Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sam28
#3373502
Ziva heeft haar teen gebroken. Waarschijnlijk tijdens de wandeling van 23K gebeurd afgelopen zaterdag.
Het is een balansteen dus ze loopt er niet echt op maar geeft dus pijn aan op het moment dat ze haar balans zoekt. Heel sneu. Hopelijk is het aan het einde van die wandeling gebeurd, het is een harde hond, ze gaat wel door.
Gister weinig met haar gedaan want nog moe van zaterdag en daarnaast dus ook soms hinken. Heel vreemd. Heb er aan gefrommeld en dacht al dat er een fractuur in zat. Vandaag zag ik ineens ook een dikke teen. Die had ze gister nog niet. De DA dacht hetzelfde.

23 april moet ik naar de chiropractor, dan is het dik 2 weken later en er staat 10 dagen voor bij een jonge hond. Als het dan nog niet over is dan laat ik een foto maken (nu niet gedaan want voegde weinig toe voor het beleid). De DA had het over dat als het makkelijk gebroken is, dat er misschien een tumor in zit. Maar als dat er in zit dan groeit het ook niet meer aan. Even afwachten dus.

We moeten gedoseerd wandelen. Als we te weinig gaan doen heb je kans dat haar bespiering die ze nu nog zo mooi heeft, afneemt. Maar ze moet ook rust krijgen om te herstellen.

Iemand de gouden tip? Het is niet gespalkt oid. Alleen pijnstillers gekregen.
DSC_0661.JPG
DSC_0661.JPG (159.82 KiB) 3272 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3373510
Zat erover te piekeren. Maar zou een schoentje de druk eraf halen? Of zou het de pijn alleen erger maken? Ik heb nog liggen, iets te groot maar misschien nu juist wel prettig.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3373577
Heb het met de middag wandeling zo opgelost. Schoentje zakt anders af en zo niet. Die brace is voor haar artrose gewricht. Die heb ik gekocht na haar ongeluk. Omdat ze weinig last heeft heb ik 'm weinig om hoeven doen.
signal-2019-04-09-134304.jpg
signal-2019-04-09-134304.jpg (596.92 KiB) 3179 keer bekeken
signal-2019-04-09-134255.jpg
signal-2019-04-09-134255.jpg (694.85 KiB) 3179 keer bekeken
Ze loopt er stukken beter op zo. Ze heeft niet 1x pijn aan gegeven ook en Anne-Marie was het met me eens. Het scheelt een hoop in steentjes en takjes waar ze precies met die teen op gaat staan met wandelen
Gebruikersavatar
Door chery
#3373611
Ik he oo een keer een hond met gebroken teen gehad.
Ik heb er watjes voor de druk tussen gedaan en 2 tenen aan elkaar getaped. Ging prima.
Door Eef+Stippels
#3373942
Fijn dat ze zoveel beter loopt met schoentje :)
Hoe gaat het nu?


Bij een van onze honden heeft de da ook de tenen aan elkaar getaped met watten ertussen.
Maar dat was omdat een van haar tenen uit de kom was geweest.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3373984
Oh, wat handig dat je voor iets anders voor haar al een hulpmiddel in huis hebt.
Ze zijn hard voor zichzelf hoor. Sterkte.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3374346
Het gaat goed met de dame. Ik was de pijnstilling vergeten en heb niks aan haar gemerkt. Ook niet heel lichtjes.
Dus die maar geschrapt.
Schoentje leek gister tegen haar te werken, als in meer last dan gemak, dus die is ook uit. Het teentje is nog wel wat gezwollen.
Door Anne in Zweden
#3374351
Fijn dat het goed met haar gaat! Problemen met de pootjes zijn altijd zo vervelend en hebben soms zo lang nodig om te genezen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3374791
Vandaag bij Anne-Marie geweest voor Ziva's pijn weer. Chiro behandeling. Ze voelde soepel. Naaldjes gezet en wat geduwd en getrokken. Haar hond heeft heerlijk bij Ziva liggen slapen op de behandeltafel ;D
Nog de teen nagelopen, het lijkt weer aan elkaar te zitten, Tumor leek het volgens haar niet te zijn, dan had ze eerder ook al iets moeten aangeven.
Ze zei wel dat er een peesje was afgescheurd tussen de teenkootjes. Dat verklaard waarom de teen nog steeds dik is en wat uit staat. Kan lang duren voordat die zwelling afneemt en ze vond het super te zien hoe Ziva zich ermee red.
over 8 weken terug. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door