Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#372766
Ik ben nu anderhalve week vlees aan het voeren met Vit C, appelazijn en cranberry, maar het is tot nu toe alleen nog maar gestegen.
Shanden begon met 6,5/7 Ph waarde en heeft nu Ph 7,5.
Ik kom ook niet lager dan dat....
Ik heb best geduld hoor maar het enige waar ik zo bang voor ben is dat die struviet wel wegmoet anders krijgt hij problemen straks, en met PH7,5 komt hij er niet vanaf....
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 20 aug 2005, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#372769
Hoeveel vitamine C en cranberry en appelazijn geef je hem nu? (op zich kan de dosis misschien nog verhoogd worden maar als er een bacterie in zit heb je dikke kans dat je kunt verzuren wat je wilt; de pH waarde zal niet omlaag gaan en het struviet zal niet verdwijnen).
Door Daisy75
#372776
Lizzy schreef: Hoeveel vitamine C en cranberry en appelazijn geef je hem nu? (op zich kan de dosis misschien nog verhoogd worden maar als er een bacterie in zit heb je dikke kans dat je kunt verzuren wat je wilt; de pH waarde zal niet omlaag gaan en het struviet zal niet verdwijnen).
Ja Lizzy dat weet ik wel, maar ik heb dat nog niet gedaan omdat tannetje zei dat we nog wel even konden proberen zo als hij geen last had.
En omdat zij pas 29e terug is , maar ik ga van de week wel naar mijn dierenarts hoor want ben het zat.

Ik geef 2x 2 theelepels perdag aan appelazijn, 1500Mg VitamineC en 1 tablet Cranberry(wij mogen er 3 dus lijkt mij voldoende 1 voor hem).
IK zie het nut er idd ook niet van in om meer te geven want moet gewoon die kweek doen.
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 20 aug 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#372778
KayleighShanden schreef: Ja Lizzy dat weet ik wel, maar ik heb dat nog niet gedaan omdat tannetje zei dat we nog wel even konden proberen zo als hij geen last had.
En omdat zij pas 29e terug is , maar ik ga van de week wel naar mijn dierenarts hoor want ben het zat.
Ja, maar heeft hij er ineens last van dan? Zo niet: waarom wacht je dan niet tot de 29ste? Waarom ga je niet gewoon door tot de 29ste met waar je mee bezig bent? Waarom raak je nou zo in paniek? Een pH waarde van 7,5 is niet in orde maar is ook niet dodelijk hoor!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 20 aug 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#372780
Overigens, om je niet de verkeerde ideeen te geven: je bent natuurlijk helemaal vrij om toch naar je eigen DA te gaan en om een kweek van de urine te vragen! Alleen maak je het jezelf (vind ik) zo moeilijk als je naar meerdere mensen tegelijkertijd luistert maar niemands advies op durft te volgen...
Door Daisy75
#372798
Lizzy schreef: Overigens, om je niet de verkeerde ideeen te geven: je bent natuurlijk helemaal vrij om toch naar je eigen DA te gaan en om een kweek van de urine te vragen! Alleen maak je het jezelf (vind ik) zo moeilijk als je naar meerdere mensen tegelijkertijd luistert maar niemands advies op durft te volgen...
Niet op durven volgen??
Ik doe toch precies wat me hier verteld is?
Ik ben zomaar overgegaan van brok op vlees, ik ben begonnen met vitC, cranberry en appelazijn, en ik wil een kweek laten doen....wat neem ik nu niet aan dan als ik vragen mag??
Begrijp me niet verkeerd maar ik dacht toch dat ik nu doe wat ik hier allemaal lees en mee krijg??

Tannetje heeft zelf gezegd dat ze ook het idee heeft dat de Ph niet zal zakken, dus dan moet er toch een kweek gedaan worden??
Sorry hoor ik begrijp even niet wat ik verkeerd doe hier.
Door Lizzy
#372811
KayleighShanden schreef: Niet op durven volgen??
Ik doe toch precies wat me hier verteld is?
Ik ben zomaar overgegaan van brok op vlees, ik ben begonnen met vitC, cranberry en appelazijn, en ik wil een kweek laten doen....wat neem ik nu niet aan dan als ik vragen mag??
Begrijp me niet verkeerd maar ik dacht toch dat ik nu doe wat ik hier allemaal lees en mee krijg??

Tannetje heeft zelf gezegd dat ze ook het idee heeft dat de Ph niet zal zakken, dus dan moet er toch een kweek gedaan worden??
Sorry hoor ik begrijp even niet wat ik verkeerd doe hier.
Je doet niks verkeerd. Zo bedoel ik het niet.

Maar je hebt Tannetje om advies gevraagd. Zij heeft jou ook gezegd dat de pH waarde mogelijk niet gaat dalen omdat ook zij vermoed dat er bacterieen in het spel kunnen zijn (dat is nu meerdere keren gesuggereerd door meerdere mensen). Tannetje heeft je ook aangeraden om een kweek van de urine te laten maken (ook dat is door meerdere mensen gesuggereerd) en ze zegt daarbij dat je, als hij nergens last van heeft, kunt wachten tot de 29ste (want eerder gaf je in een topic aan dat je persee niet naar je DA wilde maar dat je naar Tannetje wilde).

Nu open je vandaag een nieuw topic waaruit ik opmaak (misschien volstrekt onterecht) dat je aardig gestesst bent dat de pH waarde niet is gedaald. Maar dit is toch eigenlijk al een paar keer aangegeven dat dat zou kunnen gebeuren? En je wilde eerst persee naar Tannetje? Maar nu wil je niet wachten tot de 29ste....

Dus tja, het is echt niet rot bedoeld hoor, maar ik kan jou op niet zo goed volgen en dat bedoelde ik met "je maakt het jezelf zo moeilijk". Volgens mij ben je erg onzeker en durf je eigenlijk dit nu ingeslagen pad niet verder te bewandelen. En ik snap dat allemaal best wel, maar misschien moet je voor jezelf rust in de tent zien te vinden door een duidelijke keuze te maken.

Je zou kunnen kiezen om te stoppen met het meten van de pH waarde. Want volgens mij is vrij duidelijk dat deze niet gaat dalen. Je kunt wachten tot je naar Tannetje kunt, neemt urine mee en laat dit op kweek zetten en wacht de behandeling van Tannetje af (en in te tussentijd blijf je op versvlees + supplementen).

Je kunt ook kiezen om terug te gaan naar je eigen DA en een kweek af te dwingen. Natuurlijk zal hij beginnen over dieet-brokken (en dat pad wilde je eigenlijk ook niet lopen neem ik aan, anders was je niet op Barfplaats gekomen met de vraag hoe je dit anders aan kon pakken). En daar kun je nu twee dingen mee doen: je gaat weer dieet-brokken geven of je doet het niet en wacht de uitslag van de kweek af.

Volgens mij zijn dit ongeveer de opties wel waaruit je kunt kiezen. En mij lijkt (maar misschien zie ik het verkeerd) dat je zelf meer rust vindt als je zelf kiest en daar ook voor gaat.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 20 aug 2005, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#372829
Lizzy schreef: Je doet niks verkeerd. Zo bedoel ik het niet.

Maar je hebt Tannetje om advies gevraagd. Zij heeft jou ook gezegd dat de pH waarde mogelijk niet gaat dalen omdat ook zij vermoed dat er bacterieen in het spel kunnen zijn (dat is nu meerdere keren gesuggereerd door meerdere mensen). Tannetje heeft je ook aangeraden om een kweek van de urine te laten maken (ook dat is door meerdere mensen gesuggereerd) en ze zegt daarbij dat je, als hij nergens last van heeft, kunt wachten tot de 29ste (want eerder gaf je in een topic aan dat je persee niet naar je DA wilde maar dat je naar Tannetje wilde).

Nu open je vandaag een nieuw topic waaruit ik opmaak (misschien volstrekt onterecht) dat je aardig gestesst bent dat de pH waarde niet is gedaald. Maar dit is toch eigenlijk al een paar keer aangegeven dat dat zou kunnen gebeuren? En je wilde eerst persee naar Tannetje? Maar nu wil je niet wachten tot de 29ste....

Dus tja, het is echt niet rot bedoeld hoor, maar ik kan jou op niet zo goed volgen en dat bedoelde ik met "je maakt het jezelf zo moeilijk". Volgens mij ben je erg onzeker en durf je eigenlijk dit nu ingeslagen pad niet verder te bewandelen. En ik snap dat allemaal best wel, maar misschien moet je voor jezelf rust in de tent zien te vinden door een duidelijke keuze te maken.

Je zou kunnen kiezen om te stoppen met het meten van de pH waarde. Want volgens mij is vrij duidelijk dat deze niet gaat dalen. Je kunt wachten tot je naar Tannetje kunt, neemt urine mee en laat dit op kweek zetten en wacht de behandeling van Tannetje af (en in te tussentijd blijf je op versvlees + supplementen).

Je kunt ook kiezen om terug te gaan naar je eigen DA en een kweek af te dwingen. Natuurlijk zal hij beginnen over dieet-brokken (en dat pad wilde je eigenlijk ook niet lopen neem ik aan, anders was je niet op Barfplaats gekomen met de vraag hoe je dit anders aan kon pakken). En daar kun je nu twee dingen mee doen: je gaat weer dieet-brokken geven of je doet het niet en wacht de uitslag van de kweek af.

Volgens mij zijn dit ongeveer de opties wel waaruit je kunt kiezen. En mij lijkt (maar misschien zie ik het verkeerd) dat je zelf meer rust vindt als je zelf kiest en daar ook voor gaat.
Oke onzeker ben ik absoluut niet maar als het iets vreems betreft waarmee ik mijn hond of dier zou kunnen schaden ben ik absoluut uiterst voorzichtig!
Dat ik persee naar tannetje wil is verkeerd over gekomen, want ik heb gezegd dat omdat ik denk dat mijn dierenarts er weinig over weet in dit geval het misschien beter is dat ik naar tannetje ga, omdat zij wel weet waar ze het over heeft.
Ik HEB mijn beslissing allang genomen toen ik besloot naar jullie te luisteren en op vlees over te gaan, waar ik ook absoluut niet meer afstap, want de ontlasting van mijn honden is nog nooit zo top geweest en ze zijn er gek op.
Dat ik nu zeg anders ga ik wel naar mijn eigen arts is omdat ik van dat gedoe af wil zijn wat betreft die bacterieen en omdat jullie idd aandringen op een bacteriekweek, wat ik absoluut serieus en wat ik dus absoluut wil doen.
Ik dacht misschien makkelijkernaar tannetje vanwege de ervaring tussen haar en struviet en versvlees, maar omdat ze van de week in een PB zei dat ze niet denkt dat het naar beneden zal gaan kon ik 2 dingen doen zei ze, wachten tot ze terug is en even doorgaan want dat kon waarschijnlijk geen kwaad zolang shanden er geen last van heeft, of naar mijn eigen arts.
Daarom zeg ik dan ga ik wel naar me eigen arts om van alles af te zijn...
Dat ik gestressed overkom kan maar ben ik niet, maar vergeet niet dat het voor iemand die geen ervaring met dit heeft en met vlees, die dus van een forum zo alles aanneemt van vreemde mensen het best wel even slikken is om dit allemaal te doorstaan.
Ik ben hier gekomen heb 2 dagen gelezen en heb meteen gedaan wat jullie zeiden, dus dan heb ik toch besloten en DURF ik het gerust aan.
Ik hou jullie alleen op de hoogte van hoe en wat......en wil het beste voor mijn hond NO MATTER WHAT!
Dat is alles.
Door Lizzy
#372878
KayleighShanden schreef: Oke onzeker ben ik absoluut niet maar als het iets vreems betreft waarmee ik mijn hond of dier zou kunnen schaden ben ik absoluut uiterst voorzichtig!
Dat ik persee naar tannetje wil is verkeerd over gekomen, want ik heb gezegd dat omdat ik denk dat mijn dierenarts er weinig over weet in dit geval het misschien beter is dat ik naar tannetje ga, omdat zij wel weet waar ze het over heeft.
Ik HEB mijn beslissing allang genomen toen ik besloot naar jullie te luisteren en op vlees over te gaan, waar ik ook absoluut niet meer afstap, want de ontlasting van mijn honden is nog nooit zo top geweest en ze zijn er gek op.
Dat ik nu zeg anders ga ik wel naar mijn eigen arts is omdat ik van dat gedoe af wil zijn wat betreft die bacterieen en omdat jullie idd aandringen op een bacteriekweek, wat ik absoluut serieus en wat ik dus absoluut wil doen.
Ik dacht misschien makkelijkernaar tannetje vanwege de ervaring tussen haar en struviet en versvlees, maar omdat ze van de week in een PB zei dat ze niet denkt dat het naar beneden zal gaan kon ik 2 dingen doen zei ze, wachten tot ze terug is en even doorgaan want dat kon waarschijnlijk geen kwaad zolang shanden er geen last van heeft, of naar mijn eigen arts.
Daarom zeg ik dan ga ik wel naar me eigen arts om van alles af te zijn...
Dat ik gestressed overkom kan maar ben ik niet, maar vergeet niet dat het voor iemand die geen ervaring met dit heeft en met vlees, die dus van een forum zo alles aanneemt van vreemde mensen het best wel even slikken is om dit allemaal te doorstaan.
Ik ben hier gekomen heb 2 dagen gelezen en heb meteen gedaan wat jullie zeiden, dus dan heb ik toch besloten en DURF ik het gerust aan.
Ik hou jullie alleen op de hoogte van hoe en wat......en wil het beste voor mijn hond NO MATTER WHAT!
Dat is alles.
Aha, ja OK. Ik snap het. Het valt ook niet mee inderdaad, om van dieet brokken over te stappen naar verse voeding. Een totaal andere manier van voeren. En ik snap ook wel dat je de boel zo snel mogelijk onder controle wilt hebben. En daarom is de stap om een kweek van de urine te laten maken een hele goeie! En als je dat snel bij je eigen DA kunt doen: des te beter! Ik kreeg de indruk dat je een beetje in paniek aan het raken was/de moed aan het verliezen was, terwijl ik het zelf niet echt abnormaal vind dat de pH waarde niet zakt... Mijn excuses daarvoor. Maar goed, ik denk dat je lekker door moet gaan met waar je mee bezig bent (je doet het allemaal prima!) en moet wachten op de uitslag van de kweek.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 20 aug 2005, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door