Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3370499
Sinds een aantal dagen bijt en likt Bono aan zijn staart. Ongeveer ter hoogte van waar de vioolklier zit, maar dan aan de andere kant zeg maar. Hij sopt daar iedere x weer want dat zie ik aan zijn haar wat dan helemaal geklit is. De huid daar begint nu aardig geïrriteerd te raken. Ik heb er al hydrocortiderm opgedaan, en ook groene leem wondpasta. Maar hij blijft er mee aan de gang.
Ik kan geen vlo bij hem vinden en zijn anaalklieren zijn het volgens mij ook niet, als ruiken de andere 2 jongens nu regelmatig aan zijn kont.

Maar hij zit niet echt lekker in zijn vel, ligt veel alleen achter in de kamer en in de bench. Verder eet hij ook heel slecht, 's morgens wil hij sowieso niets, 's avonds de meeste tijd met lange tanden. Ik heb de hoeveelheid al iets naar beneden bijgesteld omdat ik dacht dat hij misschien teveel kreeg.
Het vreemde vind ik dat hij niet magerder wordt terwijl hij zo slecht eet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3370513
Bij Scott heb ik dit 2x aan de hand gehad afgelopen jaar.
De eerste keer bij de da geweest en toen bleken het toch zijn anaalklieren.
De tweede keer ging t na een paar dagen over.

Ik heb behandeld met vetramil en Scott uiteindelijk maar z'n comfy cone omgedaan omdat hij er echt niet vanaf bleef.
Hij trok ook echt de haren eruit.

Overigens was hij beide keren de dag ervoor bij de trimmer geweest :-\
Door tt-tjes
#3370516
Bono wordt niet getrimd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik begin eerst maar eens met hem silicea en sulfur te gaan geven. Zou het kunnen zijn dat hij daar ook zo beroerd van wordt dat hij niet wil eten?
Door Lizzy
#3370519
Ik zou toch de anaalklieren controleren (gewoon lekker zelf doen en liefst inwendig). Toetie deed dit ook en dat bleken haar anaalklieren en zij had ook echt pijn. Bleek er 1 gewoon keihard verstopt te zitten met heel vies hard "spul".
Door tt-tjes
#3370524
Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Er kwam niet echt veel uit.
Maar Bono liet het ook niet echt toe. Hij is altijd etg gevoelig geweest mbt zijn poepert.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 15 mar 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3370527
Een klein beetje. Er kwam ook echt niet veel uit.

Maar kan het zijn dat ie daardoor zo slecht eet? Hij poept iig maar heeel kleine keuteltjes. Misschien wat vezels als havermout geven?
Door Lizzy
#3370563
tt-tjes schreef:Een klein beetje. Er kwam ook echt niet veel uit.

Maar kan het zijn dat ie daardoor zo slecht eet? Hij poept iig maar heeel kleine keuteltjes. Misschien wat vezels als havermout geven?
Ik heb Frou Frou gemalen pompoenzaad gegeven. Dat hielp bij haar goed. Is ook een ingredient van Glandex.

Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet zeker of hij daarom niet wil eten, omdat hij daar last van heeft..... :-\. Altijd lastig. Maar ik weet wel dat ze er goed bleh van kunnen zijn. Toch als je niks voelt, dan zal dat het niet zijn denk ik.
Door Janie2
#3370594
Kleine keuteltjes?
Plat of klein?
Zou nog kunnen duiden op zijn prostaat.

Hoe lang heeft je hond nu deze klachten?
Ik zou toch, als het al pak m beet 5 dagen aan de gang is, hem laten controleren bij de da. Mogelijk zit toch iets met de anaalklieren niet lekker, of iets anders. Maar dergelijk rustig gedrag en het bijten vind ik dusdanig ongemak om daar stappen in te ondernemen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370626
Staart bijten is niet zo fijn, wordt ook gauw zo een zooitje.
Wellicht toch eens kijken bij de DA als het aanhoudt, heb er wel eens hotspot gehad bij de honden en dat is wel echt een enorm pijnlijke plek .
pluk schreef:Ik zou toch nog even goed naar de vioolklier kijken. https://wagwalking.com/condition/stud-tail
Nou ben ik dat aan het lezen he, en die hebben het gelijk over heftige huidinfectie als die klier kaal is en zo. Op andere pagina's kom ik dat tegen dat dat gewoon kan dat het kaal is. Nou heeft Fozzy daar echt een enorm lelijke kale plek hoor, maar zit er nooit aan.
En Kaio had die plek ook en die heeft daar dus wel ooit een hotspot aan gehad ( die rende letterlijk van zichzelf weg toen)
Nu weet ik niet meer wat ik van die kale plek bij Fozzy moet denken :g:
Door tt-tjes
#3370667
Janie2 schreef:Kleine keuteltjes?
Plat of klein?
Zou nog kunnen duiden op zijn prostaat.
.
Bono heeft zijn leven lang al kleine keuteltjes. Maar nu is het wat slapper.
pluk schreef:Ik zou toch nog even goed naar de vioolklier kijken. https://wagwalking.com/condition/stud-tail
Ik heb zijn staart bekeken. Maar de vioolklier zit bij hem aan de "binnenkant" van de krul die op zijn rug ligt. Hij heeft daar ook geen kale plek. Hij bijt en likt aan de andere kant. Maar hij vind het niet fijn als ik aan zijn staart zit.

Morgen gaat ie in bad, ik zal zijn staart extra voed wassen.. Dan zal ik het nog eens goed bekijken. Anders wordt het een ritje DA.
Door tt-tjes
#3370807
Lizzy schreef:Ik heb Frou Frou gemalen pompoenzaad gegeven. Dat hielp bij haar goed. Is ook een ingredient van Glandex.
.
Maalde jij dat zelf? Heb net een hoop pompoenzaden uit de pompoen gehaald. Maar dat zijn complete. Kan ik die ook gebruiken?
Of moet de schil sr nog van af. Want anders kan ik het beter kopen.
Door Lizzy
#3370862
tt-tjes schreef:Maalde jij dat zelf? Heb net een hoop pompoenzaden uit de pompoen gehaald. Maar dat zijn complete. Kan ik die ook gebruiken?
Of moet de schil sr nog van af. Want anders kan ik het beter kopen.
Daar zit het harde vlies omheen. Dat is knetterhard. Je moet de binnenkant hebben... En deze pellen is echt geen doen. Dus ik zou ze lekker in de winkel kopen. Het zijn groene pitten. En die maal ik zelf in de koffiemolen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door