Max heeft het ook) Onze Max heeft ook een hele periode van overgeven gehad, soms 5 keer per dag, en daar hebben we ook vanalles geprobeerd en onderzoek naar laten doen, maar er kwam niks uit. Sinds ik ben begonnen met vers, is het over (daarvan raakte hij vreselijk aan de dunne, maar das weer een ander verhaal). Nu spuugt hij nog maar heel af en toe, 2 keer per maand ofzo. Het lijkt net alsof hij er overheen is gegroeid ofzo.
Misschien zou het idd ook een idee zijn naar een holistisch da te gaan, dat overweeg ik op dit moment zelf ook voor Max.
Verder natuurlijk heel veel sterkte verder:-*, ik weet helaas hoe moeilijk dit is......
Door Steph
#388291
Door al jullie reacties heb ik even weer helder kunnen denken, op de duur zou je niet weer weten wat je goed doet. Ik kan inderdaad wel aan de carnibest geraken, weet iemand de prijs van die diabetis versie, heeft hij dan effectief alles binnen? Zelf samenstellen vind ik nog steeds moeilijk, hij weegt 53 kg en heeft heel wat nodig en ik kan hier nog niet zo goed aan materiaal komen, ik doe dit 2 dagen/week en heb al ondervonden dat hij het wel goed doet met vis, maar bv met ricotta kaas doet hij het niet goed. Mocht hij allergisch zijn voor rundsvlees zou hij dit dan continu vertonen, of kan dit eens eventjes goed gaan en dan weer slecht?
Mag ik de Carnibest ook eventjes koken? Zijn ontlasting is wel goed, maar soms iets aan de vettige kant. Maar ik ga in ieder geval zijn ontlasting nog es laten checken op wormen en zijn urine op leverwaarden. Hij wordt niet meer geënt/ontwormd, ontvlooien wel max 2 / jaar. Misschien moet ik eens proberen om het eten in 3 porties/ dag te verdelen, al heb ik wel al veel gehoord dat dit echt niet goed is.Is hun maag dan niet altijd aan het werk? Ik ga ook zijn water wegnemen na het eten voor een uur, dit vind ik een heel goed punt, want hij drinkt inderdaad soms heel veel en na eten zal dit wel niet zo goed zijn. Zitten er in stokbrood in feite ook gluten? Hij krijgt wel af en toe eens een stukje, hij is hier zo gek van, zelfs gekker dan van vlees.
Ik ga dit weekend zeker eens uitkijken voor probiotica en ga hem ook Mariadistel geven voor de lever. Hij neemt nu voor 't moment 315 mg Phenobarbital/ dag, maar ik zou graag overstappen op Kaliumbromide. Ik moet gewoon uit die viscieuze cirkel geraken, als hij spugt, pil eruit, niet stipt, aanval, van aanval ligt de maag overhoop en spugt hij,.... Als hij een tijdje dezelfde voeding krijgt verergert dit nog. Kwam deze middag thuis en hij had weer heel de boel ondergekotst, ook al hun water was op (hij heeft dus 5 l gedronken), doe ik hem nu best even vastten?
Thx voor de lieve woorden en de goeie tips!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#388345
Als ik dit zo lees is er vrees ik veel meer met jouw hond aan de hand, want 5 L water drinken is echt niet goed hoor. :o
Ook zoals je omschrijft hoe z'n ontlasting eruit ziet, dat is ook niet zoals het hoort, en doet mij aan problemen met de alvleesklier denken :-\.
Ik raad je dringend aan om je hond goed te laten onderzoeken door een holistisch DA en hem ook al deze dingen te vertellen.
Het ontvlooien zou ik als ik jouw was voortaan ook achterwege laten of alleen maar natuurlijke middelen gebruiken.
Beterschap en sterkte :).
Door Steph
#388606
Nitus schreef: Als ik dit zo lees is er vrees ik veel meer met jouw hond aan de hand, want 5 L water drinken is echt niet goed hoor. :o
Ook zoals je omschrijft hoe z'n ontlasting eruit ziet, dat is ook niet zoals het hoort, en doet mij aan problemen met de alvleesklier denken :-\.
Ik raad je dringend aan om je hond goed te laten onderzoeken door een holistisch DA en hem ook al deze dingen te vertellen.
`

Precies wat ik ook al de tijd al denk. Maar ben nu al bij verschillende da's geweest en gaan vragen of mijn hond soms een slecht werkende alvleesklier heeft en wordt hier iedere keer over afgewimpeld. ALtijd weer krijg ik het antwoord voedselintolerantie; Ja daar ben ik vet mee.. Zal eens zoeken naar een holistisch da, heb wel een adres gekregen van Lizzy, maar dit is in Tervuren, is toch een beetje te ver. Kan hem misschien wel eens bellen als ik geen alternatief vind.
Door Thunder
#388632
Ik heb totaal geen ervaring met deze problemen,maar ik wil je zeker op z'n minst veel sterkte wensen en ook hoop dat er met bv een holistische DA toch iets kan gedaan worden om zijn en jullie leven aangenamer te maken!
Succes!
Door sheba
#388700
wil je bij deze nog een keer sterkte wensen
en hoop dat je snel een holistische DA
vind die mensen hebben echt een luisterend
oor je kan er alles kwijt geen vraag is ze te raar
of te veel succes en sterkte :-\ :-*
Laatst gewijzigd door sheba op ma 19 sep 2005, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#388934
Steph schreef: `

Precies wat ik ook al de tijd al denk. Maar ben nu al bij verschillende da's geweest en gaan vragen of mijn hond soms een slecht werkende alvleesklier heeft en wordt hier iedere keer over afgewimpeld. ALtijd weer krijg ik het antwoord voedselintolerantie; Ja daar ben ik vet mee.. Zal eens zoeken naar een holistisch da, heb wel een adres gekregen van Lizzy, maar dit is in Tervuren, is toch een beetje te ver. Kan hem misschien wel eens bellen als ik geen alternatief vind.
Bij een 'normale' DA moet je volgens mij ook gewoon de ontlasting kunnen brengen voor een verteringsonderzoek (dit moet vaak wel op gestuurd worden naar een lab.) en een TLI-test laten doen op het bloed. Bij bloedafname voor een TLI test is mij verteld dat het wel belangrijk is dat de hond nuchter is, dus ook geen één beloningsbrokje geven..

Kijk voor meer info: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib_epi.html
Door Steph
#388957
Nitus schreef: Bij een 'normale' DA moet je volgens mij ook gewoon de ontlasting kunnen brengen voor een verteringsonderzoek (dit moet vaak wel op gestuurd worden naar een lab.) en een TLI-test laten doen op het bloed. Bij bloedafname voor een TLI test is mij verteld dat het wel belangrijk is dat de hond nuchter is, dus ook geen één beloningsbrokje geven..

Kijk voor meer info: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib_epi.html
Dit hebben we al gedaan en niets gevonden, het bloedonderzoek had hij wel 1 klein stukje kaas gegeten voor zijn medicatie in te stoppen. Maar alles was heel normaal. Is wel al even geleden, maar de situatie was vergelijkend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door