Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monique-sem
#382130
sem is een franse bull van bijna 2 jaar. Sinds enkele maanden heeft zij last van jeuk en uitslag. Deze uitslag zit met name onder op haar buik, haar oksels, in de nek. Ze heeft echt jeuk dat zie je, ze schuurt met haar buik over de stoep en schuurt zo al haar tepels kapot.
ook likt ze continu aan haar poten. Hier begon het ook mee. In eerste instantie dacht ik dat het poten likken een gewoonte was en dat het tussen haar oren zat. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd haar af te leiden, hier consequent nee op zeggen, de plantenspuit. Helaas geen effect.

Toen begonnen er op meerdere plekken jeuk en uitslag te komen. Ze heeft dit nog niet haar hele leventje. Durf echter ook niet te zeggen of de klachten kwamen in het voorjaar (pollen???). Want in eerste instantie dacht ik dat gaat wel over. Niet dus.

vorige week heb ik haar in een bad met zeezout gedompeld. En wat bleek Al vrij snel was ze van de jeuk af, likte niet meer aan haar poten. En de uitslag verdween als sneeuw voor de zon. Helaas het was van korte duur. Na een dag of 2 kwam het weer terug. begon eerst weer aan haar poten te likken en sinds gisteren is de uitslag ook weer terug.

Nu ben ik dus aan het dubben, aan het lezen. wat moet ik hier mee. Heb a.s. vrijdag een afspraak met een hom. da. Ik ken niemand die er geweest is dus weet niet of het een goede is. Maar ga even van het positieve uit.

Maar voordat ik allemaal impulsieve acties onderneem wil ik eigenlijk een beetje op de rij hebben wat ik wil gaan doen.

Jullie willen natuurlijk weten wat voor voer ze heeft, ze eet nog steeds brokken, Jarco. Wel vaker vers vlees. Hier wil ik ook op overstappen ben me eerst nog even aan het orienteren. wat is er voor kvv, wat is in de buurt te krijgen etc.

Maar hebben jullie tips? Enig idee in welke richting ik moet denken m.b.t. haar jeuk en uitslag? Welke stappen ik het beste kan ondernemen om erachter te komen wat er aan de hand is, etc, etc.

O,ja ik heb er bewust voor gekozen niet naar een reguliere da te gaan. Ben hier een keer geweest voor jeuk klachten en wilde meteen prednison voorschrijven. Ik weet dat dit een paardemiddel is en ben hier eigenlijk geen voorstander van, ook niet van al die zalven. Ook ken ik veel mensen die al lang aan het kwakkelen zijn met de huidklachten van hun hond en komen er niet achter wat er is. Schaklen over naar het alternatieve cicuit en zijn na een x periode van hun klachten af.
Door monique-sem
#382186
vraagje; als de hond een allergie zou hebben voor voedsel. dan zit het hem vaak in de granen, tenminste dat heb ik begrepen. Is het dan ook beter om voor een soort vers vlees te kiezen waar het percentage granen laag is? En zo ja weten jullie welke soorten dat zijn?
Door Doedels
#382194
monique-sem schreef: vraagje; als de hond een allergie zou hebben voor voedsel. dan zit het hem vaak in de granen, tenminste dat heb ik begrepen. Is het dan ook beter om voor een soort vers vlees te kiezen waar het percentage granen laag is? En zo ja weten jullie welke soorten dat zijn?
Ja, ik zou kiezen voor een kvv dat geen tarwe bevat, maar alleen rijst of zelf samenstellen zonder graan. Een kvv helemaal zonder graan bestaat niet. Geschikt zijn i.i.g. Carnibest en Energique nr.4. Die bevattenb allen rijst.
Verder zou ik zo vaak mogelijk met de hond naar zee gaan of dagelijks badderen met zeezout.
Door Truus
#382195
monique-sem schreef: vraagje; als de hond een allergie zou hebben voor voedsel. dan zit het hem vaak in de granen, tenminste dat heb ik begrepen. Is het dan ook beter om voor een soort vers vlees te kiezen waar het percentage granen laag is? En zo ja weten jullie welke soorten dat zijn?
Ik weet niet waar je het dichtsbijzijnde verkooppunt hebt maar je kunt op Carnibest Eend & Rijst over schakelen. Dat is een hypoallergeen rauw/vers voer. Zie: http://www.carnibest.nl/eend-rijst.htm

Is je hond onlangs geent en hebben ze al eens een huidafkrabsel gedaan?
Laatst gewijzigd door Truus op wo 07 sep 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monique-sem
#382203
Doedels schreef: Verder zou ik zo vaak mogelijk met de hond naar zee gaan of dagelijks badderen met zeezout.
we wonen ongveer 2 uur rijden van de zee vandaan, dus het wordt dan toch wat vaker badderen in zeezout. jij zegt dagelijks maar is dat juist niet slecht?
Door monique-sem
#382208
Truus schreef: Ik weet niet waar je het dichtsbijzijnde verkooppunt hebt maar je kunt op Carnibest Eend & Rijst over schakelen. Dat is een hypoallergeen rauw/vers voer. Zie: http://www.carnibest.nl/eend-rijst.htm

Is je hond onlangs geent en hebben ze al eens een huidafkrabsel gedaan?
ik ben er achter gekomen dat carnibest een verkoper heeft in een dorp dicht in de buurt. ben aan het mailen met hen. zij hebben echter niet eend rijst op voorraad. heb gevraagt of dit besteld kan worden.

Maar wat denken/vinden jullie moet ik ook overstappen naar een speciaal soort kvv, ik weet natuurlijk niet eens of sem last heeft van een voedselallergie.
of gewoon overstappen naar kvv?

Ja toen had ze last van demodex, dat is echter nu over en er is verder niets meer te zien.
Door Doedels
#382210
monique-sem schreef: we wonen ongveer 2 uur rijden van de zee vandaan, dus het wordt dan toch wat vaker badderen in zeezout. jij zegt dagelijks maar is dat juist niet slecht?
Probleemhuiden hebben er vaak baat bij. Je kunt natuurlijk kijken of om de dag of om de twee dagen genoeg is.
Door monique-sem
#382213
Doedels schreef: Probleemhuiden hebben er vaak baat bij. Je kunt natuurlijk kijken of om de dag of om de twee dagen genoeg is.
dat ze hier baat bij had heb ik gezien, maar ik dacht dat het slecht was haar dagelijks te wassen. Het is dus een kwestie van uitziken wat het beste is, waar ze het meeste effect van heeft, dagelijks, om de dag etc etc
Door Truus
#382216
monique-sem schreef: ik ben er achter gekomen dat carnibest een verkoper heeft in een dorp dicht in de buurt. ben aan het mailen met hen. zij hebben echter niet eend rijst op voorraad. heb gevraagt of dit besteld kan worden.

Maar wat denken/vinden jullie moet ik ook overstappen naar een speciaal soort kvv, ik weet natuurlijk niet eens of sem last heeft van een voedselallergie.
of gewoon overstappen naar kvv?

Ja toen had ze last van demodex, dat is echter nu over en er is verder niets meer te zien.
Ik zou absoluut over gaan op de Carnibest, vaak is het probleem dan opgelost.
In brokken zitten zoveel kleur,geur en smaakstoffen en heel veel koolhydraten . Het is echt ongezonde voeding.Veel honden zijn echt opgeknapt na het geven van rauw versvlees!

Om meer te kunnen lezen over versvlees klik hier....
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Over zelf samenstellen klik hier..
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Veel succes en vraag wat je nog wilt weten hoor.
Door Doedels
#382217
monique-sem schreef: dat ze hier baat bij had heb ik gezien, maar ik dacht dat het slecht was haar dagelijks te wassen. Het is dus een kwestie van uitziken wat het beste is, waar ze het meeste effect van heeft, dagelijks, om de dag etc etc
Dagelijks wassen met shampoo is niet bevorderlijk, spoelen met zeezout is niet slecht mits je de oplossing niet te sterk maakt.
Door monique-sem
#382232
Doedels schreef: Dagelijks wassen met shampoo is niet bevorderlijk, spoelen met zeezout is niet slecht mits je de oplossing niet te sterk maakt.
oke bedankt had het ook over wassen met zeezout. omdat het met shampoo slecht is dacht ik er ook zo over met zee zout
Door monique-sem
#382235
Truus schreef: Ik zou absoluut over gaan op de Carnibest, vaak is het probleem dan opgelost.
In brokken zitten zoveel kleur,geur en smaakstoffen en heel veel koolhydraten . Het is echt ongezonde voeding.Veel honden zijn echt opgeknapt na het geven van rauw versvlees!

Om meer te kunnen lezen over versvlees klik hier....
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Over zelf samenstellen klik hier..
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Veel succes en vraag wat je nog wilt weten hoor.

maar dat hoeft dus niet perse de eend versie te zijn?
Door Truus
#382237
monique-sem schreef: maar dat hoeft dus niet perse de eend versie te zijn?
Er zijn verschillende versie's . Je zou met lams/rijst kunnen beginnen en eens kijken hoe dit gaat. Ook zou je even naar Carnibest kunnen bellen voor meer informatie...E-mail: [email protected]
Telefoon: 0341-460330 of 0341-417260
Zij geeft goed advies.
Brokken de kliko in doen of aan een asyl geven maar niet meer geven. Je moet wel een vriezertje hebben en hoe meer je inkoopt, des te goedkoper het is.
Daarna zou je je rustig kunnen verdiepen in het barfen.
Door monique-sem
#382354
ik heb gemaild met de dichtbijzijnde leverancier van CB bij ons in de buurt. eend en actief zijn niet voorradig. Zij adviseren de light versie omdat sem toch het grootste gedeelte aan de brokken heeft gezeten. wat vinden jullie hiervan? Ik heb er nooit na gekeken wanneer zij kvv kreeg. Kocht wat ik toevallig tegen kwam, rodi, smuldier, duck etc. Sem heeft hier nooit diarree of iets van gehad. Maar wat vinden jullie? Ik heb nu wel besloten te beginnen met CB. Ik lees hier veel goede verhalen over, ik moet alleen even bellen wanneer ik kan komen, dat gaat namelijk op afspraak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door