Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#380048
Cailin eet nu sinds een paar dagen Energique en heeft beduidend betere ontlasting. Het is mooi stevig alleen de kleur...het heeeeel donkerbruin, soms gewoon zwart, is dit normaal?? Ik moet er wel bijzeggen, we zijn met de tuin bezig en het is ene dikke bende en ze is gek op schors, zand , takjes enz enz, kan dit er ook mee te maken hebben???
Door Lizzy
#380053
Bianca_Cailin schreef: Cailin eet nu sinds een paar dagen Energique en heeft beduidend betere ontlasting. Het is mooi stevig alleen de kleur...het heeeeel donkerbruin, soms gewoon zwart, is dit normaal?? Ik moet er wel bijzeggen, we zijn met de tuin bezig en het is ene dikke bende en ze is gek op schors, zand , takjes enz enz, kan dit er ook mee te maken hebben???
Heel donkerbruin tot zwart is wel normaal, zeker wanneer je net bent overgeschakeld. Eventueel kan pikzwarte ontlasting duiden op een bloeding in maag/begin darm. Maar in jouw geval zou ik daar zeker niet vanuit gaan te meer daar de ontlasting verder erg goed is. Het is wel iets om in de gaten te houden en desnoods even de ontlasting ontleden (zwarte ontlasting wil aan de binnenkant nog wel eens iets lichter zijn en dan is het ook de voeding.
Door Ineke
#380054
Tja, wat is normaal ?

Mufasa heeft weinig dikke, droge, bijna zwarte ontlasting. Hij poept denk ik net zoveel als een Yorkshire op brokken ;D (2-3x per dag)
Bas lichtere en smeuigere ontlasting.

Ze eten beiden hetzelfde: 80% kvv (Bibi/AHV/pens/kip)
Door Truus
#380060
Hier hebben ze ook donkere kleine compacte poepjes, is heel normaal en niet te vergelijken met die brokkendrollen hoor. Wees er maar blij mee, een zakje heb je bijna niet nodig ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door