Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3377204
Jakkie, bijna 14 jaartjes oud. Heeft nog nooit en te nimmer in huis iets stukgemaakt, kapotgeknaagt, aangebeten of wat dan ook. En nu plots, ik zit dicht bij aan tafel en hoor wat vreemde geluiden en denk: Wat is hij nu aan het doen? Jakkie, je bent toch niet je bed aan het opeten hè? Maar Jakkie is inmiddels een beetje doof dus ik sta op, gluur over de tafel en ja hoor, zit hij toch heel verwoed aan zijn mand te knagen. Hoe moet ik dit in hemelsnaam opvatten? Waarom doet hij dat? Omdat hij dit a. nooit heeft gedaan, ook niets wat maar een beetje in die richting komt, hij b. niet alleen thuis was, hij c. vandaag meer dan genoeg afleiding heeft gehad en d. hij ook gegeten had dus ook niet konomkomen van de honger. Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet zetten, maar ik stop hem maar in de gezondheidshoek want het lijkt me niet gezond ::) Kan het iets met de leeftijd te maken hebben?
Door tt-tjes
#3377205
Zou denk ik wel met leeftijd te maken kunnen hebben. Balou heeft ook nooit iets kapot gemaakt maar is nu verwoed aan het proberen piepjes uit speeltjes te halen en op te eten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377206
Ze zeggen niet voor niets hoe ouder hoe gekker natuurlijk ;)

Ouderdom/dementie zou kunnen maar aan de andere kant doen honden ook weleens iets wat ze nog nooit hebben gedaan.
Zat er niet gewoon een stukje los of zo waardoor hij op zijn manier eraan heeft zitten peuteren?
Gebruikersavatar
Door pike
#3377209
Hij zat niet aan een stukje te peuterenof te pulpen. Hij zat echt heel verwoed op de hoek van de instap te knagen. Met de achterste knipkiezen waar hij ook altijd zijn botten mee te lijf ging. Nou ja, misschien wordt hij op zijn oude dag wel een beetje pups. Ik heb geen idee of dat bestaat. Maar ik hoop toch dat dit geen standaard activiteit van hen wordt. Want wat komt er na de mand :-X
Door src_esther
#3377227
pike schreef:Hij zat niet aan een stukje te peuterenof te pulpen. Hij zat echt heel verwoed op de hoek van de instap te knagen. Met de achterste knipkiezen waar hij ook altijd zijn botten mee te lijf ging. Nou ja, misschien wordt hij op zijn oude dag wel een beetje pups. Ik heb geen idee of dat bestaat. Maar ik hoop toch dat dit geen standaard activiteit van hen wordt. Want wat komt er na de mand :-X
Hij krijgt dus geen bot meer? Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn tandvlees of kiezen of gewoon simpelweg het knagen een beetje mist?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3377233
src_esther schreef:Hij krijgt dus geen bot meer? Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn tandvlees of kiezen of gewoon simpelweg het knagen een beetje mist?
Dat is ook mijn eerste reactie.
Gebruikersavatar
Door pike
#3377246
src_esther schreef: Hij krijgt dus geen bot meer? Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn tandvlees of kiezen of gewoon simpelweg het knagen een beetje mist?
Doranto schreef:Dat is ook mijn eerste reactie.
Hij krijgt geen bot meer nee, maar hij staat nu toch al 1,5 jaar op kvv. Hij krijgt wel gedroogde snacks, en daar is hij in feite nu langer mee bezig dan vroeger met zijn bot (lamskop uitgezonderd ::) ). Ik kan zo snel niets afwijkends in zijn bekje ontdekken behalve dat hij veel tandsteen heeft, maar misschien had hij toch wel last van iets. Gisterochtend zijn we bij de ostheopate geweest, en daar staat hij bij de behandeling altijd vrij op de grond en houd ik voor hem een kluifstaafje vast. Daar heeft hij zeker een half uur op staan knauwen. Misschien dat dat een beetje te veel was? Maar gaat een hond fanatiek zitten kauwen als iets zeer doet in de bek? Het lijkt me dat hij dat dan juist wel laat :-\ Tot nu toe heeft hij niet mee aan zijn mand gezeten dus ik hoop dat het een eenmalig iets was.
Door src_esther
#3377272
Ko krijgt ook KVV. Eerst kreeg hij een kluif na de middagwandeling, maar ik merkte dat hij wil knagen/kluiven na de avondmaaltijd behalve als die bestaat uit een zalmkop, dus nu krijgt hij 's avonds na zijn eten een kluif.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3377326
Baby's waarbij de tanden doorkomen gaan ook juist op iets bijten om de pijn te verzachten. Misschien dat hij toch meer last heeft van de tandsteen dan het lijkt?
Door Envie
#3377574
Ik zit ff aan wat anders te denken, zou hij ergens stress van kunnen hebben? Of toch merken dat hij oud aan t worden is?
geen idee hoe je t kunt oplossen, misschien ook een vorm van dementie. Mijn oude hondje ging zijn laatste jaar 's nachts huilen als een wolf. Als ik hem dan even buiten had gelaten was t de rest van de nacht goed. Dat was volgens de da ook een vorm van dementie.
Misschien iets met Bach bloesempjes proberen?
Gebruikersavatar
Door pike
#3377582
Hij heeft de hele week niet meer aan zijn mand geknaagd, ook niet op momenten dat we niet thuis waren. Ik controleer de mand nu elke keer als ik thuiskom. Het was blijkbaar iets eenmaligs. Ik denk dat hij toch last heeft gehad van zijn tandvlees door het lange geknaag op het staafje bij de osteopaat die ochtend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door