Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BlissSpirit
#3369582
Onze Spirit heeft last van haar maag, al gaat het nu al een stuk beter gelukkig.
Ze is altijd wel wat gevoelig op haar maag, wat dat betreft een echte Belg, maar door stress was het echt even niet fijn voor haar.
We zijn nu al even bezig met puur stomac en golden paste en het gaat best goed nu.
Nu wilde ik een nieuw potje bestellen en zag toen dat er ook puur stomac voor paarden is en dat is in grotere verpakking te koop. Ik kan zo geen verschil zien in samenstelling, behalve de dosering dan en dat er bij de paarden variant calciumcarbonaat bij staat.
Ik heb al met de fabrikant gemaild en die roept dat ik echt de paarden variant niet kan gebruiken, want die is heeeeeeel anders. Want een paard is een planteneter en een hond is een vlees eter, ja duhhhhh, dat weet ik ook.
Iemand ervaring met de paarden variant bij een hond?
Ben heel benieuwd namelijk.
Alvast bedankt!!!

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Lizzy
#3369584
Op zich zijn ze wel zo bij Puur dat ze producten graag voor en katten/honden en paarden maken. Dus als zij zeggen dat je het niet moet doen....

Dit is Puur Stomac paard:
Samenstelling per 4 gram: Echte kamille, Gember, Grote engelwortel, Hop, Mariadistel, Paardenbloem, Pepermuntblad, IJslandsmos en Zoethout. 132 mg Calcium (als -carbonaat) en 44,6 mg Magnesium (als -citraat).

En dit Puur Stomac hond:
Per 0,5 gram: Echte kamille, Gember, Grote engelwortel, Hop, Mariadistel, Paardenbloem, Pepermuntblad, IJslandsmos en Zoethout. 6,08 mg Magnesium (als -citraat).

Aangezien calciumcarbonaat slecht opneembaar is zou ik het zelf wel aandurven hoor, om de paardenvariant te geven.
Door BlissSpirit
#3369586
Bedankt voor je reactie!!
Dat dacht ik zelf ook, wat betreft de calciumcarbonaat. En aangezien dat maar echt minimaal is wat je de hond dan geeft, als je het omrekent naar de honden dosering, dan dacht ik dat het wel kon.
Verder zijn alle kruiden hetzelfde.
Lastig!!!

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3369596
Calciumcarbonaat is neem ik aan toegevoegd als maagzuurremmer..? Misschien heeft die maagzuurremmende eigenschap een negatief effect op de vertering van vlees(bot) en achten ze het daarom niet geschikt voor vleeseters?

Beterschap voor Spirit!
Door Lizzy
#3369622
Eef+doggies schreef:Calciumcarbonaat is neem ik aan toegevoegd als maagzuurremmer..? Misschien heeft die maagzuurremmende eigenschap een negatief effect op de vertering van vlees(bot) en achten ze het daarom niet geschikt voor vleeseters?

Beterschap voor Spirit!
Oh, dat is wel een goeie ja!! Daar heb je wel degelijk een punt. Voor een brok-etende hond niet zo'n probleem denk ik. Maar voor een vleesbot etende hond kan dat wel veel impact hebben. Ik denk dat ze dat ook bij Puur bedoelen. Ik zou dus geen risico nemen.....
Door BlissSpirit
#3369632
Klopt inderdaad ook wel. Denk dat ik het maar bij de kleine potjes hou.
De kruiden op zich werken ook al wat maagzuur verlagend.
Al is het omgerekend naar hond maar een kleine 0,1 Gr dat ze binnen krijgt. Neem het risico maar niet.
Bedankt voor jullie input!!!!!

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door BlissSpirit
#3370102
tt-tjes schreef:Ik gebruik voor Balou ook de hondenvariant. Laatste tijd doe ik gekookte pompoen door zijn eten en heb de puur stomach niet nodig.
Pompoen? Helpt dat bij een geïrriteerde maag?
Moet zeggen dat ze het op het moment echt heel goed doet op puur stomac en golden paste.
Was bang dat ik sowieso alles moest gaan malen, maar ze barft nu alweer een week en gaat super. Wel nu nog zachte botsoorten, maar toch.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door tt-tjes
#3370266
Geen idee wat het specifiek doet in zijn maag, maar ik weet wel dat hij nu geen zure oprispingen e.d. meer heeft. Daarvoor gebruikte ik de Puur. Maar sinds ik pompoen door zijn eten doe gaat het stukken beter.
Door BlissSpirit
#3370365
tt-tjes schreef:Geen idee wat het specifiek doet in zijn maag, maar ik weet wel dat hij nu geen zure oprispingen e.d. meer heeft. Daarvoor gebruikte ik de Puur. Maar sinds ik pompoen door zijn eten doe gaat het stukken beter.
Aha, okee. Ze doet het nu eigenlijk heel goed op de puur stomac, dus laat het even zo. Denk zelfs dat ik binnenkort 1x per dag ga geven om te kijken hoe dat gaat. Golden paste blijf ik iig ook gewoon geven.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door