Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#385328
Fijn dat vandaag alles achter de rug is Jol.
Nou nog 1 keertje en dan is alles zoals 't wezen moet!
En dan is er 'n Perfect Pim!!!
:-* :-* :-* for je kleine ventje!
Door Yari
#385379
Oké, goed te horen dat het bij 1 oog gebleven is!
Nog effies uitzitten tot 11 oktober en dan is ie er als het goed is volkomen vanaf!!
We blijven duimen hier hoor!!! ;)
Door Jolly
#385437
:o :-[ :-\ Oepsie, heb hem net gezalfd, eerst gevecht met zalfje geleverd, om hem open te krijgen. Vervolgens Pim zijn dikke flostouw ff afpakken (daar loopt hij de godsganselijke dag mee te zeulen en het liefste laat hij hem dan op je tenen vallen :o) en toen kneep ik echt maar heel erg zachtjes hoor, om de zalf in zijn oogie te doen, kwam er toch een dikke bel uit.
Ach Pim is voor vandaag meteen klaar 8)
Meteen weer flossie gegeven en nu is hij mee naar bedrijf
Laatst gewijzigd door Jolly op di 13 sep 2005, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#385461
Truus schreef: Als je zo doorgaat is de tube zo leeg. Valt niet mee he Jol.
ach gelukkig is ht niet zo minizalfje als die ander die wel ff 9 euri p.s koste, wat dit zalfje doet, weet ik niet.

Maar ik weet nu wel dat de Cafoogzalf antibiotica bevat/is, want toen ik, nadat zij verteld had dat hij 3-4 x daags gezalfd mocht worden, vroeg kan dat met caf, zei zij dat ze daar niet zo happig op was, omdat ik dan steeds antiobiotica zat te smeren :o
Door Jolly
#391821
Vandaag hadden we Labrador Clubmatch en ik verwachtte toch eigenlijk wel dat de keurmeester iets zou zien of zou zeggen omtrent zijn oog.

Maar helemaal niets, ben ik toch wel blij om want daar was ik toch een beetje gespannen voor.

Nog een goeie 2 weken en dan is het operatie dag.
Door Erna
#392016
Lupa schreef: mishin wel gezien, maar wat zou de reden zijn om dat op zijn rapport te zetten?
Tis een afwijking en dat hoort niet. Dus dat zou de reden kunnen zijn om in het rapport te zetten. Bij een keuring gaat het erom de honden te toetsen aan de rasstandaard en iedere afwijking die gezien wordt mag in het rapport vermeld worden.
Door geer
#392022
Lupa schreef: maar niet bij een pup keuring.
ik snap het wel, maar heb weinig keren mee gemaakt dat een keurmeester iets negatiefs over een pup schrijft.
Maar...als je nou een pup 'onder je hamer' krijgt die gewoon neverdenooitniet rasconform gaat worden, of in ieder geval, waarvan je weet dat het qua show nooit iets wordt... Zeg je dat dan niet als keurmeester? (niet dat dat in het geval van Dermoid zo is, want dat kan je weghalen)
Door Erna
#392026
Lupa schreef: maar niet bij een pup keuring.
ik snap het wel, maar heb weinig keren mee gemaakt dat een keurmeester iets negatiefs over een pup schrijft.
Wat ik heb begrepen is het gewoon een labrador keuring geweest met een puppyklasse. Over het algemeen wordt er idd weinig negatiefs geschreven of wordt het mooi omschreven zodat het niet zo hard klinkt. Maar in het geval van een afwijking mag een keurmeester dat van mij opschrijven als ie het ziet. Waarom niet? Het zit er toch?
Door Erna
#392030
geer schreef: Maar...als je nou een pup 'onder je hamer' krijgt die gewoon neverdenooitniet rasconform gaat worden, of in ieder geval, waarvan je weet dat het qua show nooit iets wordt... Zeg je dat dan niet als keurmeester? (niet dat dat in het geval van Dermoid zo is, want dat kan je weghalen)
Ook in het geval van afwijkingen die weggehaald kunnen worden mag het van mij in het keurrapport staan. De hond heeft de afwijking nu eenmaal en door het weghalen is het wel verdwenen maar het zat er wel.
Door Erna
#392033
Lupa schreef: kijk als je met een monstertje aankomt is het wat anders,maar zelf dan.
mijn ervaring is dat bij puppies altijd positief zijn, en ik zou het niet anders willen want als je meteen te horen krijgt wat aan je hond mankeert kom je niet meer terug.
het shrikt mensen af, en een keurmeester weet echt wie voor het eerst showt en wie niet,en daar houden ze rek mee.
ik heb een keer meegemaakt(niet zelf) dat er een puppie geshouwd werd die echt alles mis was aan bouw, het rapport was kort!
prachtige hondje jammer dat het geen reu is
Tuurlijk wordt er rekening gehouden met het feit dat het pups zijn. Dat is ook niet meer dan normaal. Maar ik als eigenaar zou me toch mooi in mijn zak gescheten voelen als ik een prachtig rapport zou krijgen waar niets van klopt. Ik betaal om een juist rapport te krijgen.

Je kunt als keurmeester minder goede dingen heel mooi en goed omschrijven zonder te liegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door