Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#380012
barfje schreef: Wat zijn dat toch vreemde verhalen van bejaarde honden die ineens drachtig blijken te zijn? En maar laten komen die puppies. Sorrie, maar ik vind dit echt niet normaal. De redenatie van die DA is ook niet echt zuiver. Puppies leeghalen is een te groot risico, maar de hond laten bevallen niet (neenee, als het fout gaat, levert het iig wat puppies op). Ten koste van de moeder. Excuus, maar ik walg van dit soort verhalen.
Mijn mening; aborteren en gelijk de baarmoeder eruit voordat het gaat ontsteken.
Arm arm diertje.
Desalniettemin veel sterkte, want je zal het nodig hebben de komende tijd.
huh? waar staat dat???
Het is niet echt netjes om iemand woorden in de mond te gaan leggen.

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk (liever vandaag dan morgen!) een andere dierenarts opzoeken (en niet alleen voor dit voorval trouwens) en deze het geval voorleggen. Liefst eentje die inderdaad met gasnarcose werkt (veel beter doseerbaar). En inslapen zou voor mij absoluut geen optie zijn.
#380119
irmavgog schreef:
... ik ken ook nog een verhaal van een zeer oude teef, ( in de tijd dat ik geen honden had, en dus in een ver verleden- dus ook er niets van wist, NEE het was niet mijn hond, maar deze hond kreeg ook op 10 jaar haar eerste nest, 4 pups.. eentje opgegeten.. was niet goed die pup.
10 of 12 jaar is een wereld van verschil. En waarschijnlijk kon Winnie gewoon lopen en heeft deze bejaarde teef problemen daarmee.
#380124
Lupa schreef: maar ik zou toch graag willen weten of deze da echt niet wist van het bestaan van deze middel of heb ik het verkeerd begrepen?
Waarschijnlijk zal hij het bestaan wel weten, maar dan weet hij ook dat er ondanks veel morningafterspuiten nog erg veel pups geboren worden. De teef wordt er in de regel doodziek van en de half van de tijd ligt er gewoon na 9 weken een nest. Misschien dat hij gehoopt had dat de teef niet opgenomen zou hebben, maar dan had ik toch meteen voorgesteld om na een positieve echo de teef direct leeg te halen.
#380201
chooky schreef: huh? waar staat dat???
Het is niet echt netjes om iemand woorden in de mond te gaan leggen.
Vertel mij hoe ik dit verhaal dan anders moet interpreteren? Het is niet echt netjes, niet te noemen schandalig deze ongezonde oude hond met drachtschap rond te laten lopen met alle gevolgen van dien. ???
#380217
barfje schreef: Vertel mij hoe ik dit verhaal dan anders moet interpreteren? Het is niet echt netjes, niet te noemen schandalig deze ongezonde oude hond met drachtschap rond te laten lopen met alle gevolgen van dien. ???
Heel veel mensen varen blind op wat de dierenarts zegt.
Als de dierenarts dus zegt dat leeghalen teveel risico met zich meebrengt....
Heb je niet gelezen dan dat ze overwogen hebben om de teef dan maar te laten inslapen? Lijkt me niet echt een geval van winstbejag dan. LIjkt me eerder een wanhoopsgedachte in eeen poging om de teef verder lijden te besparen nu de dierenarts haar niet wil helpen, al zou ik dan eerder een andere dierenarts zoeken.
#380376
Volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn om een abortus op te wekken. Is ook niet gering en een behoorlijke aanslag op het lichaam maar minder dan een operatie. Moet je wel snel zijn. En er is een verhoogd risico op baarmoederontsteking achteraf.
#380441
Hitam schreef: Volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn om een abortus op te wekken. Is ook niet gering en een behoorlijke aanslag op het lichaam maar minder dan een operatie. Moet je wel snel zijn. En er is een verhoogd risico op baarmoederontsteking achteraf.
Als de gezondheid van een teef in het geding komt, is het ALTIJD mogelijk om een drachtschap te aborteren. Deze oude teef die nooit eerder gebaard heeft loopt behoorlijk groot risico; van vernauwde bekkendoorgang tot het niet kunnen lacteren. Alles wat aan ellende daartussen zit laat ik nog maar achterwege.
Dan vraag ik mij nog steeds af; waarom doen die mensen niks voor dat arme teefje??? :-X
#380549
Lupa schreef: maar ik zou toch graag willen weten of deze da echt niet wist van het bestaan van deze middel of heb ik het verkeerd begrepen?
De DA wist wel van dit middel, maar achtte het risico ook van deze morning after te groot.
#380554
Het idee om de hond te laten inslapen hebben ze volgens mij voorzichtig naast hen neergelegd. Hun plan is om een andere DA te zoeken die gelinkt is aan een dierenkliniek om verdere begeleiding. Ik zou hen morgen graag de telefoonnummers geven van enkele klinieken in het Antwerpse en zal aandringen op een snelle afspraak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door