Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bordeauxdoggies
#386901
Ik heb een zwaarverloosde bordeauxdog in huis genomen
Ze heeft oa een ernstige vorm van huidsmet op haar buik tussen een paar extreme hangende tepels.
Ik behandel het nu met zinkzalf,heeft er iemand een andere tip ???
Door Truus
#386953
Wat goed dat je haar in huis hebt genomen. Ik hoop dat ze snel opknapt. Wat geef je haar te eten? Ik zou zo snel mogelijk overgaan op versvlees en als ze brokken krijgt, die niet meer geven. Vaak krijgen honden een allergie van brokken en het is daarbij ook nog eens droge troep.
Voor de huidsmet zou je ook calendulazalf kunnen gebruiken en lekker probiotica geven.
Bovenin bij zoeken kun je een trefwoord in typen en er veel over opzoeken.
Succes!..........kijk ook eens in de biblioteek over barf.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 16 sep 2005, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#387024
Jeetje, inderdaad geweldig dat je haar in huis genomen hebt! Misschien is het raadzaam om een huidafkrabsel te laten maken bij de dierenarts, van deze plekken? Ik sluit me verder aan bij Truus: verse/rauwe voeding en calendula op de wonden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#387049
Smet in huidplooien gaan gewoon het snelst weg met een cortisonen zalfje van de DA . Misschien is het eerst zaak te zorgen dat deze plekken heel snel geheeld zijn zodat je daarna gewoon kan zorgen dat ze niet terug komen.

Geweldig dat je haar hebt opgenomen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door