Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#386038
Phoebe heeft het grote voetbed van haar achterpoot open. Het ziet er als het ware uit alsof er met een kaasschaaf een lapje af is gehaald.
Ze heeft dit wel eens vaker gehad en ik heb er eigenlijk nooit iets aan gedaan. Maar dit keer ziet het er zo nat uit. Kan ik iets doen waardoor ik de genezing bevorder?
Door Elizaw
#386093
Onze Jairo heeft dit ook gehad, ik kreeg het advies van de dierenarts om het even goed te reinigen in water met soda, daarna goed droog maken en droog houden! Ik heb toen zo'n speciaal hondenschoentje gehaald, wat ik aan deed als wij naar buiten gingen. Dit voorkomt ook dat ze de wond/scheur steeds opnieuw open halen doordat ze bv over steentjes lopen.
Door Sammie
#386138
Sam heeft in juli hetzelfde aan 3 poten gehad maar dan zo erg dat hij zelfs bijna niet meer kon lopen. Ik heb daarvoor de dierenarts gebeld en het advies gekregen om de plek goed (dik) in te smeren met calendula zalf. Dan een gaasje (geen watten) dubbelvouwen over de lengte van z'n voet (dus van de achterkant van z'n poot naar de voorkant van z'n poot) en dan met verband een stukje zwachtelen zodat dat gaasje goed blijft zitten. En dan echt gaan zwachtelen met van zo'n kleefzwachtel (die hadden ze in allerlei kleuren) waardoor het verband goed op elkaar bleef zitten. Tot slot een babysokje om, absoluut niet met een elastiekje of zo vanwege de bloedsomloop. Omdat het een achterpoot is raad ik je aan om dat kleefverband erg goed en zo hoog mogelijk om te doen omdat het aan de achterpoot moeilijker bleef zitten dan aan de voorpoot. Dit verband moest ik zo 2 dagen laten zitten en dan kijken hoe het eruit zag en hoe het lopen ging. En dan zoveel mogelijk op een zachte ondergrond, zoals gras, laten lopen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, in ieder geval beterschap en succes met 'm!
Door Elise
#386776
Bedankt voor de tips! Het blijft nu vrij goed droog, dus ik doe er even niets aan, maar ik zorg wel dat ze veel op een zachte ondergrond loopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door