Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#371190
Sterkte met het nemen van een beslissing Amber... Max heeft al zoveel moeten doorstaan. Maar aan de andere kant, als je er nu achter kan komen wat hem naast zijn slechte lever en epilepsie mankeert en stel daar is een eenvoudige oplossing voor.... :-\.
Moeilijk hoor... doe wat je gevoel je ingeeft en kijk naar Max, veel sterkte en knuffels voor Max :-* :-* :-*
Door Femke
#371202
kan het niet zo zijn dat alle problemen met Max met elkaar te maken hebben? En misschien als je het ene kunt oplossen, de rest ook minder wordt of misschien zelfs over gaat?
Door Doedels
#371330
Danielle, wat een moeilijke tijd maak je door. Ik kan me voorstellen hoe hopeloos je je voelt. Ik vind het heel sterk dat je vóór alles aan het welzijn van Max denkt. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Wij proberen mee te denken en je nieuwe inzichten te geven. Maar je kiest uiteindelijk wat het beste is voor je zelf en voor Max. Ik wens je veel wijsheid.
Door Malamute
#371533
Amber
Ik heb hier verleden jaar ook te maken gehad met Giardia, dit is behoorlijk lastig hoor. Weet je dat er soms meerdere malen mestonderzoek moet zijn alvorens ze Giardia kunnen vaststellen. Ik had 3 pups bij en bij eentje hadden ze het gevonden, de andere twee toonden niks maar hadden het wel. Ik hoop echt voor je dat Giardia hier de grote boosdoener is, want dat is inderdaad op te lossen mits behandeling. Ik behandel nu preventief mijn hele bende, knock on wood, maar momenteel hebben ze er geen last meer van maar het is moeilijk uit te roeien. Weet je dat dit eencellig wezentje tot één jaar kan overleven ?
Nicole
Gebruikersavatar
Door Binno
#371577
Pfff, het is ook niet niks hee wat Max allemaal te verwerken krijgt. :-\
Sterkte alleszins, we duimen voor jullie. En geef Max ook maar van ons een dikke knuffel! :-*
Door amber13
#371586
Vandaag lijkt Max toch weer verder opgeknapt, hij huppelt weer vrolijk rond buiten. Binnen slaapt hij wel bijna de hele tijd, z'n eetlust is prima en hij poept prima, mooi vast. Als ik hem vandaag weer zo zie, voel ik me bijna schuldig tegenover hem en schaam ik me, hij knokt keihard om beter te worden en wij zijn zo laf om er over te denken of het zo wel verder kan. Wanneer ik jullie dan nog weer zo over die Giardia hoor krijg ik toch wel weer een beetje hoop, zal het dan toch misschien dát zijn? Kunnen honden hiervan ook problemen in de keel krijgen, want dat heeft Max dus ook lijkt het volgens de da op.? Toen we de uitslag van het mestonderzoek kregen, werd er verteld dat erg geen enkele bacterie, parasiet, schimmel, worm etc. was gevonden, en ik las dat Giardia een eencellige parasiet is, dus hadden ze die dan niet moeten zien? Straks moet ik de da nog even bellen over hoe Max zich nu voelt, en dan zal ik hem toch nog eens voorleggen of het dit niet kan zijn, wat die röntgenfoto's er mee te maken hebben, vraag ik dan ook gelijk. Is Giardia trouwens ook in het bloed te ontdekken?
Door Lizzy
#371588
amber13 schreef: Vandaag lijkt Max toch weer verder opgeknapt, hij huppelt weer vrolijk rond buiten. Binnen slaapt hij wel bijna de hele tijd, z'n eetlust is prima en hij poept prima, mooi vast. Als ik hem vandaag weer zo zie, voel ik me bijna schuldig tegenover hem en schaam ik me, hij knokt keihard om beter te worden en wij zijn zo laf om er over te denken of het zo wel verder kan. Wanneer ik jullie dan nog weer zo over die Giardia hoor krijg ik toch wel weer een beetje hoop, zal het dan toch misschien dát zijn? Kunnen honden hiervan ook problemen in de keel krijgen, want dat heeft Max dus ook lijkt het volgens de da op.? Toen we de uitslag van het mestonderzoek kregen, werd er verteld dat erg geen enkele bacterie, parasiet, schimmel, worm etc. was gevonden, en ik las dat Giardia een eencellige parasiet is, dus hadden ze die dan niet moeten zien? Straks moet ik de da nog even bellen over hoe Max zich nu voelt, en dan zal ik hem toch nog eens voorleggen of het dit niet kan zijn, wat die röntgenfoto's er mee te maken hebben, vraag ik dan ook gelijk. Is Giardia trouwens ook in het bloed te ontdekken?
Je hoeft je niet schuldig te voelen! In tegendeel zelfs. Je doet alles voor Max en je zou hem zelfs laten gaan als het niet anders kan! Dat is alleen maar een daad van liefde en je zegt nu zelf dat je zover nog niet bent. Maar je houdt dit wel in je achterhoofd en ik denk dat dit alleen maar goed is als je hond zo ziek is als Max. Nu hij vecht kun jij ook weer vechten natuurlijk, dus:

Giardia:
Zie wat Danielle daarover geschreven heeft:

er zijn 2 testen die giardi maar kunnen aantonen:

1)Een test met mestonderzoek, die de meeste dierenartsen niet hebben omdat die vrij duur is.
2)Een onderzoek met microscoop, wat ook niet alle dierenartsen hebben en zelf doen. veel sturen het door naar utrecht.

Laat de mest dus doorsturen naar Utrecht voor een speciaal Giardia! Wees mondig EN eigenwijs! Beter 1 test teveel als te weinig. Giardia is dus NIET in het bloed te ontdekken. Helaas kan ik je geen antwoord geven op de vraag of hij problemen in zijn keel hiervan kan krijgen. Maar misschien is er sowieso wel een gastroendoscopie nodig....
Door danielle1980
#371590
tja ben geen dierenarts, maar denk dat de link foto's en longen komt omdat giardia een longworm is.
(of denk ik nu verkeerd)
alleen kun je zo'n ienemiene beestje dus niet zien op een foto.
dus niet zo heeel slim, of het moet een misverstand zijn, hoop ik dan maar, anders zocht ik een andere da.

als jou hond al lang giardia heeft en hij heeft natuurlijk ook epelepsie en iets aan zn lever.
meerdere ab kuren neem ik aan,
dan moet zn immuumsysteem wel heel erg slecht zijn nu.
dan zou dus alles kunnen. :(
Door amber13
#371594
Hmm... heb net dus even de dierenkliniek gebeld en met een assistente gepraat, maar die heeft de uitslagen van Max z'n mestonderzoek nog even bekeken en daar staat op dat hij op Giardia is getest en dat er niks is gevonden, dus dat kan het dan ook al niet zijn. Sh*t man, krijg je net weer een piepkleinbeetje hoop............
Zonet heb ik nog even met m'n man overlegd en we hebben nu maar besloten dat we hem nog niet nú laten gaan, dat kunnen we gewoon niét, niet nu hij weer gewoon rondloopt buiten, dan heb je toch het gevoel dat je een "gezonde" hond heenbrengt. Maar als Max nu weer ineens erg ziek wordt of dat we merken dat hij echt pijn heeft en geen plezier meer, dan proberen we hem niet meer op te lappen en te onderzoeken, maar dan laten we hem gaan. We genieten en verwennen hem nu gewoon extra, met in ons achterhoofd dat het afscheid elk moment kan komen. Hopen dat het nu echte even een poos goed blijft gaan.......(ik durf het bijna al niet meer op te schrijven)
Door *wendy*
#371598
Alles doorgelezen en ik heb het gevoel dat je laatste berichtje een "goede beslissing" is.
Geniet ervan en als het moment daar is sterk zijn, hoe moeilijk ook.

Ik heb een teef op 6 jarige leeftijd in laten slapen wegens artrose.........iets heel anders, maar toch.........we zaten 2 keer per maand bij de DA en iedere keer ging het weer beter en dachten we : zo kunnen we weer verder.........maar als je dan na een half jaar iedere keer weer na te moeten denken.......is het dit waard ??? het besluit genomen heeft komt er rust..........wij hebben toen hetzelfde gedaan als jij nu wilt gaan doen..........de laatste "goede" periode zo leuk gemaakt als kon en toen de slechte periode kwam haar in laten slapen.

In ieder geval sterkte en geniet ervan.
Door Jojo
#371669
Pfft, jeetje zeg wat moet dit verschrikkelijk moeilijk voor jullie zijn. Beslissen over leven of dood is eigenlijks zo iets onmenselijks...........
Als ik het goed heb wonen jullie toch in Assen?!?!
Dan heb ik toch nog het advies voor je om eens contact op te nemen met Diana Gooijer. Zij heeft in Assen een praktijk voor bioresonantietherapie en ik kan niet anders als zeggen dat ik daar zeer goede ervaringen mee heb. Zij kan echt zoveel vinden in het lichaam wat een gewone da niet zo kan, het zou me niets verbazen als zij een evt. giardia besmetting wel kan vinden. Je kunt haar gewoon eens bellen en je verhaal doen en dan alsnog besluiten eens een afspraak te maken of niet. Al was het het laatste dat je probeert.............
Door amber13
#371684
Bedankt voor de tip Jojo, wij wonen idd in Assen, ik zal eens zoeken naar haar nimmer en vandaag nog bellen! Ik heb niet al te veel hoop meer, maar proberen kunnen we het altijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door