Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#369363
Gister avond heeft Jersey lamssparribs gegeten. Ze heeft alles opgegeten maar sinds vanmorgen is ze begonnen met braken. Allemaal stukjes bot en bruin/grijs achtig. Het stinkt heel erg naar poep. Het is dat is zie dat t uit de voorkant komt...

Zou ze een verstopping kunnen hebben of heeft ze gewoon teveel gegeten ?
Ze heeft vandaag al zeker 8 x overgegeven. Maar ze drinkt wel en ik heb haar net een klein beetje CB gegeven en dat eet ze ook.
Verder was ze wel sinds 3 dagen wat slomer dan normaal maar ik dacht dat dat met haar aankomende loopsheid te maken had.

Heeft iemand een idee ?
Door Lizzy
#369365
Of ze verstopt zit weet ik niet, maar dit klinkt inderdaad niet bepaald lekker.... Heeft ze koorts? Ik zou dit wel heeeeeel scherp in de gaten houden en bij twijfel direct de DA bellen! Heb je Okugest in huis?
Door Truus
#369401
Hoe is het nou? Misschien inderdaad teveel bot ineens. Was het meer bot dan vlees? Anders geef je in het vervolg eerst wat Cb en dan minder bot. Ook zet ik altijd de waterbak een uurtje weg zodat ze niet drinken. Dit is voor het verteringsproces.
Sterkte met Jersey.
Door Helen
#369442
GA SNEL NAAR EEN DA, ZO BEGON HET MET MIJN HOND OOK EN ZIJ HEEFT OP HET RANDJE EEN BIJNA MAAGPERFORATIE OVERLEEFD......
GA NAAR EEN DA EN VRAAG ONMIDDELLIJK OM EEN RONTGENFOTO VAN DE BUIKSTREEK!!!!!!!!!!!!!
Door Lizzy
#369480
Ik hoop toch van Stephanie te horen want nou begin ik me ook zorgen te maken.... Stephanie, als je dit leest: hoe is het? Kan hij nog wel ontlasten?
Door Daisy75
#369493
Met zulke dingen mag je niet te lang afwachten hoor....ik ben dan toch wel zo dat ik een dierenarts raadpleeg...in ieder geval bel.
Ik ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is, dat horen we vast wel toch?
Door Stephanie
#370264
Hoi sorry dat ik jullie zo lang in spanning heb gelaten. Maar alles gaat weer oke met Jersey.
Ik had haar gister een Okugest tabeletje gegeven en een beetje CB. Toen ben ik bij dr gaan liggen op dr kussen dus ik vandaar dat ik nergens meer te vinden was.
Ik had mezelf toen nog twee uur als limit gesteld als ze dan nog zou spugen zou ik met r naar de spoed kliniek gaan. Daarna heeft ze niet meer gespuugd.
Wel een paar keer gepoept. Goeie poep !
Ik denk dat t idd te veel aan bot was. Voortaan geef ik haar dus idd eerst wat CB en dat bot. Wel raar want t is eigenlijk altijd goed gegaan ...

Bedankt voor al jullie reacties :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door