Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3374503
Julie5 schreef:Fijn dat het ondertussen weer iets beter gaat
Hopelijk hebben jullie allen een goeie nacht!
Ja hoor, de nachten gaan prima! Alleen vannacht wilde Gabi eruit ::)
Die kleine pakt zelf z'n rust:
Afbeelding

En als ik vergeet om z'n drukknoopjes los te maken als hij even de tuin in mag, wordt het pakje natuurlijk ondergepiest...dus gister alle twee meegedraaid met de witte was en hij heeft weer een schone aan :)
Door Lizzy
#3374515
- pien - schreef:Ja hoor, de nachten gaan prima! Alleen vannacht wilde Gabi eruit ::)
Die kleine pakt zelf z'n rust:
Afbeelding

En als ik vergeet om z'n drukknoopjes los te maken als hij even de tuin in mag, wordt het pakje natuurlijk ondergepiest...dus gister alle twee meegedraaid met de witte was en hij heeft weer een schone aan :)
Ahhhh, schattig :smitten:

Ik heb beeld bij het nat gepieste pak :biggrin2:
Door - pien -
#3374587
Het valt me op dat er nog maar 10% wordt geblaft van eerst :o Kan dat?
Joep is was meestal de aanstichter (als er ook maar iets langskwam/-reed ; vooral bussen die boven het opgeplakte raamplastic uitkomen ::) ) en dan volgden uiteraard de andere 2. Het is hier nu zóoo rustig :smitten:

O ja, heeft het nut om probiotica te gaan geven? Joep krijgt 's morgens en 's avonds antibiotica.

Mijn da stopt er mee per 1 mei. Ik wilde de dossiers van Joep en Rocco hebben (van Gabi heb ik al van toen ik naar Anneke zou gaan) maar de assistente zei 'dat mogen wij niet, die gaan over naar de da die het overneemt'. Dan zou ik het weer aan die da moeten vragen...mag dat gewoon dat ze zeggen 'dat geven wij (nu) niet' >:(
Door Lizzy
#3374615
- pien - schreef:Het valt me op dat er nog maar 10% wordt geblaft van eerst :o Kan dat?
Joep is was meestal de aanstichter (als er ook maar iets langskwam/-reed ; vooral bussen die boven het opgeplakte raamplastic uitkomen ::) ) en dan volgden uiteraard de andere 2. Het is hier nu zóoo rustig :smitten:

O ja, heeft het nut om probiotica te gaan geven? Joep krijgt 's morgens en 's avonds antibiotica.

Mijn da stopt er mee per 1 mei. Ik wilde de dossiers van Joep en Rocco hebben (van Gabi heb ik al van toen ik naar Anneke zou gaan) maar de assistente zei 'dat mogen wij niet, die gaan over naar de da die het overneemt'. Dan zou ik het weer aan die da moeten vragen...mag dat gewoon dat ze zeggen 'dat geven wij (nu) niet' >:(
Nou lekker toch! Ik zeg wel eens "vraag niet hoe het kan maar geniet ervan" :biggrin2: . Misschien dat zijn hormonen hem wel opfokte?

Ik vind van wel (nuttig om probiotica te geven).

Oh jee. Ja, ze zijn natuurlijk bang voor leegloop door overname. Maar of dit wettelijk gezien mag? Ik durf het je echt niet te zeggen! Voer voor een jurist!
Door Siberienne
#3374647
Volgens mij is een dierenartsen praktijk verplicht een privacy regelement te hebben. ((Iig sinds de AVG) en daar moet dat in staan.

Staat dat niet op hun site? Sowieso zijn ze volgens mij verplicht de informatie over te dragen naar jouw nieuwe dierenarts, ook als dat niet de opvolger vd praktijk is.

Verder vraag ik me f of ze volgens de avg wel zomaar jouw gegevens over mogen dragen aan een voor jou onbekende - de nieuwe dierenarts waar jij nog geen ‘behandelrelatie’ mee hebt. Dit klinkt erg naar gedwongen winkelnering..
Door Siberienne
#3374648
pearlsofpassion schreef:In het lab mogen ook geen uitslagen gegeven worden aan de eigenaar, enkel aan de DA.
En wie betaalt er denk je?
Tenenkrommend vind ik het.

Wij als lab mogen dat beslist niet, vooral om foute interpretaties te voorkomen. Daarnaast zitten we met privacy; we moeten zonder twijfel vast kunnen stellen dat degene die de uitslag vraagt ook daadwerkelijk de patient is. En een mailtje of telefoontje is dan niet genoeg.

Wat je in nl ziet is dat ziekenhuizen er steeds meer toe overgaan uitslagen met vertraging in eigen dossier voor de pt te zetten, zodat ze ze daarna wel in kunnen zien.
Door - pien -
#3374664
Lizzy schreef:Nou lekker toch! Ik zeg wel eens "vraag niet hoe het kan maar geniet ervan" :biggrin2: . Misschien dat zijn hormonen hem wel opfokte?

Ik vind van wel (nuttig om probiotica te geven).

Oh jee. Ja, ze zijn natuurlijk bang voor leegloop door overname. Maar of dit wettelijk gezien mag? Ik durf het je echt niet te zeggen! Voer voor een jurist!
Probiotica heb ik nog en ga ik geven, dankjewel!
Het is een keten die het overneemt. Die timmert aardig aan de weg heb ik gezien, de vestigingen zijn in deze streek als paddestoelen uit de grond geschoten!
Ik ben met Rocco bij de vestiging in mijn eigen dorp geweest (omdat een kennis er goeie ervaring mee had) maar er staan geen tarieven op hun website, zelfs niet eens hoeveel een consult kost en als ik daar wat van zeg tegen de assistente zegt ze 'ja, daar heeft mijn baas voor gekozen'. Nou gaat het me niet alleen om het bedrag (dat is hetzelfde als wat mijn da rekende, en dat is niet weinig) maar om de transparantie. Rocco moet een gebitsbehandeling en ik wilde de prijs weten maar de assistente was zo kletserig dat we dat helemaal vergaten (?) dus daar heb ik over teruggebeld. Zeker als ik de eerste keren bij een praktijk kom wil ik zoveel mogelijk informatie gewoon krijgen (transparantie dus) en ook dingen op papier! Bij de kliniek die eerst als enige in het dorp zat ben ik op een gegeven moment weggebleven omdat, als ik daar binnenkwam met mijn dier, het echt compleet werd 'overgenomen' alle toeters en bellen werden uit de kast gehaald en ik hoefde alleen maar te betalen >:(
Toen ik er wat van zei was het antwoord 'maar het is nog niet zo erg als in de VS' :-X :crazy2: Ik was er helemaal klaar mee!
Laatst gewijzigd door - pien - op zo 21 apr 2019, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3374665
Siberienne schreef:Volgens mij is een dierenartsen praktijk verplicht een privacy regelement te hebben. ((Iig sinds de AVG) en daar moet dat in staan.

Staat dat niet op hun site? Sowieso zijn ze volgens mij verplicht de informatie over te dragen naar jouw nieuwe dierenarts, ook als dat niet de opvolger vd praktijk is.

Verder vraag ik me f of ze volgens de avg wel zomaar jouw gegevens over mogen dragen aan een voor jou onbekende - de nieuwe dierenarts waar jij nog geen ‘behandelrelatie’ mee hebt. Dit klinkt erg naar gedwongen winkelnering..
Ik hoorde pas twee weken geleden dat ze per 1 mei gaat stoppen :-X Als ik dat eerder had geweten had ik alvast gezocht naar een vervanger.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen en gaan mijn gegevens over naar de da van mijn keuze maar daar ben ik nog helemaal niet uit...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3374676
- pien - schreef:Probiotica heb ik nog en ga ik geven, dankjewel!
Het is een keten die het overneemt. Die timmert aardig aan de weg heb ik gezien, de vestigingen zijn in deze streek als paddestoelen uit de grond geschoten!
Ik ben met Rocco bij de vestiging in mijn eigen dorp geweest (omdat een kennis er goeie ervaring mee had) maar er staan geen tarieven op hun website, zelfs niet eens hoeveel een consult kost en als ik daar wat van zeg tegen de assistente zegt ze 'ja, daar heeft mijn baas voor gekozen'. Nou gaat het me niet alleen om het bedrag (dat is hetzelfde als wat mijn da rekende, en dat is niet weinig) maar om de transparantie. Rocco moet een gebitsbehandeling en ik wilde de prijs weten maar de assistente was zo kletserig dat we dat helemaal vergaten (?) dus daar heb ik over teruggebeld. Zeker als ik de eerste keren bij een praktijk kom wil ik zoveel mogelijk informatie gewoon krijgen (transparantie dus) en ook dingen op papier! Bij de kliniek die eerst als enige in het dorp zat ben ik op een gegeven moment weggebleven omdat, als ik daar binnenkwam met mijn dier, het echt compleet werd 'overgenomen' alle toeters en bellen werden uit de kast gehaald en ik hoefde alleen maar te betalen >:(
Toen ik er wat van zei was het antwoord 'maar het is nog niet zo erg als in de VS' :-X :crazy2: Ik was er helemaal klaar mee!
Ik kom maar zelden een uitgebreide prijslijst tegen bij dierenartsen. Mijn ervaring is bij verschillende praktijken wel dat er wordt gewerkt met een offerte vooraf met een raming van de verwachte kosten.

Wat betreft avg, dat gaat natuurlijk alleen over de gegevens van het baasje en niet over de gegevens van het dier. Terwijl je in dit geval juist de gegevens over het dier wilt hebben.
Wel kan je uiteraard bezwaar maken tegen de doorgifte van jouw eigen gegevens. Luisteren ze daar niet naar dan kan je bij de nieuwe praktijk vragen om verwijdering van je gegevens.

Maar eerlijk is eerlijk, toen ik vroeg om het medisch dossier van dinky kreeg ik dat gewoon via de mail toegestuurd paar jaar terug.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3374682
Je vraagt toch gewoon om een uitdraai/bestand van dossiers, toch niet om de boel naar jou op te sturen en hun versie te verwijderen? :???:
Volgens mij mogen ze je dat helemaal niet weigeren....
Toen Pum vorig jaar geopereerd werd, kreeg ik het hele verslag van dat weekend gewoon toegemaild van de verwijsklinieken (en onze dierenarts kreeg het uiteraard ook)
Als ik bij mijn dierenarts vraag om het verslag van ons bezoek, krijg ik dat ook gewoon. Het gaat om mijn hond.... :???:
Door Eef+Stippels
#3374695
- pien - schreef:Het valt me op dat er nog maar 10% wordt geblaft van eerst :o Kan dat?
Joep is was meestal de aanstichter (als er ook maar iets langskwam/-reed ; vooral bussen die boven het opgeplakte raamplastic uitkomen ::) ) en dan volgden uiteraard de andere 2. Het is hier nu zóoo rustig :smitten:

O ja, heeft het nut om probiotica te gaan geven? Joep krijgt 's morgens en 's avonds antibiotica.
Wat heerlijk die rust, geniet ervan :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door