Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3374781
Hallo hier ben ik weer :) straks worden jullie me beu ;)

Zit biergist in puur probiotic? Heb gelezen dat er gist inzit maar weet niet of dit biergist is? En algen wordt ook aangeraden door IB maar is dit zo noodzakelijk (voor pup vooral dan)?

Groetjes
Door Siberienne
#3374786
Als ik op de site van medpets kijk. Zit er alleen bacterien in en geen gist. Dus ook geen biergist.

https://www.medpets.nl/puur+probiotic/

Samenstelling
Maltodextrine, maiszetmeel, Fructo Oligo Sacchariden (FOS) en bacterieculturen: Bifidobacterium infantis, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium longum, Enterococcus faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus paracasei, Lactobacillus plantarum en Lactococcus lactis. 1 gram Puur Probiotic bevat bij productie 0,85 miljard CFU.
Gegarandeerd vrij van: gist, gluten, lactose, caseine, toegevoegde saccharose, gelatine, conserveermiddelen, synthetische kleur-, geur- en smaakstoffen.

De wetenschappelijke naam voor biergist is saccharomyces
Door Paulus5
#3374802
Oké Danku! Kan ik het zo makkelijk opzoeken met de naam maar is het noodzakelijk van te geven? Geeft iemand dit van jullie? Ik doe het niet maar lees nu dat het best wel gegeven wordt
Door Lizzy
#3374813
Ik heb 'm regelmatig gebruikt. Nou hebben mijn honden een uitstekende darmwerking (afkloppen op ongelakt hout!) dus ik zie eigenlijk geen verschil of ik het geef of niet (ik gaf het als kuurtje) maar het leek me dat mijn hond Biscuit minder hondenpoep at. Ik ga het binnenkort dus weer eens bestellen.
Door Paulus5
#3374820
Inderdaad hopen dat het zo blijft!
Danku!
ik heb geen last van poepetende honden dus misschien dan niet zo nuttig. Zal misschien ook binnen een tijdje eens een kuurtje doen dan gewoon
Door Lizzy
#3374880
Julie5 schreef:Hallo hier ben ik weer :) straks worden jullie me beu ;)

Zit biergist in puur probiotic? Heb gelezen dat er gist inzit maar weet niet of dit biergist is? En algen wordt ook aangeraden door IB maar is dit zo noodzakelijk (voor pup vooral dan)?

Groetjes
Er zit dus geen gist in en ook geen biergist. Ik vind gist en biergist drie keer niks. Ik vind algen daar in tegen een prima aanvulling. Het levert dingen als jodium. Hebben honden daar niet veel van nodig. Idem voor zout. Algen geven in kleine hoeveelheden juist dat soort nutrienten. En je vindt dat niet in probiotica.
Door Paulus5
#3374882
Aah oké dan ga ik misschien toch nu al eens rondneuzen maar waar bestelt u dit dan? Of kan dit in de supermarkt gekocht worden? Ze hebben daar zeewier maar is het hetzelfde?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door